Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Boikott Israel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 13:28   #41
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boikott Israel

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg boikotter ikke, har vurdert det mange ganger, men har foreløpig ikke blitt helt overbevist om at det er det rette. Helst skulle jeg hatt en fullstendig oversikt over alle lang jeg burde boikottet og hvor produkter jeg bruker kommer fra. Det er ganske så håpløst. Israel er ganske enkelt å boikotte sammenlignet med en del andre land med mye på samvittigheten. Israelske appelsiner og vin er det enkelt å la være å kjøpe og jeg kan ikke komme på at jeg har kjøpt det heller de siste årene. Det er verre å vite hva alle elektroniske apparater inneholder og hvor deler er produsert. Slikt er det utrolig vanskelig å holde oversikt over. Appelsiner og vinboikott blir litt banalt hvis man ikke samtidig boikotter israelsk høyteknologi. Både innenfor medisinsk teknologi og som produsent av deler til dagligdagse apparater er Israel en betydelig aktør.

Jeg har vært i Palestina, kjenner palestinere og vet godt hvilke vanvittig opprivende historier man har om eiendommer som ble tatt, om maktovergrep osv. Jeg er ikke i tvil om at det har blitt begått forferdelig mye urett mot den befolkningen.

Det hadde vært interessant å høre hvordan dere tenker om løsninger i Midt-Østen?
Hvis Jordan skulle få tilbake landområdet Palestina eller at Palestina skal bli egen stat på hele området, hva skal da gjøres med jødene?
Noen av jødene har bodd i området også før 1948. De som kom i 1948 har ingen annen tilhørighet. Amerikanske bosettere er det enklere med. Hva med de etiopiske, russiske? Det er svært sammensatt. Vil det være mulig å få til en demokratisk statsdannelse bestående både av jøder og palestinere?
Er løsningen to stater?
Det er jo det siste som er på trappene, men fred vil det neppe bli likevel fordi man ikke er enige om hvor grensene skal gå. På begge sider er det sterke krefter som kjemper inntil de får hele området.

Hva så med USA. Boikotter vi dem? Er det noe land som sørger for at militærapparatet og høyresida i Israel får holde på slik de gjør så er det dem. Israel kan ikke gjøre noen ting uten sin storebror som til dels styrer og finansierer.

Jeg synes situasjonen er fortvilende og forvirrende. Bildet er så komplekst. I området Israel finnes det også andre folkegrupper som man sjeldent høre noe om, og deres rettigheter blir det ikke snakket om fra noen av sidene. Skal for eksempel Drusere og Samaritanere også få sitt landområde?

Jeg hørte også et radioprogram nettopp om den strømmen av palestinere som på grunn av redsel for palestinsk statsdannelse kjøper seg eiendommer i Israel, til og med på bosettinger hvor det har vært enorme protester mot bygging. Svært mange palestinere er avhengig av og ønsker rettigheter på israelsk område og er redd for konsekvensene for en Hamasregjering som lett kan bli resultatet når de virkelig undetrykte og fortvilede blant palestinerne skal få sitt rettmessige demokratiske valg i egen stat.

Jeg synes det er vanvittig vanskelig å ha meninger i denne konflikten, annet enn en mening om at volden må stoppe og mennesker må få sine rettmessige rettigheter.

Appelsiner og vin klarer jeg meg altså godt uten, men om det har noe for seg å boikotte dem har jeg mine tvil om.

Hva med å boikotte Saudiarabia, Kina, USA, Iran, ++?

Det er veldig mange land med alvorlige svin på skogen.

Kortreiste produkter er nok det tryggeste

*spiser norske epler og poteter*

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Dette er mildt sagt en grov overforenkling av historien. FN vedtok ikke opprettelsen av to stater, men deling av Palestina i en jødisk del, og en arabisk del. Det var kun Israel som opprettet en egen stat. De palestinske områdene har vært annektert av både Israel og Jordan/Egypt/Syria etter en rekke kriger hvor Israel ikke skal beskyldes for å være den mest agressive parten.

