Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan snobber du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 12:56   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan snobber du?

Snobbedefinisjonen er jo et evig tilbakevendende spørsmål, selv ser jeg utvilsomt den udelt negative definisjonen, altså "ser ned på andre som ikke har råd/smak til å velge det jeg velger", men har også et ømt hjerte for den noe selvironiske og humoristiske definisjonen. Som altså denne tråden har sin opprinnelse i.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:57   #42
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg klarer ikke finne hverken snobberi eller harry-elementer i livet mitt jeg.

Dermed innser jeg at jeg enten er übertolerant og rund som ei kule, eller i total mangel på selvinnsikt (evt. FP-innsikt)

:innsiktsfull:

Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:58   #43
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det går ikke. Huff og huff.

Sist redigert av Pepper Lemon : 22-11-07 kl 13:02. Årsak: Slettet innlegget.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:02   #44
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det blir som med klær. Heller H&M enn Cubus. Men helst noe fra en av de mer spennende designerene.

ER det snobberi å handle på H&M???
Trodde det var nærmere harry-kategorien jeg.

Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:03   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*fniser av Monsoon*

Jeg rakk å lese det, jeg.

Gammel 22-11-07, 13:03   #46
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Eller så synes noen bare at logomania og bling er litt småharry og passer best til nyrike russere med ildrødt hår og pansersminke. Selv om de til og med hadde hatt råd til å kjøpe en veske selv.

Ja, alt etter hvordan bilder man lager i hodet sitt.

Logomania og bling har ingenting å gjøre med at man velger en veske-serie som er dyr.

Jeg har svindyre vesker. Ikke LV, men jeg flasher hverken logo eller bruker bling, bling. Men jeg forstår hva du mener, men det blir feil å stemple alle de som bruker logoer for å være i samme kategori som nyrike russere, for det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Men jeg regner med at du satte det på spissen...

Louis Vuitton fra tåpp til tå.... Ikke mye bling-bling her, og mot rette målgruppen er dette hverken harry eller bling eller logomaniac:

Ny-rik russer uten bling men med diskrè logoer av kjente merker:

Men jeg forstår poenget ditt når jeg ser denne damen...

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:05   #47
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nei, det går ikke. Huff og huff.

Var ikke SÅ ille da

Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:05   #48
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Maz er en ekte åndssnobb!

Kammerat!

Beklager å skuffe deg, jeg er nok ikke det. Jeg har lest for mye møkk.... Men jeg forstår jo konseptet.

(sier hun som har lest Kafka gjemt inni Donald for ikke å se pretensiøs ut på flyet.)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:06   #49
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er for øvrig så at jeg ikke har skjønt om leopardtrykk på klær er harry eller snobbete. (Jeg er ikke i tvil om at jeg synes det er stygt, altså, og det er vel hovedsaken.) Antakelig kan det vel være begge deler - harry hvis det er billig og snobbete hvis det er dyrt. Bare så synd at en del av oss ikke er i stand til å se forskjellen.

Du har absolutt et poeng! Heter designeren Roberto Cavalli så er det eksklusivt og snobbete, men heter designeren Bogerud Tekstil så.... heller det vel mot harry-stempel.

Gammel 22-11-07, 13:07   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

(sier hun som har lest Kafka gjemt inni Donald for ikke å se pretensiøs ut på flyet.)

Gammel 22-11-07, 13:08   #51
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

For 20 eller 10 år siden, greit nok, men ikke nå.

Hvordan vet du at jeg ikke har brukt ekte LV tidligere, og likevel synes det. Det var morsomt den gangen folk spurte hvorfor du brukte den støgge plastveska der på 80 og 90 tallet, men nå er det noe anderledes.

Jeg er ikke enig med deg, selv om jeg heller ikke bruker LV lenger. Det har mer med at modellen jeg har ikke er spesielt "meg" lenger. Men jeg har ikke det minste problem med å se at Louis Vuitton trekker til seg mange med svært eksklusiv og snobbete smak. Nå må vi ikke glemme at LV er mer enn vesker og hundehalsbånd da...

Gammel 22-11-07, 13:09   #52
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

ER det snobberi å handle på H&M???
Trodde det var nærmere harry-kategorien jeg.

Nei, det er ikke snobberi å handle på H&M. Jeg har jo liksom slettet innlegget da, men siden du rakk å quote denne biten så kan jeg utdype akkurat dette. Jeg synes Cubus o.l. er harry, ja. H&M synes jeg ikke er harry. Det er billig, som er bra, og de har mange flinke designere der. Det er bedre med en billig, kul topp enn en kjerringtopp, for å sette det på spissen. Poenget mitt var snobberiet i at jeg heller ville ha noe billig fra H&M enn noe "liksomfint" fra Cubus. Men det var mer ment som en forklaring på mitt egentlige snobberi, som gjaldt noe annet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:10   #53
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

*fniser av Monsoon*

Jeg rakk å lese det, jeg.

