Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 21:07   #40
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg sa vel ikke at jeg ikke gjorde det, jeg formulerte meg kanskje klønete og presiserte at det var Mac OS jeg snakket om.

Jo, det var faktisk akkurat det du sa, på spørsmål om du kjørte Unix sa du:

Opprinnelig lagt inn av Aminta

Ikke atm. for jeg har MacBook og bruker Mac OS X Tiger/Leopard (veldig fornøyd).

Antar at atm. betyr at the moment? Eller?

Når jeg sier Unix snakker jeg om typ BSD, ikke Linux, for da sier jeg Linux, det er mye delte meninger og personal prefferance rundt om her da.
Mac OS presiserer jeg også. Dårlig vane, greit det. Men jeg er vant med at geeke-gutta rundt meg skjønner hva jeg sier fordi de gjør det selv.
(nettopp derfor man ikke skal diskutere noe på nett, skriftlig formulering, antagelsen/forventningen om at alle andre også skjønner hva du mener inni hodet ditt osv. )

Og det jeg sier er at Linux og diverse BSD varianter er like mye Unix - eventuelt like lite Unix, om man legger sertifisering til grunn, er du uenig eller enig i det?

Jeg snakket i grunn aldri om sertifiserte/usertifiserte OS, jeg nevnte ikke det med et ord såvidt jeg vet.

Nei, det var det HP som sa, han foreslo at det kanskje var det du mente. Egentlig er det bare sertifiserte operativsystemer som har lov å kalle seg Unix, derfor er feks AIX en "ekte" Unix, mens diverse Linux varianter ikke er "ekte" Unix.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.