|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg har et inderlig ønske om at barna mine skal ha/utvikle en hard panne og et mykt hjerte... så jeg er vel da redd for at de ikke skal ha indre styrke og empati. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?
Kan bare signere disse. Pluss enda flere :sjefsbekymrer: |
|
|
|
#83 |
|
Passiv
|
Dette kan for meg være én måte å være lykkelig på. |
|
|
|
#84 |
|
flisespikker
|
Er det egentlig "evne til å føle lykke" du snakker om som en egenskap, kanskje, og ikke "det å være lykkelig"? Det høres kanskje ut som veldig flisespikkete (
|
|
|
#85 |
|
kamerat
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Kan man ikke være lykkelig og vrang på én gang?
|
|
|
#86 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Min største frykt er vel at døtrene mine skal bli noen Paris-bimboer hvis største lykke er en liten hund i veska. Med meg som mor er det neppe noen stor fare for at det skal gå så galt. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
flisespikker
|
Jo, det er jeg sikker på man kan.
|
|
|
#88 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?etter å ha lest tråden så langt vil jeg føye til at jeg er redd for at ungene mine ikke skal akseptere at det er ulike måter å definere hva som er et godt liv for hver enkelt. At det er ulike oppfatninger av hva lykke er, og når det skal være lov til å bruke det. Lykke er en individuell opplevelse, følelse eller egenskap. Kall det hva dere vil, men hver og en må selv få beskive sin måte å være lykkelige på. Og jeg har vanselig for å tro at foreldre krever at ungene skal være lykkelige. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Passiv
|
Denne oppsummeringen må jeg bare si meg veldig enig i |
|
|
|
#90 |
|
Live and let live
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Lykke og livskvalitet er vel to begreper som er like vanskelig å definere og konkretisere. Å være lykkelig er jo ikke bare en følelse. Som det sto i definisjonen, så kan man "ha et lykkelig liv". Hva det innebærer er jo høyst individuelt. Akkurat som hva som gir livskvalitet er helt individuelt. (Og jeg tror disse to henger veldig sammen.) Og jeg oppfatter ikke Berglijot på den måten som Mim fremstiller det. Jeg oppfatter Berglijot som en som har sin oppfatning av hva det vil si å være lykkelig, og ikke som at hun ligger et stort uoverkommelig diffust krav på ungene sine. Jeg leser det heller ikke som overfladisk, og er veldig uenig i Mim sin tolkning. Men jeg ser hva Mim og Him sier. Og de har jo forsåvidt rett i at man ikke skal forlange at ungene skal være lykkelig hele tiden. Jeg synes det er veldig tydelig at man snakker om forskjellige ting.
|
|
|
#91 |
|
Har bakt søte kaker
|
Hva er en motormunn? Hilsen nysgjerrige meg
|
|
|
#92 |
|
Stadig underveis
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?I denne tråden skulle vi si noe om hva vi er redd for at ungene skal bli? Menes da da helt presist hvilke egenskaper de skal få? |
|
|
|
|
|
#93 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Har ikke lest noen av svara, men må bare meget stolt innrømme at jeg ikke kan koke kaffe.
|
|
|
#94 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Det jeg bekymrer meg for med knerten og barna vi skal få er:
Ikke jeg heller! Drikker ikke så mye kaffe, så da gidder jeg ikke å lære meg. Da vil jeg sikkert ende opp med å drikke mer kaffe.
|
|
|
#95 |
|
seru
|
Selvsagt var det en spøk. Jeg skjønner etter å ha pådratt meg røde prikker og diverse at dette ovehodet ikke var på sin plass å spøke med, så jeg må bare beklage og sørge for å trå mer varsomt ved neste korsvei.
|
|
|
|
#96 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg ønsker for mine barn at de skal få et godt og sterkt selvbilde, selvfølelse og en stor dose selvtillit. Min angst er at de ikke skal bare følge med strømmen og ikke tørre å si hva de egentlig mener, eller å si nei til ting som er uheldige, som f.eks. narkotika, eller alkohol i altfor ung alder (les 12-13 år). |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Borte
|
Fikk du virkelig røde prikker?
|
|
|
#99 |
|
flisespikker
|
Prikketerskelen har vel aldri vært så fryktelig høy her?
|
|
|
#100 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Er vel mye av det samme.
|
![]() |
|
|