Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schau og "Dødssyndene" på TV2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-07, 08:58   #361
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Hvorfor i all verden skal man tøye grenser, bare for å tøye dem?

Hvorfor i all verden tror du det er det han gjør?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 10:20   #362
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå har jeg sett programmet, og jeg fant det meget fornøyelig. Jeg kan ikke se at dette skal være noe hån av kristne og fatter ikke hva som skal gjøre at dette skal tas av luften.

Det var mange som ikke så hva som var så ille med Muhammed-karikaturene, men det var visst respektløst å håne noens tro på den måten. Kristendommen er dog unntaket, den kan man visst drive harselas med så mye man ønsker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 10:48   #363
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke orket å lese gjennom denne tråden. Jeg digger Schau.

Gammel 05-11-07, 11:35   #364
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg synes det var veldig morsomt, litt ekkelt, og ganske interessant. En serie jeg garantert kommer til å følge med på.

Gammel 05-11-07, 12:23   #365
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor i all verden skal man tøye grenser, bare for å tøye dem?
Tør vi bruke samme metodikk i oppdragelsen av våre egne barn?
I så fall....hvem faller det til syvende og sist tilbake på?

Jeg lurer veldig på hvilken metodikk du mener?

Klarer du å spise pizza og popcorn til det programmet? Ikke jeg.....

Det var nå kanskje ikke meningen.

Gammel 05-11-07, 13:33   #366
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Heisan
Jeg ser at flere av dere lurer på hva jeg mente med spørsmålet om hvorfor man skal tøye grensene bare for å tøye dem.

Det jeg mente med akkurat det er at noen grenser må man jo ha. Og hvis grunnen for å tøye grenser er kun for underholdningens skyld, da ser jeg ikke noen nytte av å tøye grensene.
Ta f.eks. det innslaget der Schau eksperimenterer omkring prostitusjon med en mann i Thailand.
Prostitusjon er vel et stort problem, hovedsaklig for dem som ser seg nødt til å prostituere seg. Jeg ser det motbydelige ved å gjøre slikt til underholdning.
Det er ett eksempel på at han tøyer en grense bare for å tøye den. Og det har han jo gjort før også. Han har sultet seg, bandet hans frontet jo "Fuck for forest" på Kvarten .. osv....osv....bare for underholdningens verdi. For å se hvor langt man kan tøye grensene. Ingen annen hensikt enn det.

Ja, jeg synes Schau bruker en slags tøye-grenser-metodikk. Det er blitt hans varemerke.
Og det var i den sammenheng jeg spurte: Hva om vi brukte samme tøye-grenser-metodikk når vi skulle oppdra våre barn? Alle vet at barn trenger grenser, og at grensene er der for å beskytte dem. Foreldre som oppdrar barn uten grenser vil før eller senere få seg en midt i fleisen.
Parallellt vil jeg si at kanskje vi voksne underholdningspublikumere også kan trenge en grense for hva vi skal få servert. Hvis grensene utviskes, slik at alt får underholdningsverdi, da er det veldig sannsynlig at vi ender opp med et samfunn der man kan harsellere over alt, også de ting som hører privaten til......og som hører til det som etter hvert er blitt et fremmedord.....tabuet.
Selvfølgelig er det bra at færre ting i samfunnet er blitt tabu, men alle kjente kulturer som har eksitert har hatt enkelte ting som har vært "hellig", og som man ikke gjorde til underholdning ved å tøye grensene.
Skal der ikke være noe som helst som er absolutt? Og som ikke trenger å køddes med?

Jeg vil ikke framstå som noen surpomp som ikke liker underholdning.
Schau gjør likevel EN positiv ting med disse motbydelige programmene sine: Han setter fokus på noe vi kan tenke over.
Men at man trenger å tøye grenser bare for å tøye dem.....det liker jeg ikke. Sett det heller i en sammenheng, da blir det lettere å skjønne hvorfor.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 13:52   #367
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heisan
Jeg ser at flere av dere lurer på hva jeg mente med spørsmålet om hvorfor man skal tøye grensene bare for å tøye dem.

