Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg bare lurer...

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Liker du musikken til Nick Cave?
Ja, det gjør jeg! 27 58,70%
Niks! 12 26,09%
Nick hvem? 7 15,22%
Deltakere: 46. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-06, 23:04   #21
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg bare lurer...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Masehøner…

Jeg elsker Nick Cave, sammen med alt som er mørkt og melankolsk. Jeg var på konsert med ham i Konserthuset (!) mens jeg gikk høygravid med Sneipen. Vakkert!

Jeg var og på den konserten i konserthuset. Ubetalelig! Har også sett ham på Roskilde og Kalvøya med the Bad Seeds.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Fins det noe vakrere enn The weeping song?

Ja, nesten hele albumet "the Boatmans call".

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 23:05   #22
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg også.

Du også hva da?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 23:07   #23
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

JA JA JA JA JA JA JA JA

Jeg elsker ham.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 23:33   #24
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg valgte å ikke stemme. Jeg har hørt lite egentlig, og ut i fra det jeg har hørt, er jeg litt midt i mellom.

Enig. Nick Cave er j..... bra, men han tilhører liksom ikke det daglige brød.

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:42   #25
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker Nick Cave, men har merkelig lite av ham i hylla...

Gammel 24-10-06, 13:04   #26
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tenker å bygge en komplett DVD-samling også, inkludert Johnny Suede, der han spiller albinoen Freak Storm.

Har du sett Ghosts... of the Civil Dead? Og hvis ikke, er du sikker på at du vil? Riktignok er filmen god, men den er definitivt ikke på listen over filmer jeg har lyst til å se om igjen.

Ben "Not for the squeamish" Murphy

Sist redigert av Benmurphy : 24-10-06 kl 14:08.
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 13:52   #27
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 24-10-06, 15:02   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Har du sett Ghosts... of the Civil Dead? Og hvis ikke, er du sikker på at du vil? Riktignok er filmen god, men den er definitivt ikke på listen over filmer jeg har lyst til å se om igjen.

Ben "Not for the squeamish" Murphy

Nei, jeg teller veldig på knappene på den der. Som stor fan både av musikken og litteraturen hans har jeg veldig lyst, men Glitter-etter-barn tåler ikke spesielt mye lenger. Skjer det noe med barn eller veldig uskyldige mennesker har jeg det vondt i lang tid etterpå.

Det blir litt som Clockwork Orange. Glad jeg har sett den, men jeg skal aldri, aldri, aldri se den igjen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 16:37   #29
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Skjer det noe med barn eller veldig uskyldige mennesker har jeg det vondt i lang tid etterpå.

Nå er Ghosts... of the Civil Dead rimelig fri for uskyldige da. (Fritt vilt derimot )

Det blir litt som Clockwork Orange. Glad jeg har sett den, men jeg skal aldri, aldri, aldri se den igjen.

Da tror jeg dessverre Ghosts... of the Civil Dead får fraråding fra meg. Jeg har riktignok ikke sett den siden den var ganske ny (kanskje i '89), men jeg husker den som svært brutal både visuelt og psykologisk. Den er i likhet med f.eks A Clockwork Orange og Henry: Portait of A Serial Killer ikke en film der man danser ut av kinosalen styrket i troen på menneskeheten, for å si det forsiktig.

Jeg har forresten ikke merket mye til pingletendenser når det gjelder film etter å ha fått barn, men jeg har en vag, anekdotisk basert, idé om at mødre får dem i større grad enn fedre.

Ben "All beauty must die" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 16:56   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...Henry: Portait of A Serial Killer ikke en film der man danser ut av kinosalen styrket i troen på menneskeheten, for å si det forsiktig.

Det der er så rart, jeg har hørt flere nevne Henry.. som disturbing. Jeg holdt på å boble over av undertrykt fnising når jeg så den. Kan ha noe med at jeg så den på filmklubb med øl innabords, men jeg syns skuespillerprestasjonene var så labre at jeg greide ikke å få noe forhold til den ganske jævlige historien bak.

Jeg har forresten ikke merket mye til pingletendenser når det gjelder film etter å ha fått barn, men jeg har en vag, anekdotisk basert, idé om at mødre får dem i større grad enn fedre.

Det kan du nok ha rett i. Jeg har blitt helt patetisk. Jeg tåler ingenting, spesielt når det er barn involvert. Det som er enda verre er at jeg har mistet masse humor, spesielt hvis den er litt sånn på bekostning av barn. Kommer ikke på noen konkrete eksempler, men direkte humørsløs i enkelte situasjoner har jeg blitt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 17:34   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan du nok ha rett i. Jeg har blitt helt patetisk. Jeg tåler ingenting, spesielt når det er barn involvert. Det som er enda verre er at jeg har mistet masse humor, spesielt hvis den er litt sånn på bekostning av barn. Kommer ikke på noen konkrete eksempler, men direkte humørsløs i enkelte situasjoner har jeg blitt.

Du och jag, Glitter. :sær og hormonell:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 19:25   #32
Dragonfly
Passiv

Standard

Vi har han i cd hyllen vår

Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 19:27   #33
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Nick Cave er bra. Jeg er ikke noen kjempefan, men liker musikken hans, og ikke minst stilen hans.

Gammel 24-10-06, 21:33   #34
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har hørt han live, og likte det. Men har aldri hørt noe på han ellers. Tips til låter, folkens?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:57   #35
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var på konsert med ham i Bergen 1999. Fantastisk musikk, flotte tekster. Jeg er veldig glad i det dystre, da.

Gammel 29-10-06, 00:04   #36
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er egentlig ikke fan, men har sett han live på Quarten i 94 eller 95? Det er ihvertfall lenge siden ...
(Hvor ble det av de deilige studenterdagene da man levde livet og dro på festivaler? )

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 09:12   #37
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

jo liker Nick jeg.
Sambo er musiker og liker han enda mer! - så han kan sikkert kjenne igjen tekster osv. (på det stadiet er ikke jeg ).

Minner meg om studietiden i Bergen (UIB)... da vi hang på HULEN og Garage og hadde herlige rødvinsnachspiel hos en eller annen kar vi var forelsket i , som selvsagt spilte gitar

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 18:11   #38
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Våte drømmer om Nick Cave...
Den største konsertopplevelsen med ham var på konserthuset for hm... to års tid siden? Ellers har jeg sett ham live 4 ganger tidligere, 1. gang på Sentrum Scene i -94. Det var også flott.

... men boken hans, "And the ass saw the angel", ble jeg aldri ferdig med, til tross for iherdige forsøk.

tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.