Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Problemet her er antakelig at mesteparten av debatten rundt Kristopher Schaus program er medieskapt, mediestyrt og at de koser seg med å konstruere konflikter rundt programmet. Derfor fremstilles annonseboikotten som noe annet enn det egentlig er. En helt vanlig omprioritering av reklametiden hos de selskapene som har råd til å betale for beste sendetid. 
Ja, jeg synes dette virker som skapt hysteri, noe som skremmer vannet av annonsørene. Jeg tipper (uten å ha belegg for det) at de annonsørene det gjelder ikke helt vet hvilket ben de skal stå på i forhold til dette programmet. Bortsett fra Disney, som sannsynligvis opptrer på ordre fra kristenkonservativt reglement fra USA
Jeg tror annonseavdelingen i TV2 får så hatten passer for å ha plassert feks Expert i en sitasjon der de kan komme til å bli boikottet av enkelte uansett hva de gjør. Mediebyrået har jo en gang anbefalt denne sendetiden til annonsøren, og solgt inn plassen i samarbeide med TV2.
Og så er vi tilbake til start, og Tinetoffs poeng om at vi burde ha reklamefrie kanaler, så slapp vi slikt tull
|