Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-07, 11:44   #141
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Så du har aldri hatt motgang, mistet noen, hatt kjærlighetssorg, ikke fåtten jobb du ville ha, gjort det dårlig på en eksamen du hadde lest masse på eller gjort en ordenlitg blemme?

Interessant og fascinerende.

Eller som Kif pleier å si: Whaaaat?

Det spørs jo kor alvorleg du meiner det bør vere. Det er jo ein selvfølge omtrent at ein mister nokon og får små oppoverbakkar så med det du skriv så tenker eg på større ting. Eg har mista besteforeldre, hatt ein kjæreste eg gikk ifra (pluss småkjærestar) og hatt samme jobb fra eg var ferdig med skola, aldri hatt nokon helseplager og har tre flotte friske ungar. Så noko meir enn den vanlege motgangen som eg syns er ein selvfølge at ein opplever så har det ikkje vore noko spesielt nei. Men er det den motgangen du meiner så skjønner eg meir, syns berre det virka som det måtte vere mykje meir.

Sist redigert av Zip : 05-12-07 kl 11:54.
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 11:49   #142
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig flink til å være lykkelig, men tror neppe jeg ville vært det om jeg ikke hadde hatt de prøvelsene jeg har hatt. Jeg kunne lett trodd at det var veldig enkelt og greit for alle , fordi JEG hadde hatt det enkelt og greit. Jeg har hatt veldig godt av den motgangen. Og, ja, det er noen jeg ønsker litt motgang, slik at de skal slutte å tro at det er så lett for alle alltid, bare fordi de har hatt det enkelt. "det er jo bare å ta seg sammen".

Her kjem jo empati inn i bilde og, noko eg nok har ein del av har eg erfart. Eg har folk rundt meg som har opplevd ein del og tar absolutt ingenting for gitt. Veldig veldig takknemleg for min situasjon. Så eg trur ikkje at ein må oppleve stor motgang for å vere lykkeleg. Men dette er nok forskjell fra person til person og selvfølgelig.

Gammel 05-12-07, 12:35   #143
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi holder på med livshistorier, så kan jeg ta min. Jeg er nesten kvalmt heldig. Jeg har nesten ikke hatt motgang i livet. Sklidd gjennom skole, gode foreldre, ingen katastrofer, ingen ordentlig kjærlighetssorg. Kjæreste, samboer, ektemann, jobb. Så ville jeg ha noe annet, og fikk det også. Ny mann, god jobb, barn akkurat når jeg ønsket det.

Og likevel (?) er jeg ganske flink til å være lykkelig. Med snev av dårlig samvittighet, riktignok, men like fullt. Jeg vet at jeg er heldig, og jeg tenker mange ganger at hvis det finnes rettferdighet i kosmos, får jeg en skikkelig tryning, og det snart. Men jeg tror ikke man blir lykkelig av prøvelser. Man blir lykkelig på tross av prøvelser. Hvis man er heldig, og flink, og har god ballast hjemmefra. Eller så kan man bare bli lykkelig fordi man er heldig og ikke har så mange prøvelser. Det er mange veier til målet, men jeg håper jo at barna mine kommer dit, okke som.

Og jeg ser at du snakker om fasadelykke innimellom. Det er en helt annen diskusjon, og det ønsker jeg da ikke for noen?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 12:57   #144
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

For the record; da jeg tidligere i diskusjonen håpet (ikke forventet) at barna mine kommer til å bli lykkelige, tenkte jeg i bunn og grunn så enkelt som at jeg håper de synes livet er verd å leve og at de synes det er OK å stå opp på morgenen. At de kommer til å oppleve tunge tider er jo bare et spørsmål om tid. Det er en del av livet. På sett og vis håper jeg sågar at de møter litt motgang innimellom, selvsagt ikke i traumatiske former, men jeg tror det er viktig å ha noe å bryne seg på.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 13:24   #145
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er klart. Men det at det ikke nødvendigvis er bra å væres noe så mye som mulig, betyr ikke at det ikke er bra eller viktig å ha egenskapen - det aller meste er best i passe mengder. Det med "lykkelig" er jo åpenbart heller ikke entydig - jeg synes heller ikke det nødvendigvis er slik at "jo mer lykkelig, jo bedre" dersom man med "lykkelig" mener å være konstant blid og smilende og ikke tro eller gå med på at det finnes problemer.

Lykkelig er for meg entydig med å ha det bra. Ha et godt liv. Trives. Hva som skal til for at den enkelte trives er så forskjellig. Noen må ha "drømmejobben", ellers blir de ikke helt fornøyde. Noen vil alltid strebe etter noe mer - kanskje uten å helt vite hva det er de ønsker seg. Det å ha det bra, være lykkelig, er for meg en følelse av tilfredshet. En følelse av at livet gir mer bra enn dårlig.

