Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem bestemmer frisyre og klær

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem bestemmer barnas frisyre hos dere
Mor er eneveldig på dette området 4 4,76%
Far er eneveldig på dette området 0 0%
Mor bestemmer, men far får selvsagt komme med innspill 14 16,67%
Far bestemmer, men mor får komme med innspill 3 3,57%
Barnet får bestemme helt selv 1 1,19%
Barnet får medbestemmelse men "ledes" 22 26,19%
De voksne bestemmer sammen 18 21,43%
Alle er som ofest enig 22 26,19%
Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 11:46   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Hvem bestemmer frisyre og klær

Poll følger

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:56   #2
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem bestemmer frisyre og klær

Ikke flervalgspoll? (krysset ikke av)

Eldste bestemmer selv, mellomste får ikke lov til å klippe seg av pappa, vi bestemmer sammen om håret til treern.

Gammel 14-11-07, 11:57   #3
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi bestemmer alle sammen.

Gammel 14-11-07, 12:01   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alle er som ofest enig.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:02   #5
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klipper stort sett og kan en frisyre.
Så barna får velge lengden og pappa'n har fått viljen sin ved at jeg ikke bruker maskin på hele hodet.
Vi bestemmer sammen hele gjengen med andre ord.

Krysset av for at alle var enige.

Sist redigert av Mams : 14-11-07 kl 12:03. Årsak: Krysset av alikevel.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:02   #6
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Ikke flervalgspoll? (krysset ikke av)

Eldste bestemmer selv, mellomste får ikke lov til å klippe seg av pappa, vi bestemmer sammen om håret til treern.

Jeg valgte å ikke gjøre det, fordi jeg prøver å vise at resultatet av slike poller avhenger av spørsmålet en stiller.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:04   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stort sett eneveldig, men tar i mot innspill fra jenta, sånn at når det gjelder henne hersker det en viss form for demokrati. Gutta tar på seg det jeg legger frem kvelden før, og far er fornøyd og takknemlig.

Gammel 14-11-07, 12:07   #8
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg valgte å ikke gjøre det, fordi jeg prøver å vise at resultatet av slike poller avhenger av spørsmålet en stiller.

Så hva mener du at jeg skal krysse av på?

Gammel 14-11-07, 12:09   #9
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er som oftest enige, og poden får komme med innspill.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:09   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Vi er som regel enig, men det er jeg som bestemmer.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:14   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snupp er så liten at det fortsatt er jeg og mannen som bestemmer. Mannen er ganske bestemt i forhold til hva han mener om påkledning og frisyre, så han hadde aldri gått med på at jeg skulle diktere hvordan Snupp så ut. Vi pleier ellers å bli enige om hvor mye/lite han skal ha på seg, når (og hvordan) han skal klippes og hvordan han eventuelt skal pyntes. Når Snupp blir større skal han selvfølgelig få lov til å utrykke sin mening, men foreløpig er det altså de voksne som bestemmer sammen (og som oftest er vi da enige).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:15   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min greie, hele opplegget: Innkjøp, beholdningsoversikt, vask, etc. Jeg syns egentlig det er en enmannsjobb, det må da bli mye mikk og koordinering å fordele det mellom to?

Gammel 14-11-07, 12:15   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ungene her har ingen meninger om bekledning enda, men største får bestemme egen frisyre.

Mannen eier ikke estetisk sans, og han kan fint kle på minste klær fra størst sitt klesskap, derfor har jeg en finger med i spillet, inntil videre.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:17   #14
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bestemmer alle sammen.

Christian er 9 år og foreløpig tar han på seg de klærne vi har kjøpt til ham. Men det spørs vel hvor lenge det varer før han vil bestemme helt selv.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:27   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min greie, hele opplegget: Innkjøp, beholdningsoversikt, vask, etc. Jeg syns egentlig det er en enmannsjobb, det må da bli mye mikk og koordinering å fordele det mellom to?

Signerer denne. Jeg tar meg av mesteparten av dette av praktiske årsaker. Mannen har gladelig overlatt dette til meg. Min datter på 8 bestemmer forresten mer og mer av det tøyet hun vil bruke. 5-åringen bestemmer farger.

Mitt verste senario er å ha med alle 5 på handletur , der alle skal bestemme hva slags klær barna skal ha.......

Gammel 14-11-07, 12:33   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

.Mitt verste senario er å ha med alle 5 på handletur , der alle skal bestemme hva slags klær barna skal ha.......

Mitt også, derfor dropper vi de handleturene der.

Jeg tar vel mest styringen i dette huset, men det har med praktiske årsaker å gjøre også.

Gammel 14-11-07, 13:15   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vesla velger mye selv eller jeg handler til henne alene. Mannen min kan også handle klær om jeg sier hva hun skal ha, men det er jeg som har oversikt over sånt hjemme hos oss. Frisyren bestemmer hun selv, men det hender jeg styrer henne litt. Mannen min er mye mindre opptatt av sånt enn jeg (faktisk ikke opptatt av sånt i det hele tatt), så da faller det naturlig at min påvirkning er større enn hans.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:17   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke stemme da svaralternativet avhenger av alderen til barnet og det er ikke gitt informasjon om man skal velge eldste, yngste, mellomste osv.

Gammel 14-11-07, 13:19   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok jeg som kjøper mest klær til Liv, men det hender absolutt at mannen slår til. Nå når han er i permisjon, er det som regel han som kler på henne, men det hender jeg legger fram klær. Jeg er nok generelt mer opptatt av at ting skal passe sammen, selv om han er ganske flink.

Når det gjelder hår, er vi litt uenige. Jeg synes vi snart bør klippe luggen hennes, mens han gjerne vil "spare" til langt hår på henne.

Jeg regner med at alt dette kommer til å endre seg når hun blir større og får egne meninger på feltet.

Gammel 14-11-07, 13:21   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble litt usikker på hva jeg bør svare jeg.
Jeg kjøper klær - pappa'n kan gjerne komme med uttalelser (f.eks: ønske om vintersko med borrelås til guttungen) og jeg er grei å ha med å gjøre sånn sett. Vi er stor sett enige - men mannen synes jeg er drygent kjedelig på genserfronten til gutten (les: ensfargede gensere evt stripete)

Pappa'n klipper håret. og vi er nok stort sett enige vi altså!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.