|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Vil vi ha det sånn? (Om halloween)Der jeg kommer fra er det vanlig å synge en julesang når man går julebukk - dermed blir det ikke rein tigging (selv om det ikke er langt unna, heller). Når det er Halloween tigger og "truer" man. Det synes jeg, i prinsippet, ikke noe om.
|
|
|
#22 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil vi ha det sånn? (Om halloween)så der er ikke tigging i julebukk??
and:
My parents never send us alone when we where small, and they told us where houses to go. Five little pumpkins sitting on a gate, The first one said, "Oh my, it's getting late." The second one said, "But we don't care." The third one said, "I see witches in the air." The fourth one said, "Let's run, and run, and run." The fifth one said, "Get ready for some fun." Then whoosh went the wind, and out went the lights, And five little pumpkins rolled out of sight! Trick or treat, Give me something good to eat or smell my feet !!! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil vi ha det sånn? (Om halloween)Skrekk og gru så ille Halloween er....
|
|
|
#24 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Vil vi ha det sånn? (Om halloween)
Les det jeg skrev en gang til, du.
|
|
|
#25 |
|
Viva la vida
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
kamelkonsument
|
Så bra.
|
|
|
#27 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vil vi ha det sånn? (Om halloween)Vi skrudde av ringerklokken etter barnas leggetid.
|
|
|
#28 |
|
Viva la vida
Sv: Vil vi ha det sånn? (Om halloween)that is good!! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Vil vi ha det sånn? (Om halloween)Jeg syns det er sidrumpet og bakstreverskt å bruke argumenter som at "det er ikke vår tradisjon" og "hva er galt med den gode gamle julebukken" mot Halloweenfeiring i Norge. Hallo, vi lever ikke på en øy isolert fra resten av verden. Tidene forandrer seg, skikkene forandrer seg, vi blir påvirket utenfra, vi påvirker andre. Verden er dynamisk, ikke statisk, heldigvis. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, jeg synes det er få ting som er bra med Halloween. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
kamelkonsument
|
|
|
|
#33 |
|
|
Sv: Vil vi ha det sånn? (Om halloween)Jeg får FRP-vibber av mye av argumentasjonen i denne tråden. "Halloween er et "fremmedelement" i norsk tradisjon". |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vil vi ha det sånn? (Om halloween)Jeg kjenner jeg er veldig enig med Daffy.
Dette er ikke fastsatte regler altså, bare så det er sagt, det er mer normer.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil vi ha det sånn? (Om halloween)Daffy har mange gode poenger!
|
|
|
#36 |
|
kamelkonsument
|
Når du trekker inn FRP i diskusjonen, begynner det å bli litt vel stigmatiserende for mitt vedkommende. Å ikke digge halloween har ikke med fremmedfrykt og rasisme å gjøre - for det er vel det du vil fram til?
|
|
|
#38 |
|
Pauset
|
Her i byen var det noen som hadde lagt hundemat i godteriposene.... Dårlig gjort mot uskyldige barn. Jeg tenker samtidig på at vi er redd for at noen skal skade våre barn. Her i byen har vi hatt en grå kassebil som har prøvd å lokke med seg barn på vei hjem fra skolen. Når Halloween kommer får barna gå på døren til fremmede og tigge om godteri. Blir litt merkelig egentlig...... Heldigvis har ikke mine barn vært interessert i å gå på dørene i år. Minstejenta var på Halloweenfest på skolen i regi av foreldrene. Jeg liker ikke denne feiringen ut i fra et synspunkt om at vi hele tiden hermer etter hva USA finner på. Jeg syns heller vi skal finne på noe for oss selv som f.eks. solfest eller lysfest når det går mot lysere dager. Det er noe som feires flere steder i landet. |
|
|
|
![]() |
|
|