Man vil vel aldri oppleve udelt lykke. Sorg og lykke går hånd i hånd. Men når de gode dagene er flere enn de vonde, da kan man ha det godt.

Siden jeg ikke vet hva som vil gjøre mine barn lykkelige, kan jeg ikke peke ut empati eller selvhevdelse, familielykke eller karriere som viktige faktorer for dem.

Det eneste jeg faktisk ønsker er at barna mine skal ha det bra. (Og det gjelder selvsagt både nå som de er barn, og når de blir voksne). Når de blir voksne ønsker jeg at de kan leve liv som passer for dem. Enkelt og greit.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 13:28   #146
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Grunnen til at jeg formulerte meg slik, var at Bina sa at i noen sammenhenger kan det være uheldig å være for empatisk, og at dette derfor ikke nødvendigvis er en egenskap man burde legge veldig mye vekt på å utvikle - jeg påpekte derfor at ikke engang lykkefølelse (som slik jeg forstår henne er det eneste hun ser et poeng i å ønske seg eller arbeide for hos barna sine) nødvendigvis alltid er positivt å ha veldig mye av, men at det ikke betyr at man ikke skal prøve å være lykkelig.

Vi har svært ulikt perspektiv.

For meg er det ikke viktig hva barna mine ER. Ei heller hva de GJØR. Om de blir tannleger eller bilmekanikere, er empatiske eller egoistiske - det er ikke viktig for meg. Det som er viktig er at de er lykkelige. I betydningen har det godt. Med seg selv og med andre.

Jeg syns du legger mye rart i betegnelsen lykkelig. Alt for mye. Jeg sier jo ikke at barna alltid både som barn og senere som voksne skal gå rundt i en lykkerus, føle seg udelt lykkelige. Men jeg ønsker at de jevnt over ikke skal gå rundt og være ULYKKELIGE. Ulykkelig i betydningen trist, lei, nedfor, misfornøyd. Ikke har det bra.

Og ja, jeg mener at det eneste jeg som forelder skal jobbe for er at mine barn har det bra, både nå og resten av livet. Det at de skal utvikle empati er ikke et mål i seg selv. Det er et steg på veien til å ha det godt. Jeg syns du fokuserer på midlet i stedet for målet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 13:28   #147
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Siden jeg ikke vet hva som vil gjøre mine barn lykkelige, kan jeg ikke peke ut empati eller selvhevdelse, familielykke eller karriere som viktige faktorer for dem.

Jeg tror nok jeg har skjønt hva du mener, og at jeg sikkert har sagt hva jeg selv mener, men bare som en aller siste presisering: jeg mener ikke empati primært er viktig som "lykkefaktor" for en selv, men at det er en viktig egenskap for å kunne behandle andre bra. Og det er, som sagt, noe jeg ønsker veldig sterkt at sønnen min skal, i tillegg til at jeg naturligvis ønsker at han skal ha det bra og være lykkelig.

Gammel 05-12-07, 13:31   #148
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(...)
Og ja, jeg mener at det eneste jeg som forelder skal jobbe for er at mine barn har det bra, både nå og resten av livet. Det at de skal utvikle empati er ikke et mål i seg selv. Det er et steg på veien til å ha det godt. Jeg syns du fokuserer på midlet i stedet for målet.

Her synes jeg du blander sammen hva du ser som "målet" og hva jeg ser som "målet". Du har rett i at vi nok har svært ulikt perspektiv. For meg er det at sønnen min blir en "god person" helt klart et mål i seg selv, ikke et middel for at han skal bli lykkelig (det at han skal bli lykkelig er et annet mål).

Gammel 05-12-07, 13:41   #149
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Her synes jeg du blander sammen hva du ser som "målet" og hva jeg ser som "målet". Du har rett i at vi nok har svært ulikt perspektiv. For meg er det at sønnen min blir en "god person" helt klart et mål i seg selv, ikke et middel for at han skal bli lykkelig (det at han skal bli lykkelig er et annet mål).

Signerer Skilpadda!

Jeg ønsker ikke at barna mine skal bli "lykkelige" ved å albue seg fram som egoistiske dampveivalser, der deres egen lykke er så viktig , at de ikke tar hensyn til menneskene rundt seg, og gjør andre ulykkelige. Jeg tror faktisk, at hvis de oppfører seg slik, vil de sannsynligvis ende opp uten særlig mange venner,- og det tror jeg ikke er forenlig med å ha et lykkelig liv. Undersøkelser som er gjort om lykke, konkluderer jo med at venner er noe av det viktigste i de fleste menneskers liv.

Jeg ser på barna mine som en del av et samfunn, og vil at de skal lære seg å ta hensyn.

