|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Pauset
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
Så tv skal være et fristed for alt og alle med begrunnelse i at man kan slå av om man ikke ønsker å se? I motsetning til andre offentlige rom? |
|
|
|
|
|
#342 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Fristed? Du har absolutt ingen sammenheng her, hvor vil du hen?
|
|
|
#343 |
|
Pauset
|
Har jeg ingen sammenheng? Jeg regner tv som et offentlig rom. Like mye som hovedgata i byen min er et offentlig rom. Forskjellen er, som du sier, at tvn kan man slå av. MEN likevel så må det være kjøreregler for hva som er akseptabelt å vise på tv. Det er ikke uten grunn at vi har PFU (Pressens faglige utvalg). |
|
|
|
|
|
#344 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Du mener altså at det er nøyaktig det samme å være på et offentlig sted som å ha tv i stua?
|
|
|
#347 |
|
Pauset
|
Hallooooo...... Så du mener at når du kommer på tv så er du ikke i det offentlige rom???? Sist redigert av Jessica : 04-11-07 kl 19:50. |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Borte
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg orker ikke lese tråden, men må bare si at jeg syns vi trenger folk som pusher grensene våre og syns det er beroligende å se at folk fortsatt kan bli sjokkert og forbannet over underholdning på TV. Jeg liker at Schau får spillerom på TV, selv om jeg ikke har sett akkurat dette showet. Ingenting han har gjort til nå har vært verre enn en hvilken som helst actionfilm for eksempel. Noe jeg ser på som en mye verre form for underholdning enn å eksperimentere med egen helse.
|
|
|
#349 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg tror man skal se på dette som mer enn ren underholdning. Jeg tror faktisk han har et budskap bak, at det han driver med er samfunnkritisk satire, at han ønsker å sette fingeren på mye av det syke i samfunnet vårt. Problemet for meg er at jeg ikke fikser virkemidlene hans... det blir for mye ekle greier. Derfor har jeg ikke sett det siste programmet hans heller. Men å trekke fram at han sikkert har personlige problemer og vanskelig barndom, nei det blir å gå langt over streken i synsing! |
|
|
|
|
|
#350 |
|
*_*
|
PFU er da for pressen, og ikke for de som lager underholdningsprogram. De har etiske retningslinjer og fungerer ikke som noen lovgivende instans som kan lage kjøreregler. Å bli felt i PFU er i beste fall å få en rød prikk på ryktebarometeret - ikke noe verre.
|
|
|
|
#351 |
|
Live and let live
|
Mener du å si at det ikke skal være noen grenser for hva som skal kunne sendes på tv?
|
|
|
#352 |
|
Absolut ateist
|
Jeg diskuterer ikke lenger denne delen av tråden.
|
|
|
#354 |
|
saftig
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Nå har jeg sett programmet, og jeg fant det meget fornøyelig.
|
|
|
#355 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er du inne på noe vesentlig. |
|
|
|
|
|
#356 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
Nei det er sikkert ikke noen hån i den forstand. Men hvorfor skal den fyren alltid lage noe ekkelt hver gang han viser seg på skjermen? |
|
|
|
|
|
#357 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Jeg har vertfall ingen problem med å spise å se på kristopher schau
|
|
|
#359 |
|
Borte
|
Hva mener du egentlig her? Jeg kan ikke forstå hva du egentlig vil frem til. Og hvis du er så redd for at barn skal se dette programmet - syns du ikke det er verre at Die Hard sendes på TV3 kvart over ni om kvelden? Er Kristopher Schau verre enn en film med mye vold? Burde begge deler forbys av hensyn til at barn kan se dem, eller burde man legge makten til å bestemme hva barn skal se på i foreldrenes hender?
|
|
|
#360 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Schau skremmer meg. det har han alltid gjort. Hadde jeg truffet han ute på gaten hadde jeg snudd og gått andre veien. Huff..
|
![]() |
|
|