|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Sv: Julemiddag og alkoholDet er trist at du har de erfaringene, Fruktflua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ustabil
|
![]() Sv: Julemiddag og alkohol
Enig. Og i forhold til hovedinnlegget - hvis det nå var sånn at alle som skulle komme til julemiddagen hadde et avslappet forhold til alkohol, at ingen kom til å drikke seg fulle, at ingen av barna hadde opplevd rus - da ville det vært et annet spørsmål. Men når man vet at man har et barn som er der pga at foreldrene har et rusproblem - da er det et hensyn som veier så tungt at alkoholen må vike. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Weeeee
|
![]() Sv: Julemiddag og alkoholHar selv opplevd barndom med store mengder alkohol på julaften og ellers.
![]() |
#4 |
Live and let live
|
Jeg kjenner at det knyter seg i magen og jeg blir uvel og nedfor når jeg feirer jul hos svigers som til og med er avholds. Og det fordi det står flasker med vørterøl fremme på bordet. Jeg vet at det ikke er noe gale med det, men den brune væsken i glasset, lyden som kommer når de åpner flasken, og selve flasken på bordet setter i gang fysiske og psykiske reaksjoner i meg. Selv om jeg vet bedre.
![]() |
#5 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner godt hva du mener. Og det er denne følelsen vi vil skåne den lille gutten fra, han er forresten 6. Samtidig som vi vet at en dag må også han skape seg et forhold til alkohol som er til å leve med, uansett bakgrunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
Jeg har kun en eneste kommentar: Bor vi virkelig i samme by?
![]() |
#7 |
Javel
|
![]() Sv: Julemiddag og alkoholJeg er ikke vant til å ha alkohol til julemiddagen, og vi kommer nok ikke til å ha det i år heller. Til nyttårsmiddagen pleier vi derimot å ha et glass vin eller to.
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: Julemiddag og alkoholJeg ville ikke servert alkohol slik HI beskriver det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|