Gammel 05-12-07, 13:44   #150
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

For meg er det underforstått at man må vite hvordan det er å være ulykkelig, ha hatt motgang etc for å kunne føle seg lykkelig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 13:45   #151
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ikke vær så dustete da, Berglijot.

Bevares hvor humørsyke og selvhøytidelige enkelte er.

Gammel 05-12-07, 13:47   #152
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg tror faktisk, at hvis de oppfører seg slik, vil de sannsynligvis ende opp uten særlig mange venner,- og det tror jeg ikke er forenlig med å ha et lykkelig liv.

Men det er ikke bare derfor jeg tenker slik heller. Jeg ville synes det var helt skrekkelig hvis Poden skulle bli en mobber, selv om han hadde mange venner og var blid og fornøyd.

For noen år siden snakket jeg og noen barselgruppevenninner om en fæl sak der en gutt var blitt banket opp av noen jevnaldrende gutter - slått og sparket i hodet mens han lå nede, alvorlig skadet og nesten drept. "Noe så grusomt," sa en av de andre, "tenk om min gutt skulle oppleve noe slikt!". "Tenk om min gutt skulle gjøre noe slikt," tenkte jeg og ble helt iskald bare ved tanken.

Gammel 05-12-07, 13:48   #153
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Men det er ikke bare derfor jeg tenker slik heller. Jeg ville synes det var helt skrekkelig hvis Poden skulle bli en mobber, selv om han hadde mange venner og var blid og fornøyd.

For noen år siden snakket jeg og noen barselgruppevenninner om en fæl sak der en gutt var blitt banket opp av noen jevnaldrende gutter - slått og sparket i hodet mens han lå nede, alvorlig skadet og nesten drept. "Noe så grusomt," sa en av de andre, "tenk om min gutt skulle oppleve noe slikt!". "Tenk om min gutt skulle gjøre noe slikt," tenkte jeg og ble helt iskald bare ved tanken.

Jeg er faktisk mer redd for at de skal bli mobbere enn å bli mobbet.

Gammel 05-12-07, 13:59   #154
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Slik tenker jeg også, bare for å presisere det.

Gammel 05-12-07, 14:17   #155
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det at sønnen min blir en "god person" helt klart et mål i seg selv, ikke et middel for at han skal bli lykkelig (det at han skal bli lykkelig er et annet mål).

Nettopp. Akkurat slik tenker jeg også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 18:07   #156
KlaraKu
Aktiv

Medlem siden: Feb 2007
KlaraKu er litt kulKlaraKu er litt kul
Standard

For meg er det ikke viktig hva barna mine ER. Ei heller hva de GJØR. Om de blir tannleger eller bilmekanikere, er empatiske eller egoistiske - det er ikke viktig for meg. Det som er viktig er at de er lykkelige. I betydningen har det godt. Med seg selv og med andre.

Merkelig tenking!
Er det uviktig om barna vokser opp til å bli egoistiske, selvopptatte mennesker så lenge de selv er lykkelige???

Jeg synes det er viktig å oppdra barna til selvstendige, empatiske og sosiale mennesker så langt det er mulig.

Lykke er ikke et mål i seg selv.

KlaraKu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 18:13   #157
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er redd for at de ikke skal stole på seg selv og sine egne valg.

For at de heller skal flyte med strømmen fordi det er enklere.

For at de skal lukke øynene og ikke gjøre det som er riktig, fordi det er vanskeligere eller vondere.

Mine redsler oppsummert, så jeg signerer her jeg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 19:17   #158
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det ikke viktig hva barna mine ER. Ei heller hva de GJØR. Om de blir tannleger eller bilmekanikere, er empatiske eller egoistiske - det er ikke viktig for meg. Det som er viktig er at de er lykkelige.

Slik jeg tolker det du sier, så mener du at barnet ditt kan gjøre og være hva som helst, bare det er lykkelig.

Mener du det? Dersom barnet ditt blir en smilende, glad og lykkelig konebanker som snyter på skatten og selger dop til til tenåringer, så er det helt greit?

Gammel 05-12-07, 19:46   #159
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

For meg er det underforstått at man må vite hvordan det er å være ulykkelig, ha hatt motgang etc for å kunne føle seg lykkelig.

Det er jeg helt enig i. Perspektiiiiv og slikt. Jeg tror man trenger litt sammenligningsgrunnlag for å vite hvor bra eller hvor dårlig noe er. Det er feks derfor jeg er skeptisk til at tidligere barnevernsbarn skal jobbe i barnevernet, for jeg er redd de ikke vet hva en god familie er og aksepterer ting vi som er vokst opp i gode hjem aldri ville akseptert.

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Bevares hvor humørsyke og selvhøytidelige enkelte er.

Å ja? Ypper du? Hæ? Hæ?

:innmaripremenstruellogventerpåpergokur:

Gammel 05-12-07, 19:52   #160
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha!

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.