Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schau og "Dødssyndene" på TV2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 19:28   #341
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Øh. Nei. Om noen bestemmer seg for å vise penisen sin foran deg på gata, så kan du ikke fjerne denne personen med en fjernkontroll. Om du er riktig imot å få uønskede inntrykk, så kan du til og med ikke ha tv i det hele tatt. Det vil bli langt verre for deg å aldri bevege deg utendørs.

Så tv skal være et fristed for alt og alle med begrunnelse i at man kan slå av om man ikke ønsker å se? I motsetning til andre offentlige rom?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:29   #342
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fristed? Du har absolutt ingen sammenheng her, hvor vil du hen?

Gammel 04-11-07, 19:35   #343
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Fristed? Du har absolutt ingen sammenheng her, hvor vil du hen?

Har jeg ingen sammenheng? Jeg regner tv som et offentlig rom. Like mye som hovedgata i byen min er et offentlig rom. Forskjellen er, som du sier, at tvn kan man slå av. MEN likevel så må det være kjøreregler for hva som er akseptabelt å vise på tv. Det er ikke uten grunn at vi har PFU (Pressens faglige utvalg).

Gammel 04-11-07, 19:36   #344
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du mener altså at det er nøyaktig det samme å være på et offentlig sted som å ha tv i stua?

Gammel 04-11-07, 19:40   #345
Jessica
Pauset

Standard

Du mener altså at det er nøyaktig det samme å være på et offentlig sted som å ha tv i stua?

Ja, det gjør jeg. Kanskje mer riktig å kalle tv et offentlig rom.

Gammel 04-11-07, 19:42   #346
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jøss. Jeg gir opp. Carry on.

Gammel 04-11-07, 19:45   #347
Jessica
Pauset

Standard

Jøss. Jeg gir opp. Carry on.

Hallooooo...... Så du mener at når du kommer på tv så er du ikke i det offentlige rom????

Et offentlig rom er rent juridisk et fysisk territorium som alle har tilgang til. Et absolutt offentlig rom er et rom som ikke ekskluderer noen, som er åpent for alle som måtte ønske det.
Begrepet offentlig rom brukes imidlertid også som metafor, og betyr da gjerne det samme som offentlighet, ordskifte eller debatt. Brukt på denne måten refererer ikke offentlig rom nødvendigvis til en fysisk ramme.

Sist redigert av Jessica : 04-11-07 kl 19:50.
Gammel 04-11-07, 19:57   #348
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orker ikke lese tråden, men må bare si at jeg syns vi trenger folk som pusher grensene våre og syns det er beroligende å se at folk fortsatt kan bli sjokkert og forbannet over underholdning på TV. Jeg liker at Schau får spillerom på TV, selv om jeg ikke har sett akkurat dette showet. Ingenting han har gjort til nå har vært verre enn en hvilken som helst actionfilm for eksempel. Noe jeg ser på som en mye verre form for underholdning enn å eksperimentere med egen helse.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:25   #349
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror man skal se på dette som mer enn ren underholdning. Jeg tror faktisk han har et budskap bak, at det han driver med er samfunnkritisk satire, at han ønsker å sette fingeren på mye av det syke i samfunnet vårt. Problemet for meg er at jeg ikke fikser virkemidlene hans... det blir for mye ekle greier. Derfor har jeg ikke sett det siste programmet hans heller. Men å trekke fram at han sikkert har personlige problemer og vanskelig barndom, nei det blir å gå langt over streken i synsing!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:12   #350
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Har jeg ingen sammenheng? Jeg regner tv som et offentlig rom. Like mye som hovedgata i byen min er et offentlig rom. Forskjellen er, som du sier, at tvn kan man slå av. MEN likevel så må det være kjøreregler for hva som er akseptabelt å vise på tv. Det er ikke uten grunn at vi har PFU (Pressens faglige utvalg).

PFU er da for pressen, og ikke for de som lager underholdningsprogram. De har etiske retningslinjer og fungerer ikke som noen lovgivende instans som kan lage kjøreregler. Å bli felt i PFU er i beste fall å få en rød prikk på ryktebarometeret - ikke noe verre.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:42   #351
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem sine grenser? Tvn kan du slå av, det er ingen som invaderer deg.

Mener du å si at det ikke skal være noen grenser for hva som skal kunne sendes på tv?

Gammel 04-11-07, 22:44   #352
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Mener du å si at det ikke skal være noen grenser for hva som skal kunne sendes på tv?

