Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstid

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 13:31   #61
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstid

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

INFO: Mors del av permisjonen er 6 uker (+ 3 før fødsel). Fars del er 6(?) uker. Resten kan man dele som man vil.

Jeg vet, jeg var litt kort i det innlegget mitt.
Poenget er at JEG er for utvidelse av permisjonen, men det er en helt annen diskusjon som vi kan ta (og har tatt før) et annet sted.

Gammel 13-11-07, 13:42   #62
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ja, hva er egentlig karriere? Jeg lurer meg på om UMs debatt egentlig er myntet på en ørliten prosentdel av befolkningen. For slik hun prater så er karriere ensbetydende med å strebe mot direktørtittel, et professorat, å bli utnevnt til statsråd eller kanskje supermodell. Hva med alle oss andre, som befinner oss et hakk eller to under? Mange føler seg faktisk både flinke, smarte og i vinden, og klarer det med å jobbe 40 timer i uken. Å jobbe 80-timers uker er stort sett ikke nødvendig i veldig mange jobber. Er denne diskusjonen egentlig ikke myntet på oss?

Jeg tror du har rett - dette er ikke myntet på så veldig mange av oss.

Og jeg bir egentlig litt skuffet over at media ikke klarer å se forskjellene...

Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 13:54   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skummet en artikkel i Morgenbladet om kvinner i forskningstillinger mens jeg sto i kassa på butikken i dag tidlig, om kvinner som sier de ikke vil forske egentlig har et reelt valg etter de har fått barn. At det er miljø det ofte forventes at man putter inn ekstremt mange timer hver dag, det er resultater som blir målt, ikke tid og forskerforeningen(?) ikke har det å få ned antall arbeidstimer som noen kampsak.

Jeg syns problemstillingen som Ulltveit-Moe er interessant for de fleste kvinner i den sammenheng at det er kvinner som får peset hvis de vil jobbe mer, ikke menn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.