Det jeg mente med akkurat det er at noen grenser må man jo ha. Og hvis grunnen for å tøye grenser er kun for underholdningens skyld, da ser jeg ikke noen nytte av å tøye grensene.
Ta f.eks. det innslaget der Schau eksperimenterer omkring prostitusjon med en mann i Thailand.
Prostitusjon er vel et stort problem, hovedsaklig for dem som ser seg nødt til å prostituere seg. Jeg ser det motbydelige ved å gjøre slikt til underholdning.
Det er ett eksempel på at han tøyer en grense bare for å tøye den. Og det har han jo gjort før også. Han har sultet seg, bandet hans frontet jo "Fuck for forest" på Kvarten .. osv....osv....bare for underholdningens verdi. For å se hvor langt man kan tøye grensene. Ingen annen hensikt enn det.

Ja, jeg synes Schau bruker en slags tøye-grenser-metodikk. Det er blitt hans varemerke.
Og det var i den sammenheng jeg spurte: Hva om vi brukte samme tøye-grenser-metodikk når vi skulle oppdra våre barn? Alle vet at barn trenger grenser, og at grensene er der for å beskytte dem. Foreldre som oppdrar barn uten grenser vil før eller senere få seg en midt i fleisen.
Parallellt vil jeg si at kanskje vi voksne underholdningspublikumere også kan trenge en grense for hva vi skal få servert. Hvis grensene utviskes, slik at alt får underholdningsverdi, da er det veldig sannsynlig at vi ender opp med et samfunn der man kan harsellere over alt, også de ting som hører privaten til......og som hører til det som etter hvert er blitt et fremmedord.....tabuet.
Selvfølgelig er det bra at færre ting i samfunnet er blitt tabu, men alle kjente kulturer som har eksitert har hatt enkelte ting som har vært "hellig", og som man ikke gjorde til underholdning ved å tøye grensene.
Skal der ikke være noe som helst som er absolutt? Og som ikke trenger å køddes med?

Jeg vil ikke framstå som noen surpomp som ikke liker underholdning.
Schau gjør likevel EN positiv ting med disse motbydelige programmene sine: Han setter fokus på noe vi kan tenke over.
Men at man trenger å tøye grenser bare for å tøye dem.....det liker jeg ikke. Sett det heller i en sammenheng, da blir det lettere å skjønne hvorfor.

Jeg vet ikke helt om jeg forstår hvor du vil, men prøver å svare deg utfra hvordan jeg forstår innlegget ditt. Barns grenser tøyes også i tråd med samfunnsutviklingen. Barn får utfolde seg mye mer på egne premisser nå enn for 30-40 år siden, de blir hørt, har egne rettigheter og det er klart at dette skyldes at grensene for hvordan barn kan oppføre seg har blitt tøyd. Jeg kan ikke se at dette er negativt. Det burde være ganske bred enighet om at barn fortjener mer enn å blir sett, men ikke hørt.

Jeg tror ikke du forstår hva Kristopher Schau driver med når du skriver at han tøyer grenser bare for å tøye grenser. Hans programmer er sterkt samfunnskritiske, og i motsetning til å skulle ha underholdningsverdi, så tar de et oppgjør med enkelte former for underholdning som vi stilltiende godtar selv om de i utgangspunktet er forkastelige.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:10   #368
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Vil bare legge til at her i huset har vi sperret av både cartoon, Jetix og nickelodeon, fordi femåringen har allerede sett altfor mye der som han ikke burde se.

Er du virkelig seriøs? Hva har han fått med seg som han ikke burde sett? Et monster?

