|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Leser
|
Sv: Data inn i barnehagen
For min personlige del er jeg enig med deg. Vi har akkurat pakket vekk den PC-en som mannen min satte opp til jentene. 3 åringen, spesielt, ble helt datagal og hun kunne glatt spille i 2 timer i strekk, da gjør hun alt selv - starter pc, starter firefox og går til den rette siden vha bookmarks. Egentlig er jeg ikke overrasket, da storesøsteren var like gammel skjekket jeg hvor lenge hun kunne sitte å se på TV en dag hun var syk, og jeg tror hun satt stivt i 6 timer.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 30-11-07 kl 22:14. Årsak: la til et komma |
|
|
|
|
|
#24 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Data inn i barnehagenVåre barnehageunger har sjelden brukt data hjemme. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Data inn i barnehagenSom regel er det barn i alderen 3 + som driver med data i bhg, om det er data der.
|
|
|
#26 |
|
|
Sv: Data inn i barnehagenPoden på fire og et halvt (ja, jeg må skrive "og et halvt", for han ER jo det) bruker PC i barnehagen, de har noen flotte spill og tegneprogrammer. Her hjemme får han også spille sammen med meg, og så er det sjempemorsomt å skrive på den. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Data inn i barnehagenJeg er litt enig med hovedinnlegger, men av ulike grunner, tror jeg. Jeg tror ikke det er skadelig med data i barnehagen, men jeg ser ærlig talt ikke poenget. Jeg ser for meg helt andre aktiviteter i barnehagen enn å sitte foran datan, så akkurat læren om informasjonsteknologi kan vente til barna begynner på skolen.
|
|
|
#31 |
|
Travelt opptatt
|
Det er faktisk en del av Norges befolkning som ikke har råd til data hjemme. Disse ungene har et handikap når de kommer oppover i skolesystemet fordi de ikke er like vante med å bruke IT. Av demokratihensyn syns jeg derfor det er veldig viktig at man har PCer tilgjengelige både i barnehager og skoler.
|
|
|
#33 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Data inn i barnehagenJeg har noen elever som ikke har data. Det er ett handikap. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Travelt opptatt
|
Med data, som med andre basisferdigheter, er det mengdetrening jevnlig som gjelder for å bli god. Tar du med treåringen din daglig på biblioteket og lar ham/henne sitte en halvtimes tid med PCen?
|
|
|
#36 |
|
Leser
|
Enig med gajamor over. Jeg tror at det å mangle PC er typisk for de såkalte "nyfattige". Jeg tror faktisk at data allerede er viktigere enn TV.
Synd for lillesøster.
|
|
|
#37 |
|
navnet sjemmer ingen
Det er en del av ungdomskulturen som ikke er tilgjengelig for dem. Det hjelper ikke å stikke innom biblioteket når biblioteket er stengt i det tidsrommet "det skjer" på msn. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Data inn i barnehagenEgentlig synes jeg ikke unger trenger å sitte foran data, x-box, playstation eller andre slike ting, men jeg innser at de trenger det for å henge med i verden. I og med at ungene har begrenset adgang til slikt hjemme ser jeg det som uproblematisk at banehagen har slikt utstyr og bruker det fornuftig. Når det kommer til tenåringer ser jeg at jeg må slippe mine unger mer til når de kommer i den alderen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Data inn i barnehagenJeg snakker rundt meg selv, kjenner jeg. |
|