Israel kan med rette kritiseres for veldig mye, særlig den humanitære behandlingen av palestinere, kollektiv avstraffelse etc. Dette er ikke en rettstat verdig. Men palestinske myndigheter gjør så godt som ingenting for å hanskes med palestinske terrorister som opererer nærmest fritt i de selvstyrte områdene, og dette har i de senere år vært en betingelse for at Israel skal gå i dialog om en tilbaketrekning. I tillegg må man huske på at begge parter nærer et så intenst hat til hverandre, at enhver hendelse blåses ut av sine proporsjoner og ødelegger det lille som må finnes av forhandlingsgrunnlag. Selv de moderate kreftene i denne konflikten må betegnes som ekstremister, og de finnes det nok av på begge sider.

Disse overså jeg. Veldig bra!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 16:01   #42
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det er teit å legge fram kun en side av en sak dersom det er den siden man kjenner til, eller har valgt å sympatisere med. Det er jo noe som gjøres nesten konsekvent ellers i livet, man framlegger sin side av saken. Man kan selvsagt diskutere om hvorvidt det er lurt å sette seg inn i hele saken, og all dens kompleksitet før man tar en avgjørelse på hva man synes.

Jeg føler at jeg har for liten kunnskap på området, men har en ganske klar formening om at min sympati i størst grad ligger hos palestinerne. Jeg har ikke aktivt gått inn for boikott ved å sette meg inn i hva slags produkter som innføres fra Israel, men boikotter nok litt ubevisst allikevel. Det er ikke Jaffa-appelsiner jeg først griper fatt i når jeg er i butikken nei.

Ordet teit ble brukt i mangel av et annet ord. Dumt er kanskje bedre?

Jeg syns det er stor forskjell på dette og hvordan man fremlegger private saker. Klart jeg forteller min side av en sak som omhandler meg, jeg klarer ikke være helt objektiv på noe som er meg så nær.

Gammel 26-11-07, 16:13   #43
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Ordet teit ble brukt i mangel av et annet ord. Dumt er kanskje bedre?

Jeg syns det er stor forskjell på dette og hvordan man fremlegger private saker. Klart jeg forteller min side av en sak som omhandler meg, jeg klarer ikke være helt objektiv på noe som er meg så nær.

Jeg skjønner hva du sier. Samtidig tenker jeg at dette temaet kan oppleves nært for noen. Enten ved at man selv har opplevd situasjoner som kan minne om f.eks palestinerne eller israelernes situasjon, eller ved at man kjenner noen som er direkte innvolvert. Selv har jeg liten oversikt over hva som skjer i Israel, men allikevel tillater jeg meg å mene noe (om enn ikke veldig bastant). Det er mange ting som påvirke at jeg mener noe uten at jeg egentlig vet så mye. Måten ting fremstilles i media, hva jeg lærte på skolen, litt snik-kikking på Evangeliesenteret-TV osv.

Gammel 26-11-07, 16:19   #44
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Nei, saken er altfor kompleks til at jeg kan ta en side i saken. Det overrasker meg at så mange vil boikotte Israel, men ikke Usa?

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 16:30   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Det overrasker meg at så mange vil boikotte Israel, men ikke Usa?

Det er ingenting i denne tråden som tilsier at man ikke kan boikotte andre land også, bare fordi man har valgt å boikotte Israel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 16:59   #46
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er ingenting i denne tråden som tilsier at man ikke kan boikotte andre land også, bare fordi man har valgt å boikotte Israel.

Nei, det forstår jeg da. Men, det var flere andre eksempler brukt her inne, men ikke så ofte Usa. Derfor stilte jeg spørsmålet, selv om det viker litt fra spørsmålet om Israel.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 17:16   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei, det kunne ikke falle meg inn å boikotte Israel. Det forbauser meg at så mange bare klarer å se en side av historien, men det kan vel ha noe med medias fremstilling av konflikten å gjøre. Den er ikke akkurat objektiv.

Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 17:43   #48
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Nei absolutt ikke.

Syns det blir teit å legge frem kun en side av en sak. Det er nok ikke så enkelt som du vil ha det til Azi.

Hvorfor er det teit å legge en side av en sak? Jeg kjenner den siden og vil faktisk ikke høre noe annet svada som kommer i fra Israel.

Det var dobbelt så mange palestiner i Palestina da Israel tok over. Hvorfor tror du så mange som boikotter Israel?

Det er rett og slett utrolig urettferdig hvor mye USA skal gi av våpen og tank og alt mulig til Israel og dem bruker nærest alt det på Palestiner. Mens palestinene har stein og hjemmelagte bomber å komme med.

Hvorfor er det ingen i verden som våger å hjelpe Palestiner og gi dem noe våpen slik at dem også kan krig med æren i behold. Mest av alt er jeg imot all krig og elendig. Har jo flyktet i fra det selv. Men skal man først krige så er det virkelig rart at verden kun ser på og ikke gjør noe med det. Når alle ser hvordan Palestiner kriger og hvordan Israel gjør det med hva slags våpen og bomber og tank.

Det er virkelig synd i de uskyldige som må lide pga alt dette. Både i fra begge statene. Men det er Palestinene som jeg støtter og det kommer jeg til å forsette så godt jeg kan framover!

Det er langt i fra teit å legge fram det jeg tror på.

Gammel 26-11-07, 18:02   #49
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Nei, det kunne ikke falle meg inn å boikotte Israel. Det forbauser meg at så mange bare klarer å se en side av historien, men det kan vel ha noe med medias fremstilling av konflikten å gjøre. Den er ikke akkurat objektiv.

Helt enig.. Inntil videre velger jeg å ikke boikotte noen, som jeg ikke kjenner hele historien til.
Det er så lettvint å si stakkars palestinerne, men mye tyder på at det er stakkars jødene også. Det er jo de sivile som lider, og under en boikott straffer man de svakeste.

Gammel 26-11-07, 18:14   #50
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Hvorfor er det teit å legge en side av en sak? Jeg kjenner den siden og vil faktisk ikke høre noe annet svada som kommer i fra Israel.

Det er rett og slett utrolig urettferdig hvor mye USA skal gi av våpen og tank og alt mulig til Israel og dem bruker nærest alt det på Palestiner. Mens palestinene har stein og hjemmelagte bomber å komme med.

Enig, man må da kunne fronte en sak. Særlig en så utrolig velbegrunnet sak. Og det er vestens ansvar at det har blitt som det er, fordi det var FN som opprettet staten Israel i sin tid.

Og ja, det utrolig urettferdig at Israel skal kunne kjempe med alle midler og kalle det rettmessig krig, mens smågutter som kaster stein på vestbredden kalles terrorister. Er det verre å sprenge seg selv utenfor et kjøpesenter enn å bombe et boligområde?

Jeg har israelske venner, og har vært og besøkt dem, og vet at det er mange som er enige med meg der også og tror på en fredelig løsning. Men jeg boikotter altså allikevel.

Det verste med Israels eksportvirksomhet er kanskje appelsiner og sånt som er utrolig vannkrevende å dyrke. De stjeler vannet fra de palestinske områdene for å sløse bort på appelsindyrking, det verste er at det lønner seg ikke engang, appelsinene må sponses ut på verdensmarkedet! Istedet kunne de dyrket noe som var mer tilpasset det tørre klimaet og la palestinerne få litt vann også (i dag er det mange palestinere som må gå timesvis etter vann, og kranene er ofte stengt).