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:14   #369
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett programmet, men kunne sikkert sett det. Schau synes jeg noen ganger er hysterisk morsom, og noen ganger blir det helt feil. (Som "fuck for forest". Mange barn på Quart, og der gikk det ikke an å bruke av-knappen.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:15   #370
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Jeg liker ikke typen Kristopher Schau og gidder derfor ikke se programmene. Men jeg forstår ikke at det han gjør skaper slik oppstandelse og slike følelser. Snakk om å legge mere i programmene enn det det er/og eller vri det til noe annet enn det det er.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:21   #371
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Er du virkelig seriøs? Hva har han fått med seg som han ikke burde sett? Et monster?

Ja, jeg er seriøs.
Nå er sikkert unger forskjellige, men vår femåring er blitt mye roligere siden vi sperret av de kanalene. Klart at monster ikke trenger å gjøre skade, sannsynligvis gjør det ikke det. Men man kommer ikke bort fra at på disse tre kanalene er der mye mer nifse greier enn i Barne-TV og Disney Playhouse.

Du skjønner det, noen barn har med seg ballast i livet som gjør at man må ta litt mer hensyn til hva man forer dem med.
Vi har i alle fall sett positive tendenser i guttens liv som gjør at ting er bedre nå når han ike får se på de kanalene.

Gammel 05-11-07, 14:28   #372
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke sett programmet og kommer ikke til gjøre det heller. Ikke pga innholdet, men fordi jeg ikke har noe sansen for Schau. Dessuten gir tittelen på programmet meg flashback til filmen Seven.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:31   #373
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg vet ikke helt om jeg forstår hvor du vil, men prøver å svare deg utfra hvordan jeg forstår innlegget ditt. Barns grenser tøyes også i tråd med samfunnsutviklingen. Barn får utfolde seg mye mer på egne premisser nå enn for 30-40 år siden, de blir hørt, har egne rettigheter og det er klart at dette skyldes at grensene for hvordan barn kan oppføre seg har blitt tøyd. Jeg kan ikke se at dette er negativt. Det burde være ganske bred enighet om at barn fortjener mer enn å blir sett, men ikke hørt.

Jeg tror ikke du forstår hva Kristopher Schau driver med når du skriver at han tøyer grenser bare for å tøye grenser. Hans programmer er sterkt samfunnskritiske, og i motsetning til å skulle ha underholdningsverdi, så tar de et oppgjør med enkelte former for underholdning som vi stilltiende godtar selv om de i utgangspunktet er forkastelige.

Det finnes klare eksempler på ting som kan skje ved at barns grenser tøyes. Vi trenger ikke å gå lenger enn til USA (selv om det er langt dit). Før (les ca. 25 år siden) var der få TV-kanaler der også. Men siden 80-tallet skjedde det en eksplosiv økning av antall TV-kanaler, og desto mer vold på TV.
Hva har skjedd med volden i USA? Hvor mange mord ser en gjennomsnittlig tiåring på TV pr. dag? Mener du volden er den samme som for 25 år siden?
Et glimrende eksempel på hva som skjer når man tøyer grenser.
Så der er en sammenheng.
Selvfølgelig har du rett i at også grenser må tøyes, for å skape mer forståelse og færre fordommer. Men da må noen være der og veilede barna. Fordi grensetøyingen har blitt så grenseløst voldsom.

Når det gjelder Schaus programmer så skal jeg se dem. Samfunnskritikk er bra. Spesielt hvis man setter den inn i en sammenheng. Så kanskje jeg kommer fram til en annen konklusjon etter å ha sett dem.
Og jeg er enig med deg i at en del underholdning som vi har idag er forkastelig. Har vi ikke snart fått nok av folk som vinner pengepremier på TV?

Som om penger skulle være den viktigste verdien her i livet......

