|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når fikk barnet ditt navn? | |||
Navnet var klart da barnet/barna ble født |
![]() ![]() ![]() ![]() |
127 | 72,99% |
Før det var gått en uke |
44 | 25,29% |
Mellom 1 og 2 uker |
13 | 7,47% |
Mellom 2 og 3 uker |
14 | 8,05% |
Mellom 4 og 5 uker |
5 | 2,87% |
Over 5 uker |
9 | 5,17% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Vi hadde navn klart til alle 3 barna før de var født, men barn nummer en fikk "nytt" navn på sykehuset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Fire dager med Storesøster. Da hadde vi tre jentenavn vi hadde blitt enige om mens jeg var gravid, og så måtte vi bare enes om hvilket av dem.
![]() |
#3 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Nr.1 fikk navn på føden, fire timer før han kom til verden. Vi var veldig uenige, pappan ville ha Conrad, jeg vill ha Trym. Det ble ingen av delene
![]() |
#5 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Vi hadde 3 navn. Det ene var nesten bankers. Men hun var ingen Kaisa (som jeg forbinder med en litt stor jente) Dermed så sto valget mellom 2 navn, og det ble bestemt innen 5 dager. Vi hadde også tenkt på Leah som jeg synes er nydelig. I ettertid er jeg glad det ikke ble det heller siden Marta Louise sin datter heter det. Så det ble det hun heter i dag, og det er vi fornøyd med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?
![]() |
#7 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Førstemann fikk navn dag to. Jeg måtte ha noe å kalle det lille vesenet inne i kuvøsen, så det hastet litt.
![]() |
#8 |
Textrovert
|
Wow. Jeg fatter ikke at det går an å IKKE diskutere navn. Jeg hører mange si det, at de ikke har hatt tid, ikke har tenkt noe videre på det, osv. Jeg har ALLTID tenkt navn, jeg, og alltid hatt mine tanker om hva mine (eventuelle) barn skulle hete. Nå skal jeg ikke ha flere barn, men jeg "samler" fortsatt på navn, og tenker ofte at "søren og, synd jeg ikke skal ha flere, for det navnet skulle jeg gjerne ha brukt."
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du och jag, Divine. Du och jag.
![]() |
#10 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Vi er litt som Sitron, klarer ikke ha navnet ferdig før vi har sett barnet. Jeg ville gjerne ha noen ideer, eller "diskutere" som noen andre her sa. Men gubben ville ikke diskutere en gang før de ble født.... Vi visste heller ikke kjønnet på noen av de. (selv om vi med eldste var så sikker på at det var jente, var nesten redd jeg skulle få sjokk om vi fikk gutt
![]() |
#11 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Det ble to svar på meg. Jeg kunne klikket meg enig med alle innleggene her, det der med navn er faderullan ikke lett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Snuppa vår fikk navnet sitt den dagen vi så henne på 3D ultralyd i uke 24. |
![]() |
![]() |
#13 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Eldste hadde jeg bare magefølelse på kjønnet (som jeg var helt sikker på), men ingen navn jeg synes "passet", altså klang bra, det bare stemte ikke uansett hvilke navn vi tenkte på. Men det sekundet jeg så eldste etter fødselen visste jeg navnet og sånn ble det, det var helt riktig navn.
![]() |
#14 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Navnet var klart før "petrus" var født! Men så brukte vi nesten 10 år på å "lage" han da.............
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?1mann fikk navnet ila den første uken, Til lillebror hadde jeg navnet klart, måtte bare bearbeide gubben først.
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Prinsens navn hadde jeg sikkert klart lenge før jeg ble gravid (og sikkert før jeg møtte mannen til og med
![]() |
#17 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Navnet til yngste var klart før han ble født. Jeg sendte sms med beskjeden "Per" er kommet! når jeg lå på fødestua. Sist redigert av Bærekraftig : 15-11-07 kl 01:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Første fikk navn nesten 6 måneder gammel. Andre ca. 2 måneder gammel. Vi må bli kjent med ungene før de kan få navn. |
![]() |
![]() |
#19 |
Møllspist fletthurpe
|
Hjelpes.. hva kalte dere knøttene i de 2 og 6 månedene?
![]() |
|
|