Me too

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:11   #54
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Betyr å være snobb å se ned på andre som ikke velger det samme?

Jeg mener det. Man trenger ikke nødvendigvis velge nøyaktig det samme, men det må være i samme pris/kvalitets-segment.

Gammel 22-11-07, 13:12   #55
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg så også hva Elin skrev over her, henger meg på det du skriver. Jeg tror for øvrig svært få vil innrømme at de ser ned på andre mennesker fordi de velger annerledes.

Jeg vet jeg ser ned på enkelte som ikke tar samme valg som meg. Selv om jeg ikke vil, så føler jeg det.
Trodde alle gjorde det på et eller annet punkt/tema?

Når det kommer til musikk så er jeg rett og slett dømmende. Kjempedømmende. og jeg forsøker å legge det fra meg, jeg forsøker å se på ting litt annerledes, men i det øyeblikket noen forteler meg hva slags musikk de hører på har jeg satt dem i en bås med en gang. Og om det de hører på er Britney Spears eller Lene Alexandra (my boobs are ok), så føler jeg at jeg humrer på innsiden. Jeg føler at jeg ser litt ned på personen.

Enda jeg vet at det vi snakker om her er musikk. Rytmer.Toner satt sammen til melodi. At man liker enn gitt rytme eller tonesammensetning betyr gjerne ikke noe anet enn at man liker akkurat det.
Men jeg klarer ikke å se slik på det.
Er du voksen og liker drittmusikk () så tror jeg ikke på deg. Da tror jeg alt mulig annet rart om deg også.

(Og nå snakker jeg selvsagt ikke om at man ikke for noen pris kan høre på drittmusik. jeg hører ofte på drittmusikk selv. Synge med kan jeg gjøre også. Men jeg liker den ikke. Jeg kunne ikke ha brukt penger på å skaffe meg slik musikk, og jeg kunne ikke satt på den type musikk når jeg er hjemme for meg selv og skal høøøøre på musikk.)

Gammel 22-11-07, 13:19   #56
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Lene Alexandra (my boobs are ok), så føler jeg at jeg humrer på innsiden. Jeg føler at jeg ser litt ned på personen.

Lene Alexandra??
Henne ser jeg ned på i grunnen.

:dømmende og snobbete likevel:

Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:21   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Lene Alexandra??
Henne ser jeg ned på i grunnen.

:dømmende og snobbete likevel:

Sønnen min på 2 1/2 går rundt på gulvet og synger "My boobs, my boobs, my boobs are åååååokeiiiii"

Du kan tro jeg føler jeg har sviktet som mor.

Gammel 22-11-07, 13:22   #58
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, alt etter hvordan bilder man lager i hodet sitt.

Logomania og bling har ingenting å gjøre med at man velger en veske-serie som er dyr.

Jeg har svindyre vesker. Ikke LV, men jeg flasher hverken logo eller bruker bling, bling. Men jeg forstår hva du mener, men det blir feil å stemple alle de som bruker logoer for å være i samme kategori som nyrike russere, for det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Men jeg regner med at du satte det på spissen...

Louis Vuitton fra tåpp til tå.... Ikke mye bling-bling her, og mot rette målgruppen er dette hverken harry eller bling eller logomaniac:

Ny-rik russer uten bling men med diskrè logoer av kjente merker:

Men jeg forstår poenget ditt når jeg ser denne damen...

Det nederste bildet var så 'over the top' at det var tøft.Logo-flashing syns jeg er harry/vulgært/snobbete uansett om det er LV eller noe annet som er i skuddet.

Grunnen til at LV-looen er så fremtredende er jo for at det skal være synlig at 'jeg har kjøpt dyr veske', er det ikke? Jeg ser ikke forskjell på falsk eller ekte, men jeg flirer innvendig av logoflashing. Noen ganger flirer jeg utvendig og. :snobb:

Gammel 22-11-07, 13:22   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Sønnen min på 2 1/2 går rundt på gulvet og synger "My boobs, my boobs, my boobs are åååååokeiiiii"

Du kan tro jeg føler jeg har sviktet som mor.

Det er singstaren sin skyld. Banna bein.

Gammel 22-11-07, 13:22   #60
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Betyr å være snobb å se ned på andre som ikke velger det samme?

Da snobber jeg ikke i det hele tatt.

Jeg har svart ut fra hva jeg tror at andre kan tenke om meg... Men det blir kanskje litt for selvsentrert? Det vil si, jeg vet at enkelte rundt ser på meg som litt snobb fordi jeg er opptatt av kultur og kunnskap.

Tror med hånda på hjertet at jeg ikke ser ned på de som tenker annerledes. Eller tja, kanskje p4-lyttere da...

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.