Gammel 05-11-07, 15:11   #374
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes klare eksempler på ting som kan skje ved at barns grenser tøyes. Vi trenger ikke å gå lenger enn til USA (selv om det er langt dit). Før (les ca. 25 år siden) var der få TV-kanaler der også. Men siden 80-tallet skjedde det en eksplosiv økning av antall TV-kanaler, og desto mer vold på TV.
Hva har skjedd med volden i USA? Hvor mange mord ser en gjennomsnittlig tiåring på TV pr. dag? Mener du volden er den samme som for 25 år siden?
Så der er en sammenheng.

Dette blir jo bare for enkelt, jeg kjøper ikke argumentasjonsrekken din i det hele tatt. Du tror ikke at mengden/tilgangen på våpen og andre samfunnsmessige forhold har noe å si for graden av vold i et samfunn? Jeg vil tro at Canada ikke ligger spesielt langt bak USA når det gjelder mengden TV-kanaler eller vold på TV, for eksempel...

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:25   #375
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så der er en sammenheng.
Selvfølgelig har du rett i at også grenser må tøyes, for å skape mer forståelse og færre fordommer. Men da må noen være der og veilede barna. Fordi grensetøyingen har blitt så grenseløst voldsom.

Når det gjelder Schaus programmer så skal jeg se dem. Samfunnskritikk er bra. Spesielt hvis man setter den inn i en sammenheng. Så kanskje jeg kommer fram til en annen konklusjon etter å ha sett dem.
Og jeg er enig med deg i at en del underholdning som vi har idag er forkastelig. Har vi ikke snart fått nok av folk som vinner pengepremier på TV?

Som om penger skulle være den viktigste verdien her i livet......

Jeg er også veldig imot vold på TV, og da særlig som underholdning rettet mot barn. Men jeg syns ikke det har noe med debatten rundt Kristophers Schaus programmer å gjøre. Jeg har ikke sett den nye serien, men tidligere så kan jeg ikke se at han har noen voldelige innslag. Det du skriver er helt på siden av denne diskusjonen.

Jeg tror også at problemene med voldshandlinger i USA er langt mer sammensatt enn at de kan forklares ut fra at antall TV-kanaler har økt. Det er en kraftig forenkling av et komplisert problem. Jeg mener også å ha lest at det ikke er noen påvist sammenheng mellom vold blant barn og TV-vold, og at de som har utført vold etter inspirasjon fra TV (noe som er relativt sjelden) er voldelige i utgangspunktet.

Men siden du tar dette som et eksempel, så kan jeg ta et annet. Jeg leste i går at antallet kosmetiske inngrep hadde steget med 13% i fjor. Noe som er ganske enormt, siden kosmetiske inngrep er unødvendige. Det tror jeg er en ganske direkte konsekvens av programmer som Ekstreme Makeover, 10 years younger in 10 days og diverse andre programmer som bruker skjønnhet som idealet over alle idealer. Jeg tror Kristopher Schaus program er et skikkelig spark til slike underholdningskonsepter. Derfor liker jeg at han er så ekstrem som han er, fordi det er paradoksalt at vi godtar ekstreme Makeover som konsept samtidig som vi fordømmer hans program hvor han gjør nøyaktig det samme.

Gammel 05-11-07, 15:59   #376
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er også veldig imot vold på TV, og da særlig som underholdning rettet mot barn. Men jeg syns ikke det har noe med debatten rundt Kristophers Schaus programmer å gjøre. Jeg har ikke sett den nye serien, men tidligere så kan jeg ikke se at han har noen voldelige innslag. Det du skriver er helt på siden av denne diskusjonen.

Jeg tror også at problemene med voldshandlinger i USA er langt mer sammensatt enn at de kan forklares ut fra at antall TV-kanaler har økt. Det er en kraftig forenkling av et komplisert problem. Jeg mener også å ha lest at det ikke er noen påvist sammenheng mellom vold blant barn og TV-vold, og at de som har utført vold etter inspirasjon fra TV (noe som er relativt sjelden) er voldelige i utgangspunktet.

