Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er man tolerant?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan man defineres som tolerant dersom man har for vane å gi andres vaner merkelapper?
Ja 27 50,94%
Nei 26 49,06%
Deltakere: 53. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 12:31   #4
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er man tolerant?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Er det pr. definisjon intolerant å ha (evt. sterke og negative) meninger om ting?

Jeg opplever ikke mennesker som tolerante om de har sterke/negative "meninger" om personers verdier, smak, vaner osv på en sånn måte at de setter merkelapper på personen.

Jeg utviser ikke toleranse for homofile om jeg sier at de er harry. Jeg utviser heller ikke toleranse for andre menneskers religion og jeg setter negative merkelapper på dem for deres religiøse tradisjoner (men når andres religiøse tradisjoner går på tvers av grunnleggende verdier som menneskerettigheter, likestilling e.a kommer toleranse selvsagt i kollisjon med andre verdier som kan være minst like viktige... på samme måte som ytringsfriheten og respekt for andres religion kan komme i klinsj som feks i saken med karrikaturtegninger av Muhammed).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.