|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvem bestemmer barnas frisyre hos dere | |||
Mor er eneveldig på dette området |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 4,76% |
Far er eneveldig på dette området |
0 | 0% |
Mor bestemmer, men far får selvsagt komme med innspill |
14 | 16,67% |
Far bestemmer, men mor får komme med innspill |
3 | 3,57% |
Barnet får bestemme helt selv |
1 | 1,19% |
Barnet får medbestemmelse men "ledes" |
22 | 26,19% |
De voksne bestemmer sammen |
18 | 21,43% |
Alle er som ofest enig |
22 | 26,19% |
Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærJeg er vel stort sett enerådende når det gjelder hår og klær, men med ett hederlig unntak. Den viljesterke fireåringen har dessverre altfor utviklet motesans og lar ingenting forbigå i stillhet. Der styres alt med jernhånd. |
![]() |
![]() |
#22 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærStorebror bestemmer stort sett selv, og jeg klipper. Prinsessa har langt, tykt hår med fall som må klippes hos frisør (ja, når ikke venninnene gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
:egendefinert:
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
![]() |
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærPoden på 3 vet bare om 2 frisyrer
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærJeg svarte kanskje feil, for jeg svarte på spørsmålet som sto i pollen:Hvem bestemmer barnas frisyre hos dere?
![]() |
#26 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærHer er vi i grunn stort sett enige, og hvis ikke så blir vi det.
![]() |
#27 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærLillemor får bestemme selv, men hun ledes noe. Jeg og mannen er sjelden uenige, men han overlater klesvalgene så og si alltid til meg. Lillemor har klær jeg ikke er overbegeistra for som hun har valgt selv og også plagg faren har valgt som ikke er helt i min gate (les rosa-prinsesse-utstyr). Når Lillemor er hos frisøren blir hun alltid spurt om hva hun vil ha og hun svarer da selv. Sist bestilte hun "langt og litt rosa hår". Frisøren hadde sagt de var tom for rosa farge, men for min del hadde hun gjerne måttet få en rosa stripe i håret sitt.
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærVi bestemmer sammen. Vi er som regel enige. Eneste er at han mener jeg pakker på minien for mye klær, og det har han nok rett i. Jeg er en frysepinn selv så det er vel det som ligger bak.
![]() |
#29 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærJeg bestemmer, men rådfører meg (eller "sier ifra" |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærVi er stort sett enige. Jeg er den som gjør mest innkjøp akkurat nå, siden jeg har mest tid og mulighet til å gå i butikker. Vi har såpass lik smak at ingen av oss kjøper noe vi vet den andre ville være totalt uenige i, og Glitterbarnet får komme med innspill der han vil. Vi retter oss etter dem så lenge det er fornuftig. Skulle jeg eller sambo finne på å kjøpe noe verken barnet eller den andre parten liker, byttes det.
![]() |
#31 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærI praksis, er jeg eneveldig på området sånn i det daglige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærAlle er som oftest enige, når det gjelder Bragus på 4,5 år ja.
![]() |
#33 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærFar bestemmer ettersom han klipper. Mor maser seg til hårklippen, men får ikke bestemme hvor kort det skal være.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klær
Med sukker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærTok utgangspunkt i eldste, hun bestemmer hår og klær selv. Kjæresten til pappa er frisør, så hun har klippet det når eldste ønsker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærJeg kan ikke svare på dette. Har tre unger som det er ulikt med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærJeg bestemmer men poden får si hva han mener. Får velge genser selv og sånt ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærBarnehageguttene klippes kort og det er de voksne helt enige om. Storesøster har langt hår. Vi begynte å spare håret hennes, men hun er selv veldig glad i det lange håret.
![]() |
#39 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvem bestemmer frisyre og klærJeg må korrigere meg selv litt. Fram til lillegutt blir stor nok til å ha ønsker om frisyre selv, har jeg nedlagt totalforbud mot kortkort maskinklipp. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|