Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 11:38   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Vi sier "Så bra vokalbur du har" når noen har bra ordforråd. Det kommer fra Mellomste som skulle kritisere Minsten for å kunne for få ord.

Og så sier vi at han "Ante fred og ingen ro" når noe uventet skjer.

Yndlingsuttrykket mitt er "Det du ikke vet har du vondt av å vite", men det tror jeg stammer fra en av kompisene til min Bror.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:43   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Og så sier vi at han "Ante fred og ingen ro" når noe uventet skjer.

He-he, det sier pappa også, det har hengt ved ham siden oppveksten.

Gammel 11-12-07, 11:45   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå husket jeg en til. Da mamma vekte meg om morgenen da jeg var lita, sa hun alltid Nå er det tidlig mårraskvisten navlen.

Jeg bare MÅ spørre mamma om hvor i all verden dette uttrykket kommer fra.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:48   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Mannen min har med seg dette fra barndommen, som vi bruker flittig: "Apropos jordbær" når noe er hel mal-apropos.

Det kommer av en liten gutt som bodde i gata hans da han var liten. Han var så skrekkelig glad i jordbær, og hadde hørt at de voksne brukte orden "apropos". Han skjønte vel ikke helt betydningen av det, og kom da med "apropos jordbær" selv om ingen hadde snakket om det i det hele tatt - han hadde vel bare veldig lyst på jordbær...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:51   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Denne tråden ble akkurat like underholdende som jeg hadde håpet.
"Á propos jordbær" var forøvrig et aldeles strålende uttrykk!
Og det minner litt om det vi bruker i venninnegjengen min:
Når noen sier "Og dessuten...", så er det alltid minst en som kommer med "...så er det Asbjørn Hansen som har nøklene!"
Jeg husker ikke helt bakgrunnen for det, men det var visst noe mal-á propos over den situasjonen også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.