Men siden du tar dette som et eksempel, så kan jeg ta et annet. Jeg leste i går at antallet kosmetiske inngrep hadde steget med 13% i fjor. Noe som er ganske enormt, siden kosmetiske inngrep er unødvendige. Det tror jeg er en ganske direkte konsekvens av programmer som Ekstreme Makeover, 10 years younger in 10 days og diverse andre programmer som bruker skjønnhet som idealet over alle idealer. Jeg tror Kristopher Schaus program er et skikkelig spark til slike underholdningskonsepter. Derfor liker jeg at han er så ekstrem som han er, fordi det er paradoksalt at vi godtar ekstreme Makeover som konsept samtidig som vi fordømmer hans program hvor han gjør nøyaktig det samme.

Faktisk enig i mye av det du skriver. Spesielt det siste. Sånn sett så håper jeg at folk som ser Kristopher Schaus innslag om fiksing av haka kan dra en parallell til de programmene du nevner.
De "10 år yngre"-programmene er overfladisk underholdning. Når underholdningen er at nærmest vanlig utseede folk blir "yngre", da er det tull og tøys. Men jeg har jo også sett noen programmer i en annen serie der folk med null selvbilde pga. ødelagt utseende har fått hjelp. DET er positivt.

Jeg tror egentlig at vi to ikke så utrolig uenige om disse tingene.
Forresten er du fin å diskutere med. Jeg er ny her og kommer fra et forum der det slett ikke var sånn når folk var uenig.

Gammel 05-11-07, 16:06   #377
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Forresten er du fin å diskutere med. Jeg er ny her og kommer fra et forum der det slett ikke var sånn når folk var uenig.

Velkommen hit! Dette er et fint forum, håper du vil trives.

(Extreme Makeover, ja. Jeg var på jentefest der alle jentene var over 75 i helgen, så jeg får skylde på det for den fine engelsken min. De drakk sjærri og så pratet om ekstrem mæikover og sånn.)

Gammel 05-11-07, 16:06   #378
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Dette blir jo bare for enkelt, jeg kjøper ikke argumentasjonsrekken din i det hele tatt. Du tror ikke at mengden/tilgangen på våpen og andre samfunnsmessige forhold har noe å si for graden av vold i et samfunn? Jeg vil tro at Canada ikke ligger spesielt langt bak USA når det gjelder mengden TV-kanaler eller vold på TV, for eksempel...

Ser du helt bort fra at dette kan stemme?
Jeg håper egentlig at jeg tar feil. Men jeg tror faktisk at det er noe i det jeg skrev.
Klart bildet er sammensatt, men en ting vet vi fra mange amerikanske rettssaker der unge drapsmenn og -kvinner har vært involvert. De har sett mange drap på TV.
Man KAN se på det som en grenseflytting at et samfunn får flyt av vold. Vold avler vold.

Men for all del. Schau kan man ikke sammenligne med dette. Han er jo en fredens mann......helt klart. Det er ikke der problemet med ham er, slik jeg ser det.
Jeg liker rett og slett ikke det han gjør på skjermen sånn generelt. Fordi jeg forbinder ham med slike ekle ting. Og at noen av grensene han flytter burde stå der de sto fortsatt.
Men for all del: Det er lov å se det annerledes og være uenig med meg.

Gammel 05-11-07, 16:19   #379
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser du helt bort fra at dette kan stemme?

Hva er det som kan stemme? At vold på TV er hovedårsak til voldsmengden i USA? Det tror jeg ikke stemmer, nei.

Hovedpoenget mitt var at du ikke hadde en fornuftig argumentsjonsrekke.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 17:55   #380
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det var mange som ikke så hva som var så ille med Muhammed-karikaturene, men det var visst respektløst å håne noens tro på den måten. Kristendommen er dog unntaket, den kan man visst drive harselas med så mye man ønsker.

Kan man? Føler du deg hånet av programmet?

Jeg har overhodet ingen problemer med at man at opp kristen tro til diskusjon. Dette programmet er intet unntak.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.