Jeg diskuterer ikke lenger denne delen av tråden.

Gammel 04-11-07, 23:02   #353
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neivel, da så.

Gammel 04-11-07, 23:23   #354
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg sett programmet, og jeg fant det meget fornøyelig. Jeg kan ikke se at dette skal være noe hån av kristne og fatter ikke hva som skal gjøre at dette skal tas av luften.

Gammel 05-11-07, 02:00   #355
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Der er du inne på noe vesentlig.
Det finnes folk som mener at det ikke skal være noen grenser for hva som kan sendes på TV. Og at av-på-knappen kan brukes i alle sammenhenger og dermed er problemet løst.
Men hva skjer når et barn, i et ubevoktet øyeblikk kan komme til å se noe av alt det suspekte som finnes på enkelte TV-kanaler?

Jeg har ikke lest alle innleggene i denne diskusjonen, og er helt fersk her. Vil bare legge til at her i huset har vi sperret av både cartoon, Jetix og nickelodeon, fordi femåringen har allerede sett altfor mye der som han ikke burde se.
Selvfølgelig er jo Schau for voksne. Men jeg vi si det så sterkt at får man søppel inn i huet, så er det faktisk lett gjort at det kommer litt søppel ut av huet også.
Schau står for noe som jeg oppfatter som ekkelt, motbydelig og vulgært.

Hvorfor i all verden skal man tøye grenser, bare for å tøye dem?
Tør vi bruke samme metodikk i oppdragelsen av våre egne barn?
I så fall....hvem faller det til syvende og sist tilbake på?

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 02:05   #356
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå har jeg sett programmet, og jeg fant det meget fornøyelig. Jeg kan ikke se at dette skal være noe hån av kristne og fatter ikke hva som skal gjøre at dette skal tas av luften.

Nei det er sikkert ikke noen hån i den forstand. Men hvorfor skal den fyren alltid lage noe ekkelt hver gang han viser seg på skjermen?

Klarer du å spise pizza og popcorn til det programmet? Ikke jeg.....

Underholdnig er OK og kjempemorsomt. Men JA til flere programmer man kan spise pizza til......

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 05:33   #357
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Nei det er sikkert ikke noen hån i den forstand. Men hvorfor skal den fyren alltid lage noe ekkelt hver gang han viser seg på skjermen?

Klarer du å spise pizza og popcorn til det programmet? Ikke jeg.....

Underholdnig er OK og kjempemorsomt. Men JA til flere programmer man kan spise pizza til......

Jeg har vertfall ingen problem med å spise å se på kristopher schau

Å hvorfor han alltid må lage noe ekkelt? fordi han er den han er vel

Gammel 05-11-07, 08:22   #358
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Jeg har vertfall ingen problem med å spise å se på kristopher schau

Og kanskje spise litt på Kristopher også?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 08:50   #359
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Hvorfor i all verden skal man tøye grenser, bare for å tøye dem?
Tør vi bruke samme metodikk i oppdragelsen av våre egne barn?
I så fall....hvem faller det til syvende og sist tilbake på?

Hva mener du egentlig her? Jeg kan ikke forstå hva du egentlig vil frem til. Og hvis du er så redd for at barn skal se dette programmet - syns du ikke det er verre at Die Hard sendes på TV3 kvart over ni om kvelden? Er Kristopher Schau verre enn en film med mye vold? Burde begge deler forbys av hensyn til at barn kan se dem, eller burde man legge makten til å bestemme hva barn skal se på i foreldrenes hender?

Forøvrig må jeg trekke paralleller til Erasmus Montanus som jeg så på teateret her om dagen. Hvilken skandale det ble da han sta holdt på at jorden var rund. Mye større skandale enn Schau lager med programmene sine, selv om det var de kristne som var de hissigste motstanderne i det stykket også. Hvis ingen tør å tøye grenser så får vi ingen utvikling. Det gjelder innenfor vitenskap, kunst, underholdning og alle arenaer. I dag syns jeg dette er viktigere enn noensinne siden vi lever i en verden full av inntrykk og mye informasjon. Det er beundringsverdig av Schau at han evner å skape harme og debatt, oftest sitter vi jo bare der og glor uten å la oss bevege av noe som helst.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 08:50   #360
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Schau skremmer meg. det har han alltid gjort. Hadde jeg truffet han ute på gaten hadde jeg snudd og gått andre veien. Huff..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.