Sv: Vannlekkasje - juridiske og medisinske betraktninger?
Opprinnelig lagt inn av Kif, her.
a) Kan man heve en kontrakt på grunnlag av oppussing/veggarbeid av kjøkken og bad, dersom det blir til det? Eller reduksjon av leie? Eller er dette bare "Shit happens?"
b) Hvis det tar tid å utbedre: når begynner det å bli mindre gunstig for helsen? Da tenker jeg på råte og sopp og slikt. Det har jo pågått en stund. På badet lukter det rart (søtlig) og både på kjøkkenet og på badet er det svarte merker (jordslag? )
Så hvis du har en vemmelig opplevelse med vannlekkasje: spy det ut her! 
Synsing: jeg vil tro at reduksjon i leie eller heving av kontrakt var naturlige følger av en større oppussing. Men det er jo umulig å si noe sikkert uten å ha sett husleieloven (eller tilsvarende) for det lander du leier i.
Synsing igjen: sopp vokser fort når det er fuktig og varmt, og søtlig lukt og jordslag er jo tydelig tegn på at det gror. Jeg ville prøvd å unngå å bo der med barn, men aner niks om hvor stor den reelle helsefaren er.
Opprinnelig lagt inn av Kif, her.
Men hva med denne: Om man har en relativt stor vannlekkasje, er det ikke vanlig at man kutter vannet for å minimere skadene til skaden er reparert eller utbedret? Jeg fatter det ikke, nå har de rent over i nesten en uke. Kjøkkenet som før så OK ut har nå fått synlige skader de siste dagene.
Det hadde vært naturlig å kutte vannet, slik du beskriver det ser jeg for meg rennende vann og ikke bare fukt. Er det forresten murhus?
|