Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det uproft at legen har snusleppe under pasientsamtalen
Ja, det er uproft 122 85,92%
Hallo - snus gjør da ikke noe 1 0,70%
Tja - han kunne jo ha røyka i stedet - slutt å syt 6 4,23%
I couldn't care less 13 9,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-07, 18:23   #21
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe

i couldn't care less .

Gammel 24-11-07, 18:23   #22
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes snusleppe er gyselig uansett om det er en lege eller ferjemannskap, men at ferjemannskap har snusleppe bryr jeg meg ikke om.
Synes det virker uhygienisk, særlig på et sykehus. Uproft av en lege!

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 18:25   #23
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns snusleppe i jobbsituasjon generelt er uproft.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 18:26   #24
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Virker uproft i alle jobbsammenhenger som er litt formelle.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 18:28   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snusleppe er både motbydelig og uprofft i alle formelle jobber, tja egentlig alle jobber der man omgås kunder/pasienter. Jeg synes feks. det stiller på linje med tyggis. Det ser helt idiotisk ut. Er folk klar over hvor teite de ser ut med snusleppe? Jeg får helt spader, virkelig.

Gammel 24-11-07, 18:58   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe

Både uhørt og ekkelt.
Jeg hadde nok sagt fra, det lukter jo ikke akkurat godt heller da.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 19:07   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset av på "I Couldnt care less", men jeg er ikke helt sikker på om jeg mener det.

Gammel 24-11-07, 19:17   #28
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Uproft, samme om man er lege, rørlegger eller kokk.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 19:20   #29
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Snusleppe er særs uproft, særlig av en barnelege.

Gammel 24-11-07, 19:27   #30
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det er jo ikke veldig lenge siden det var lov til å røyke overalt.

Husker godt at mamma røyka i bilen når vi kjørte på langtur da jeg var barn. Jeg ble så inn i hampen bilsyk av det, og jeg visste instinktivt at det var røyken som utløste uvelheten.
Det fortalte jeg mamma, men jeg hadde liksom ikke så mye jeg skulle ha sagt den gang.

Fytte, nå fikk jeg flashback også. De dampet begge to foran der, og det var ikke alltid jeg fikk lov til å ha oppe vinduet heller. Var det rart jeg spydde som en gris? Jeg kommenterte flere ganger at det luktet kvalmt, og at jeg ble bilsyk av det, men det øret ville de ikke høre på gitt.
Snus og tyggis kan man bruke i pausene.

Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 20:09   #31
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Fytte, nå fikk jeg flashback også. De dampet begge to foran der, og det var ikke alltid jeg fikk lov til å ha oppe vinduet heller. Var det rart jeg spydde som en gris? Jeg kommenterte flere ganger at det luktet kvalmt, og at jeg ble bilsyk av det, men det øret ville de ikke høre på gitt.
Snus og tyggis kan man bruke i pausene.

Merker at jeg blir stolt over mamman min nå - både hun og pappa røkte
men mamma insisterte på at vi barna skulle slippe å kjøre i røykfylt bil.

Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 20:12   #32
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Leger er jo mennesker.. Og med en slik stressende jobb, kan jeg godt forstå at noen velger å snuse. Om legen derimot skulle gjort det så åpenlyst er noe helt annet..

Mannen snuser selv, så jeg kaster glass i stein hus om jeg ikke godtar det føler jeg.

Gammel 24-11-07, 20:15   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Merker at jeg blir stolt over mamman min nå - både hun og pappa røkte
men mamma insisterte på at vi barna skulle slippe å kjøre i røykfylt bil.

Åh - nå ble jeg enda mer glad i Lillemann sin reservebestemor!

Gammel 24-11-07, 20:27   #34
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt jeg. Jeg synes vel at Lillemann sitt tilfelle er litt spesielt, og det ser jo ikke pent ut med snusleppe. Men det plager jo ingen andre så det er jo ikke et aspekt.

Men sånn generelt ellers, så er det nå sånn at man går veldig lange, travle vakter og noen trenger omtrent snusen for å komme seg gjennom vakten. Man har ofte ingen pauser, det er ikke sånn at man kan spise et måltid, ta seg en kopp kaffe og kose seg med en snus etterpå for å si det sånn.

Noen ganger stikker man innom en pasient fordi man har 10 minutter etter en operasjon og før meldt traumealarm og da synes jeg vel at man må nesten få lov til å hente seg inn igjen så godt det lar seg gjøre.

Jeg snuser ikke, men har fått temmelig sure kommentarer fra pasienter som har ventet (på en helt annen lege i mottaket) når jeg har kommet gående med matpakke i hånden forbi dem, sånn type "vi har ventet i 2 timer og de tar seg matpause". Det er klart, de vet ikke at jeg har vært på jobb i 12 timer og det er første pause, og jeg må velge mellom mat eller å gå på do, men alle vet at leger har veldig lange vakter, så det går an å være litt grei også synes jeg.

Gammel 24-11-07, 20:28   #35
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Uproft og ulekkert. Hører ikke hjem i serviceyrker. Spyttet han også på gulvet ?

Gammel 24-11-07, 20:30   #36
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Uproft og ekkelt.

Gammel 24-11-07, 21:02   #37
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Tror ikke jeg engang hadde lagt merke til det jeg, så I couldn't care less.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 21:06   #38
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I couldn´t care less. Eg synes Esme sitt innlegg var godt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 21:10   #39
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Kanskje han holdt på å kutte røyken?
Jeg hadde nok reagert på en lege med snusleppe jeg også, men ikke så mye at jeg automatisk ville kalle legen uproff.

Gammel 24-11-07, 21:27   #40
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det ser ekkelt og uproft ut, og at man som lege generelt burde unngå slikt, men Esme har gode poenger og jeg innrømmer gjerne at jeg som pasient ikke i utgangspunktet tenker så veldig på hvor lange og travle arbeidsdager legene har. (Og jeg "tåler" at folk ser ekle og uproffe ut på dette nivået, det er ikke noe jeg ville klaget på, bare en estetisk reaksjon.)

Opprinnelig lagt inn av Sildre, her.

Jeg hadde nok reagert på en lege med snusleppe jeg også, men ikke så mye at jeg automatisk ville kalle legen uproff.

Sant nok - jeg krysset av på "det er uproft", men egentlig skulle jeg moderert meg til "det ser uproft ut". Litt som visse typer frisyrer, piercinger, ansiktsbehåring og slikt. Det er ikke viktig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.