Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?
Vi ser barne-tv på NRK hver dag. De liker best at jeg ser sammen med dem, og deltar på en måte i det som skjer. At vi deler denne tida, at jeg kan kommentere og forklare litt om ting som skjer, og at vi kan snakke om det i etterkant. Er egentlig ganske fornøyd med det utvalg av serier som går nå for tida - spesielt mandager og fredager.
At de tar opp ting som angår barn i deres hverdag er bare flott. Lillebror forstår ikke alt, men han følger jo med han også. Tror ikke han tar skade av å se noe han ikke har helt forutsetninger for å skjønne. Han ser på barna og figurene han.
Nå er spesielt eldste min litt opptatt av å utfordre små redsler, så hun ser nok en del filmer og serier som hun ut fra alder er for liten til. Så lenge det er innenfor rimelighetens grenser og vi snakker om en del ting, og hun ikke er redd på noen måte, så er det med litt "skumle ting" noe som mange i den alderen liker å utforske litt. Hun har sett Narnia flere ganger, vi har sett deler av Jurassic Park sammen. Godzilla gikk på tv. Hun ser ofte Ghost Whisperer sammen med meg, og setter generelt pris på film, så lenge det er noe litt spennende, og så lenge jeg leser og forteller det som skjer. Vi har sett på hvordan filmer blir laget, masker, kostymer, et.c. At noen gang forteller og gjør man ting for å gjøre det skummelt, skremme folk.
Sist redigert av Dronningen : 09-11-07 kl 11:56.
|