Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
Opprinnelig lagt inn av torsk, her.
Dette blir jo bare for enkelt, jeg kjøper ikke argumentasjonsrekken din i det hele tatt. Du tror ikke at mengden/tilgangen på våpen og andre samfunnsmessige forhold har noe å si for graden av vold i et samfunn? Jeg vil tro at Canada ikke ligger spesielt langt bak USA når det gjelder mengden TV-kanaler eller vold på TV, for eksempel...
Ser du helt bort fra at dette kan stemme?
Jeg håper egentlig at jeg tar feil. Men jeg tror faktisk at det er noe i det jeg skrev.
Klart bildet er sammensatt, men en ting vet vi fra mange amerikanske rettssaker der unge drapsmenn og -kvinner har vært involvert. De har sett mange drap på TV.
Man KAN se på det som en grenseflytting at et samfunn får flyt av vold. Vold avler vold.
Men for all del. Schau kan man ikke sammenligne med dette. Han er jo en fredens mann......helt klart. Det er ikke der problemet med ham er, slik jeg ser det.
Jeg liker rett og slett ikke det han gjør på skjermen sånn generelt. Fordi jeg forbinder ham med slike ekle ting. Og at noen av grensene han flytter burde stå der de sto fortsatt.
Men for all del: Det er lov å se det annerledes og være uenig med meg.
|