Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avviser ikke dødsstraff for homofile

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-07, 23:19   #21
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avviser ikke dødsstraff for homofile

Av og til hadde det vært interessant å stilt oppfølgingsspørsmål om hva de egentlig mente, når de kommer med sånne "litt" uheldige kommentarer. jfr Christensen i Bergen som sammenlignet integrering av innvandrere med hundedressur.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 23:29   #22
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg er ikke inponert over avstandstagenden hans. Han sier "som norsk muslim" tar jeg naturligvis avstand fra...

Sånn som jeg forstår det; er rettroende muslimer pålagt å følge lover og regler i det landet de er i; ergo er norske muslimer forpliktet til å ta avstand fra vold og forfølgelse av mennesker basert på deres tro... osv, fordi det er loven i Norge.
Men hva om det hadde vært lov?

Jeg gidder ikke svare på "hva om det var lov"-type spørsmål, men muslimer, rettroende eller ikke, er pliktige til å overholde norske lover, så lenge de ikke bryter med noe som er pålagt oss som muslimer, altså som er obligatorisk.

Det er meg bekjent ingenting som er obligatorisk for oss muslimer, som er forbudt i Norge. Noen ting kan være problematiske, ja, men ikke forbudt.

Gammel 10-11-07, 11:50   #23
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Det er meg bekjent ingenting som er obligatorisk for oss muslimer, som er forbudt i Norge. Noen ting kan være problematiske, ja, men ikke forbudt.

Det blir litt på siden av tråden, men interesant for det.
Sånn som jeg oppfatter det er nettopp homofili et punkt hvor norge og islam er på kollisjonskurs. Tillatt i Norge, men forbudt i Islam.
Hva skal en norsk homofil muslim gjøre, synes du? Er han/hun nødt til å velge mellom sin legning og sin tro?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 18:27   #24
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det blir litt på siden av tråden, men interesant for det.
Sånn som jeg oppfatter det er nettopp homofili et punkt hvor norge og islam er på kollisjonskurs. Tillatt i Norge, men forbudt i Islam.
Hva skal en norsk homofil muslim gjøre, synes du? Er han/hun nødt til å velge mellom sin legning og sin tro?

Det er ingen tvang i Norge å være homofil, derfor er det ikke ett problem.

Om de må velge, vell, jeg kan ikke si hva andre mennesker skal gjøre. Islam forbyr homofile handlinger, fordi sex utenfor ekteskapet er forbudt, og ekteskap kan ikke inngås mellom to menn eller to kvinner.

Gammel 10-11-07, 19:04   #25
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Om de må velge, vell, jeg kan ikke si hva andre mennesker skal gjøre. Islam forbyr homofile handlinger, fordi sex utenfor ekteskapet er forbudt, og ekteskap kan ikke inngås mellom to menn eller to kvinner.

Og det er jo uproblematisk at en religiøs retning har en slik lære (selv om det naturligvis gjør at den aktuelle religionen er menneskefiendtlig, primitiv og mindreverdig). Det blir først et problem når de som forfekter dette vil ha sanksjoner mot dem som ikke retter seg etter den tåpelig læren deres.

Ben "wet noodle whipping" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 23:30   #26
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Og det er jo uproblematisk at en religiøs retning har en slik lære (selv om det naturligvis gjør at den aktuelle religionen er menneskefiendtlig, primitiv og mindreverdig). Det blir først et problem når de som forfekter dette vil ha sanksjoner mot dem som ikke retter seg etter den tåpelig læren deres.

Ben "wet noodle whipping" Murphy

Nå synes jeg du er i overkant akademisk. Finnes det noen religiøse forbud som ikke ledsages av konsekvenser for de som måtte bryte dem? Dette henger sammen som erteris, og jeg mener læren er problematisk fordi den får problematiske konsekvenser.

Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:24   #27
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ikke ha en som ikke kan ta avstand fra dødsstraff i AP-verv. Spiller ingen rolle om det gjelder homofile eller andre, dødsstraff skal en AP-politiker være i mot.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:14   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ta avstand fra dødsstraff - og dødsstraff punktum - burde ikke være noe å måtte tygge på i det heletatt etter min mening.

Å måtte tenke seg om før man tar avstand fra dødsstraff for homofili... Tragisk.

Gammel 12-11-07, 17:32   #29
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Svært trist, men samtidig er jeg glad for at det kommer frem i offentligheten hva enkelte politikere står for.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.