Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 16:48   #11
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg tror det kan være et poeng huske på at selv om rødprikker er en kanal der det sendes mye dritt, så trenger ikke alle rødprikker å være dritt. Prikkesystemet er bare et verktøy. Det kan brukes og det kan misbrukes. Jeg er av de som mener at det ikke automatisk er misbruk så fort prikken er rød, men at det kommer an på innholdet og settingen. (Eller kanksje misbruk er feil ord. Det er jo ingen fasit på dette. Kanskje "lite konstruktivt" forklarer det jeg sier bedre.)

Om f.eks. DM skriver et langt innlegg der hun rakker ned på seg selv som mor, kjæreste, medmenneske og rett og slett bare velter seg i et dårlig selvbilde så kan det godt hende at jeg sender en rød prikk med beskjed om at jeg ikke liker det når hun skriver så mye stygt om noen jeg liker.

Prikken ville da selvsagt ikke være en "fytti rakkern, DU er teit, du!"-prikk, men en "tommelen ned"-melding hva selve oppførselen til DM i akkurat det innlegget angår.

Det å gi kritikk er viktig og bør ikke forbeholdes den usaklige og nedsettende kritikken. Konstruktiv bruk av tilbakemeldingssystem som prikkesystemet avhenger ikke av fargen på prikkene.

Mener jeg.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
klassiker, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.