|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]()
Ja, selvsagt. Jeg spurte ham idag om han kunne utdype litt, og han sa det var en finsk forsker (som han ikke husket navnet på i farten) som mente det var et problem når barn ble påtvunget lærdom. At man altså arrangerte oppgaver til barnet. At barnet selv søker lærdom, og man legger til rette for det er altså ikke noe problem. Tvert imot - det er akkurat slik han mente barns hjerne utviklet seg riktig.
![]() |
#2 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Finsk, ja! Tilfeldig? Neppe! Jeg er helt sikker på at han har rett.
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]()
Jeg forstår godt hvor du kommer fra, Bequita. Det er utrolig synd at så mange er blitt påtvunget for tidlig og til dels feil type matteundervisning. Jeg blir litt oppgitt over hvor mange som har faget i halsen fordi de hele tiden er blitt lært hvordan og ikke hvorfor. Matematikk er ikke er fag man kan pugge seg til, det må forstås. Og det krever sin lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ja, det er ganske brutalt. Det er helt klart forferdelig å si noe sånt. Jeg hadde det også ofte som deg, og det er veldig typisk. De flinke får dårlige arbeidsvaner og mister motivasjonen. Trist. Jeg sier ikke at jeg synes det er greit at det er sånn. Jeg mener de to gruppene ikke trenger å settes opp mot hverandre, det burde vært mulig å ha tilbud som var tilfredsstillende for alle. Men da er det avgjørende at det ikke blir obligatorisk for alle med enda mer teori. Det burde såklart vært mye mer å velge i når det gjelder barnehage og skole, slik det er i dag skal liksom en løsning passe for alle, og politikerne bare vedtar at alle skal få tilpasset opplæring. Lett for dem å si! Når jeg får valget mellom å hjelpe noen å holde hodet over vannet og å hjelpe noen å finjustere surfeteknikken, velger nok også jeg det første.
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]()
Det forstår jeg godt, det var jo også det min barneskolelærer gjorde. Jeg skulle bare ønske at det ikke var nødendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|