Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?
Jeg er veldig flink til å være lykkelig, men tror neppe jeg ville vært det om jeg ikke hadde hatt de prøvelsene jeg har hatt. Jeg kunne lett trodd at det var veldig enkelt og greit for alle , fordi JEG hadde hatt det enkelt og greit. Jeg har hatt veldig godt av den motgangen. Og, ja, det er noen jeg ønsker litt motgang, slik at de skal slutte å tro at det er så lett for alle alltid, bare fordi de har hatt det enkelt. "det er jo bare å ta seg sammen".
Jeg ønsker ikke Lille vondt, men jeg ønsker henne livserfaring. Jeg ønsker at hun skal bli et klokt og godt menneske som vet at det ikke er like greit for alle alltid. Dessverre må en del av dette erfares personlig.
Jeg liker lykkelig, jeg hater gladkristen og fasadevellykket med intensitet. Men lykkelig er altså noe man ikke kan bestemme seg for å være, det er noe man føler. Men man kan legge til rette for at det blir lettere å føle lykke, tror jeg.