|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Mannen tar seg gjerne en øl etter at ungene er lagt, og jeg hadde ikke sett noe problem i at jeg gjorde det samme, men det bllir veldig sjelden til at jeg gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?
Akkurat dette er ikke noe "problem" for oss. Vi bor på en liten øy og er helt avhengig av skyss med legebåt om noe skulle skje.
![]() |
#5 |
Fjott
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Uhyre skjeldent og aldri uten at det er ett voksent menneske som har null enheter innabords. Drikker aldri forran henne.
![]() |
#6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Nesten ingen som vil begrunne valget sitt altså?
![]() |
#7 |
I mål
|
Jo, det kan jeg gjerne. Jeg er vokst opp med at moderat inntak av vin og øl er helt greit, og særlig til mat i helgen når man har besøk etc. Det har aldri vært noen tanke hos meg å praktisere annerledes hos meg selv. Ift drikke når barna har sovnet synes jeg som sagt kjøreargumentet faller gjennom, og ser ingen vits i at ikke mannen og jeg skal kunne kose oss med litt øl og vin på kvelden i helgen, vi sitter tross alt en god del hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jeg syns det er viktig at alkohol ikke er noe hokus-pokus de voksne snakker om og gjør i det skjulte. Å ta seg et glass i ny og ne "sammen med" barna avmystifiserer alkoholen.
![]() |
#10 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg gjør som Heiko, signerer bare henne.
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Akkurat det tror jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. Det er en ting å drikke alkohol i mderate mengder, noe annet å være på fylla med barna tilstede. Jeg blir aldri full med barna tilstedet, men nyter gjerne alkohol.
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Her i huset drikkes det også veldig sjeldent (nesten litt for sjeldent...). Jeg kan ta meg et glass vin før barna er i seng, men det skjer vel så og si aldri. Nå legger de seg riktignok tidlig. Men når de blir større ønsker vi å vise at man kan ta et glass til maten for å kose seg og ikke det bildet de kan se f.eks av nordmenn på chartertur... Jeg har aldri skjønt meg på de som sitter og drikker mens de venter på at flyet skal gå kl 7 om morgenen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Tar et glass eller to med barnet mitt tilstede. Men det er ikke ofte jeg drikker. Har et normat forhold til alkohol, og det ønsker jeg at barnet mitt skal ha også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg er oppvokst med at det er helt normalt å ta seg en øl eller et glass vin av og til. God drikke har alltid vært en naturlig del av en bedre middag. Jeg har ingen traumatiske opplevelser med berusede foreldre eller andre voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Vi tar forholdsvis ofte en øl hver til middagen, både hjemme og når vi er på restaurant alle tre (og det kan like gjerne være en onsdag som en fredag), og jeg oppfatter ikke det som noe jeg må forsvare eller begrunne.
Samme her.
![]() |
#20 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Det er veldig sjelden vi drikker alkohol når ungene er våkne. Jeg synes det er helt ok å ta et glass vin til maten en sjelden gang men det er ikke aktuelt å drikke noe mer enn det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|