Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vannlekkasje - juridiske og medisinske betraktninger?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-07, 23:16   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannlekkasje - juridiske og medisinske betraktninger?

Ingen?
Men hva med denne: Om man har en relativt stor vannlekkasje, er det ikke vanlig at man kutter vannet for å minimere skadene til skaden er reparert eller utbedret? Jeg fatter det ikke, nå har de rent over i nesten en uke. Kjøkkenet som før så OK ut har nå fått synlige skader de siste dagene.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:29   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

a) Kan man heve en kontrakt på grunnlag av oppussing/veggarbeid av kjøkken og bad, dersom det blir til det? Eller reduksjon av leie? Eller er dette bare "Shit happens?"
b) Hvis det tar tid å utbedre: når begynner det å bli mindre gunstig for helsen? Da tenker jeg på råte og sopp og slikt. Det har jo pågått en stund. På badet lukter det rart (søtlig) og både på kjøkkenet og på badet er det svarte merker (jordslag? )

Så hvis du har en vemmelig opplevelse med vannlekkasje: spy det ut her!

Synsing: jeg vil tro at reduksjon i leie eller heving av kontrakt var naturlige følger av en større oppussing. Men det er jo umulig å si noe sikkert uten å ha sett husleieloven (eller tilsvarende) for det lander du leier i.

Synsing igjen: sopp vokser fort når det er fuktig og varmt, og søtlig lukt og jordslag er jo tydelig tegn på at det gror. Jeg ville prøvd å unngå å bo der med barn, men aner niks om hvor stor den reelle helsefaren er.

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Men hva med denne: Om man har en relativt stor vannlekkasje, er det ikke vanlig at man kutter vannet for å minimere skadene til skaden er reparert eller utbedret? Jeg fatter det ikke, nå har de rent over i nesten en uke. Kjøkkenet som før så OK ut har nå fått synlige skader de siste dagene.

Det hadde vært naturlig å kutte vannet, slik du beskriver det ser jeg for meg rennende vann og ikke bare fukt. Er det forresten murhus?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:35   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er det forresten murhus?

Jepp.

Medisinsk: Det er aldri bra å bo med fukt over lengre tid. Men grad, mengde og lengde vet jeg faktisk ikke.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:37   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jepp.

Oki. Mur tåler fukt bedre enn tre. :erfart: Men mye vann ødelegger muren og gjør den porøs, og da må man hakke vekk og mure på nytt. :erfart det og:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.