|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Javel
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetHer finnes det bare sånne små stoler i klasserommet, og læreren "unnskylder" seg hver gang. Så vi sitter sånn både på foreldremøter og foreldresamtaler.
![]() |
#23 |
Ustabil
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetHe, he! Litt morsomt, for da jeg nettopp var på foreldresamtale på skolen satt vi på et slags grupperom eller noe sånt. Og der var det en lav sofa, og to litt høyere stoler. Læreren hadde tydelig plassert sine saker ved den ene stolen, slik at hun satt høyere enn oss. Og ja, jeg tror det var et bevisst valg. Jeg ville heller ikke valgt å sette meg lavere enn andre jeg skulle ha møte med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommet
Faktisk enig jeg. Hvis det sto andre stoler der, hva var vitsen? |
![]() |
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJeg synes ikke dette er en filleting - det er mulig at dette var ubevisst fra lærerens side, men da er i såfall læreren ikke helt der hvor han/hun bør være. |
![]() |
![]() |
#27 |
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Jeg er nok enig med Jane her...
![]() |
#28 |
WF: Sausnebbet
|
Må rette opp i det. Det var forrige lærer som jeg har sagt mitt om i en tråd om mobbing forrige skoleår. -Har for øvrig slettet det meste i den tråden. Guttungen har heldigvis fått en ny lærer i år. Men det er ingen tvil om at hun er farget av det forrige lærer har formidlet. Ting går heldigvis bedre, men skolen har mye å rette opp i og jobbe med, for de håndterte situasjonen og gutten vår på en ubrukelig måte. -Nenne, som er litt mer informert enn resten av formet, har rett i at vi desverre har fått et ganske skakt forhold til skolen etter dette. Sist redigert av Kaija : 23-04-09 kl 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetSlik sitter vi alltid. Har aldri tenkt over det før nå.
![]() |
#31 |
By the Sea
|
Jeg tenker som Safran.
![]() |
#32 |
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetDette var ingen "big deal". Det var mer en liten tanke om at småting kan få betydning for hvordan en samtale eller en relasjon utvikler seg. Jeg tror ikke læreren har masse onde hensikter. Hun er en dyktig dame med bein i nesa. Og stort sett tror jeg hun vil det beste for barnet mitt, selv om jeg ikke alltid er enig med henne i hva som er det beste og hvordan man skal oppnå det. Mannen og jeg snakker stort sett i klare ordelag, og det virker det som hun gjør også, så den store mistenksomheten er det ikke mellom oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
By the Sea
|
Jeg skjønner hva du sier, og er veldig enig i dette.
![]() |
#34 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetPå vår skole måtte vi droppe foreldresamtalene om vi ikke skulle ha dem i klasserommet. Vi har nemlig ikke ett eneste møterom, og vi i ungdomsskolen trenger tre rom om gangen da alle lærerene i skriftlige fag er tilgjengelige på hver samtale. Situasjonen på mange skoler er slik at man er lykkelig om man klarer å få nok klasserom på dagtid (vi er ikke så heldige, dessverre). Ja, også bruker man energien på det og ikke på hvilken stol man sitter på på foreldresamtalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
By the Sea
|
Nei, men stoler i voksenstørrelse er det selvfølgelig nok av på en skole.
![]() |
#36 |
navnet sjemmer ingen
Nå har vi stoler i tenåringsstørrelse, og jeg regner med at det går greit for foreldre. Jeg sitter i alle fall på dem støtt og stadig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
Tro meg, jeg skjønner veldig godt at romsituasjonen er håpløs på mange skoler. Det har jeg også kjent på kroppen. Men når man skal ha de to årlige samtalene med foreldrene burde man kanskje også ofre littegranne energi på slike små ting som dette med hva man tilbyr foreldrene å sitte på. -Små stolersituasjonen kommer vel kanskje ikke dere opp i på ungdomsskolen, men det er kanskje andre uvesentligheter som betyr litt like vel. Selv om man kanskje er så kjørt at man nesten ikke egentlig har ork til å holde samtalene i det hele tatt, kan det være nyttig å tenke gjennom slikt, for noen ganger er de små tingene mye viktigere enn man skulle tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
navnet sjemmer ingen
Jeg snakker jo både som lærer og forelder og som forelder så ser jeg ikke de problemene du skisserer. Ikke alle leiter etter feil, vet du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
By the Sea
|
Her er det jo snakk om foreldre som har en negativ erfaring med skolen, og da er det lett å "lete etter feil". Det er viktig at lærere er litt tålmodige med dette til tilliten er gjenopprettet - og det er viktig at foreldre som har tidligere dårlige erfaringer gir "nye koster" en ny sjanse.
![]() |
#40 |
I mål
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetVel, man kan jo håpe hun bare var korttenkt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|