|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott Israel
Disse overså jeg. Veldig bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ekstremt trøtt
|
![]() |
#43 |
Ekvilist
|
Jeg skjønner hva du sier. Samtidig tenker jeg at dette temaet kan oppleves nært for noen. Enten ved at man selv har opplevd situasjoner som kan minne om f.eks palestinerne eller israelernes situasjon, eller ved at man kjenner noen som er direkte innvolvert. Selv har jeg liten oversikt over hva som skjer i Israel, men allikevel tillater jeg meg å mene noe (om enn ikke veldig bastant). Det er mange ting som påvirke at jeg mener noe uten at jeg egentlig vet så mye. Måten ting fremstilles i media, hva jeg lærte på skolen, litt snik-kikking på Evangeliesenteret-TV osv.
![]() |
#44 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott IsraelNei, saken er altfor kompleks til at jeg kan ta en side i saken. Det overrasker meg at så mange vil boikotte Israel, men ikke Usa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Glamorøs
|
Det er ingenting i denne tråden som tilsier at man ikke kan boikotte andre land også, bare fordi man har valgt å boikotte Israel.
![]() |
#46 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det forstår jeg da. Men, det var flere andre eksempler brukt her inne, men ikke så ofte Usa. Derfor stilte jeg spørsmålet, selv om det viker litt fra spørsmålet om Israel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Passiv
|
![]() Sv: Boikott IsraelNei, det kunne ikke falle meg inn å boikotte Israel. Det forbauser meg at så mange bare klarer å se en side av historien, men det kan vel ha noe med medias fremstilling av konflikten å gjøre. Den er ikke akkurat objektiv. |
![]() |
![]() |
#48 |
Come what may...
|
Hvorfor er det teit å legge en side av en sak? Jeg kjenner den siden og vil faktisk ikke høre noe annet svada som kommer i fra Israel.
![]() |
#49 |
Tilpasser tittel
|
Helt enig.. Inntil videre velger jeg å ikke boikotte noen, som jeg ikke kjenner hele historien til.
![]() |
#50 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig, man må da kunne fronte en sak. Særlig en så utrolig velbegrunnet sak. Og det er vestens ansvar at det har blitt som det er, fordi det var FN som opprettet staten Israel i sin tid.
![]() |
#51 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott IsraelAlle apartheid stater bør boikottes så selvfølgelig boikotter jeg Israel akkurat som jeg gjorde med Sør Afrika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#53 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
![]() Sv: Boikott IsraelNei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott IsraelJeg er gift med en palestiner og har mange venner som er derfra, og det de forteller gjør valget enkelt!! Folk dør på grensene fordi israelerene ikke vil slippe dem igjennom!! De bryter FN's menneskerettighetskonvensjoner hele tida, så ja, jeg boikotter!!!!
![]() |
#55 |
Glamorøs
|
Bare fordi man har en annen mening enn deg, betyr det ikke at man "bare greier å se en side av historien". Det er mulig å ha et sammensatt bilde, men fremdeles komme til den konklusjonen at man øsnker å boikotte Israel.
![]() |
#56 |
Passiv
|
En sak har alltid flere sider, og det er ikke noe galt i å kun vektlegge den ene når man gjør seg opp en mening. Men når du utgir deg for å oppsummere konfliktens historie, så må en kunne forvente at du holder deg til sakens realiteter på en mer objektiv måte.
Mener du virkelig dette? :hoderystende: Syria og Iran har vært både økonomiske støttespillere for både Hamas' og Fatahs millitære fløyer, men jeg synes krigføringen deres er like forkastelig som den Israel utøver ovenfor palestinerne. Å snakke om opprustning av palestinerne fordi Israel er militært overlegne blir for dumt. |
![]() |
![]() |
#57 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Boikott IsraelI sommer jobbet jeg endel under Norway cup på den skolen hvor lagene fra Palestina lå og skulle ligge. Legg merke til skulle ligge...........
![]() |
#58 |
Come what may...
|
Stakkas barn.
![]() |
#59 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Boikott IsraelJeg har stått med varer i hånda og lagt dem tilbake når jeg har sett at de er israelske. Hvis det har vært en ingrediens til middagen, har vi heller laget noe annet.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Boikott IsraelOgså må jeg legge til at vi også boikotter amerikanske produkter, så langt det lar seg gjøre.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|