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:23   #51
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Alle apartheid stater bør boikottes så selvfølgelig boikotter jeg Israel akkurat som jeg gjorde med Sør Afrika.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:23   #52
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Dette er en overforenkling som kun viser den ene siden av saken. Det er voldsomt mye Israle-hat generelt i Midt-Østen og mange av nabolandene til Israel har nøret opp under dette hatet gjennom sin (dårlige) behandling av Palestinske flyktninger. At Palestinere dessuten velger å gå til det skrittet at de benytter selvmordsbombere som reaksjon på sin frustrasjon er ikke noe som jeg syns taler i deres favør. En selvmordsbombe er ingen stein.

Jeg ser selvfølgelig det problematiske i de millitære overgrepene som skjer fra Israelsk side. Men man skal huske på at dette er et land som flere ganger har opplevd å bli angrepet, uten forvarsel, av sine naboer. Det finnes utrolig mange land her i verden som bryter menneskerettigheter på den ene eller den andre måten. Og jeg håper at de som boikotter Israel blant annet også boikotter Tyrkia (som undertrykker kurderne) og boikotter Kina (som okkuperer Tibet).

Gammel 26-11-07, 18:50   #53
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Nei.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:24   #54
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Jeg er gift med en palestiner og har mange venner som er derfra, og det de forteller gjør valget enkelt!! Folk dør på grensene fordi israelerene ikke vil slippe dem igjennom!! De bryter FN's menneskerettighetskonvensjoner hele tida, så ja, jeg boikotter!!!!

Gammel 26-11-07, 19:47   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det forbauser meg at så mange bare klarer å se en side av historien, men det kan vel ha noe med medias fremstilling av konflikten å gjøre. Den er ikke akkurat objektiv.

Bare fordi man har en annen mening enn deg, betyr det ikke at man "bare greier å se en side av historien". Det er mulig å ha et sammensatt bilde, men fremdeles komme til den konklusjonen at man øsnker å boikotte Israel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 20:35   #56
Nebbia
Passiv

Standard

En sak har alltid flere sider, og det er ikke noe galt i å kun vektlegge den ene når man gjør seg opp en mening. Men når du utgir deg for å oppsummere konfliktens historie, så må en kunne forvente at du holder deg til sakens realiteter på en mer objektiv måte.

Hvorfor er det ingen i verden som våger å hjelpe Palestiner og gi dem noe våpen slik at dem også kan krig med æren i behold. Mest av alt er jeg imot all krig og elendig. Har jo flyktet i fra det selv. Men skal man først krige så er det virkelig rart at verden kun ser på og ikke gjør noe med det. Når alle ser hvordan Palestiner kriger og hvordan Israel gjør det med hva slags våpen og bomber og tank.

Mener du virkelig dette? :hoderystende: Syria og Iran har vært både økonomiske støttespillere for både Hamas' og Fatahs millitære fløyer, men jeg synes krigføringen deres er like forkastelig som den Israel utøver ovenfor palestinerne. Å snakke om opprustning av palestinerne fordi Israel er militært overlegne blir for dumt.

Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 20:38   #57
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

I sommer jobbet jeg endel under Norway cup på den skolen hvor lagene fra Palestina lå og skulle ligge. Legg merke til skulle ligge...........
Et lag bestående av små barn ble holdt igjen på grensa av Israel. Der ble de værende i EN UKE. TIl slutt slapp de igjennom og kom da til Norge den dagen Norway cup var ferdig.

Gammel 26-11-07, 20:46   #58
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

I sommer jobbet jeg endel under Norway cup på den skolen hvor lagene fra Palestina lå og skulle ligge. Legg merke til skulle ligge...........
Et lag bestående av små barn ble holdt igjen på grensa av Israel. Der ble de værende i EN UKE. TIl slutt slapp de igjennom og kom da til Norge den dagen Norway cup var ferdig.

Stakkas barn.

Gammel 26-11-07, 21:21   #59
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har stått med varer i hånda og lagt dem tilbake når jeg har sett at de er israelske. Hvis det har vært en ingrediens til middagen, har vi heller laget noe annet.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:24   #60
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Også må jeg legge til at vi også boikotter amerikanske produkter, så langt det lar seg gjøre.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.