Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når fikk barnet ditt navn?
Navnet var klart da barnet/barna ble født 127 72,99%
Før det var gått en uke 44 25,29%
Mellom 1 og 2 uker 13 7,47%
Mellom 2 og 3 uker 14 8,05%
Mellom 4 og 5 uker 5 2,87%
Over 5 uker 9 5,17%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 16:02   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Vi hadde ikke seriøst diskutert navn på forhånd for noen av dem.

Wow. Jeg fatter ikke at det går an å IKKE diskutere navn. Jeg hører mange si det, at de ikke har hatt tid, ikke har tenkt noe videre på det, osv. Jeg har ALLTID tenkt navn, jeg, og alltid hatt mine tanker om hva mine (eventuelle) barn skulle hete. Nå skal jeg ikke ha flere barn, men jeg "samler" fortsatt på navn, og tenker ofte at "søren og, synd jeg ikke skal ha flere, for det navnet skulle jeg gjerne ha brukt."

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 16:17   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Wow. Jeg fatter ikke at det går an å IKKE diskutere navn. Jeg hører mange si det, at de ikke har hatt tid, ikke har tenkt noe videre på det, osv. Jeg har ALLTID tenkt navn, jeg, og alltid hatt mine tanker om hva mine (eventuelle) barn skulle hete. Nå skal jeg ikke ha flere barn, men jeg "samler" fortsatt på navn, og tenker ofte at "søren og, synd jeg ikke skal ha flere, for det navnet skulle jeg gjerne ha brukt."

Du och jag, Divine. Du och jag.

Gammel 13-11-07, 16:49   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er litt som Sitron, klarer ikke ha navnet ferdig før vi har sett barnet. Jeg ville gjerne ha noen ideer, eller "diskutere" som noen andre her sa. Men gubben ville ikke diskutere en gang før de ble født.... Vi visste heller ikke kjønnet på noen av de. (selv om vi med eldste var så sikker på at det var jente, var nesten redd jeg skulle få sjokk om vi fikk gutt )

Første fikk navn etter ca 4 uker... Eller det ene navnet var vi enig om ganske tidlig, men ikke det andre (alle har doble navn som brukes til daglig). Var pappaen som kom på det navnet, jeg hadde aldri tenkt på den kombinasjonen.
Andre jenta fikk navn etter 9 dager. Pappaen reiste til sjøs da hun var 10 dager, og jeg nektet å bestemme navn over telefon eller per e-post... Hun hette noe annet hver dag før... hehe, så hadde han vært hjemme noen dager til hadde det kanskje blitt et annet andrenavn
Tredje fikk navn litt over 2 uker gammel. Det var storesøstrene som foreslo. De var helt enige, og jeg syntes det passet. Ga pappaen beskjed om at han fikk finne på noe annet om han ikke var fornøyd (han var litt misfornøyd med at jeg og hun har samme andrenavn, litt "urettferdig" å kalle meg opp, men jeg bruker ikke begge mine navn til vanlig lenger)
Min far kalte minsten 110204, litt ertende protest mot at vi ikke hadde navn på henne...

Alle har "vanlige" navn, men ikke så "pop" nå (mer 60-70 tallet). Typisk norske, skrevet rett frem, samtidig ikke "sære". Greit med navn utlendinger kan uttale

Gammel 13-11-07, 16:54   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det ble to svar på meg. Jeg kunne klikket meg enig med alle innleggene her, det der med navn er faderullan ikke lett.

Eldste hadde navn ca fem år før hun ble påtenkt. Mellomste fikk navn omtrent tre måneder før hun ble født. Minste fikk navn tre måneder før han også, men så ble han født og det føltes som om han ropte ut at dette er helt feil. Egentlig en merkelig opplevelse fordi jeg tror jo ikke helt på at babyer kan velge navn selv. Tre dager gammel dukket riktig navn opp og det er han veldig fornøyd med.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 16:59   #5
Kneazle
Passiv

Standard

Snuppa vår fikk navnet sitt den dagen vi så henne på 3D ultralyd i uke 24.

Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 17:19   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Begge ble bestemt tidlig i svangerskapet.
Med første hadde vi bestemt både gutt og jentenavn da vi ikke visste hva det ble.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.