|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan vasker man....Safran; |
|
|
|
|
|
#22 |
|
saftig
|
Sv: Hvordan vasker man....
Mine klær holder også lenge, men jeg ser meg ikke blind på anvisningen. Jeg vet nemlig at bomull trenger minst 55 grader for at alle uhumskheter skal dø, og vanskelige flekker forsvinne. Jeg finner det merkelig at man vasker truser på 30 eller 40 grader fordi det står på lappen, ja. Veldig mange produsenter undermerker klærne.
|
|
|
#23 |
|
seru
|
Sv: Hvordan vasker man....Husker ikke hvem det var som skrev et eller annet om gamle vaskemetoder og hvor mye bra det var å hente der, men uansett: Det har skjedd ei utvikling siden grønnsåpas tid som gjør at det ofte ikke er nødvendig å vaske med like høy temperatur som før i tida.
|
|
|
|
#24 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
saftig
|
Jeg har aldri sagt at noen blir syke fordi de ikke vasker gensere på 60 grader. Jeg snakker primært om undertøy, sengetøy og håndklær, og det vasker du jo på 60 grader. Poenget er at man ikke kan se på hva produsenten anbefaler av vasketemperatur uten å tenke selv. Jeg har en venninde (som attpåtil er lege) som vasker alle klær på 40 grader fordi det står på lappen. Herunder truser, håndklær og sengetøy. Blærgh!
|
|
|
#26 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvordan vasker man truser og hvite klær?
Jeg kjøper ikke slike. Heller ikke klær som ikke kan vaskes.
Hehe, jeg synes det hørtes mye ut. Når jeg hørte litt, så tenkte jeg en teskje.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan vasker man truser og hvite klær?Litt eddik sammen med klærne når du vasker klærne hjelper til å holde fargen på tøyet. Vær nøye med å ha en dæsj eddik i vannet spseielt når du vasker tøy med flere farger (eks røde treningsbuker som har hvite striper ned benet) for det hindrer "fargeblødninger". |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
Sv: Hvordan vasker man truser og hvite klær?Vi sorterer klær slik: Hvite truser, håndklær, koppehåndklær/filler, sokker og andre lignende klesplagg på kokvask. Bruker pulver for lys/hvitvask. Ha i noe klor, biotex, eller clillit bang pulver dersom de begynner å se litt gråaktig ut, eller dersom de er skikkelig skitne. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan vasker man truser og hvite klær?Man kjøper andre farger enn hvitt. :enkel:
|
|
|
#30 |
|
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan vasker man truser og hvite klær?Iset: Hva med truser da? Man går truseløs? :kreativ og enkel: |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan vasker man truser og hvite klær?Nei det finnes vel andre trusefarger enn hvitt? Jeg har både rosa, sorte og grå truser.
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Da får du det nok ikke hvitt. I forhold til vannmengden i en normal vask blir det jo ikke stort. |
|
|
|
#33 |
|
Live and let live
|
Nei, der kan du se.
|
|
|
#34 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan vasker man truser og hvite klær?Trusene her i huset vaskes som regel på 40 grader. En sjelden gang på 60 hvis jeg har en 60 graders-vask på gang. Ingen av oss har dødd av det, og ikke føler vi oss særlig urenslige heller.
|
|
|
#35 |
|
Bedreviter
|
Da er det nok ikke noen her inne som vil byttelåne truser med deg, nei. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
|
|
|
#38 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvordan vasker man truser og hvite klær?Undertøy, håndklær og sengetøy vaskes på 60, Noen ganger 90 (bortsett fra mine truser, de går bare i 60 graders vask)
|
|
|
#39 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan vasker man truser og hvite klær?Jeg har et program på vaskemaskinen på 67 grader.Der går det meste av sengetøy,labber,undertøy,håndklær og vaskekluter.
|
![]() |
|
|