Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schau og "Dødssyndene" på TV2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 13:54   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Det bare slo meg her - etter å ha hørt med et halvt øre på programmet i bakgrunnen sist det gikk, og etter å ha lest denne tråden...

Er det så at Schau er ute etter å "provosere" Gud til å bevise sin eksistens med dette programmet? Mener jeg leste noe et sted om at siden Schau så bevisst gikk inn for å utføre disse dødssyndene, ville Gud enten måtte gripe inn og straffe ham, for så å bevise sin eksistens - eller Gud ville ikke gjøre noe som helst, for så nærmest å bevise at han ikke eksisterer.

(Mulig jeg er på bærtur her, altså.)

Uansett... Schau mener så at om Gud ikke grep inn og straffet ham, ville han så ha bevist at Gud ikke finnes...

Så leser jeg her, og i aviser - og hører mannen min snakke om - at da Schau var på "Senkveld," hadde han virket som en skygge av seg selv - sliten, urolig etc. Tydelig påvirket av hva han hadde gått igjennom.

Hva om Gud har tenkt som så: "He he - her er det en tulling som driver og skal provosere meg til å bevise at jeg eksisterer. Tja - jeg trenger ikke gjøre noe stort og spektakulært - jeg ER jo stor og spektakulær i meg selv. Jeg bare plager han Schau litt, jeg..."

Kan hende er det Guds straffedom Schau opplever på kroppen nå?

Hilsen lille meg som for lengst har kastet Gud på båten, ikke tror hverken på Helvete, straffedom eller himmelen for den saks skyld.

Fikk bare altså en morsom liten tanke i hodet mitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.