Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

De perfekte votter, finnes de?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 22:57   #21
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Sv: De perfekte votter, finnes de?

Her sverger vi til Hestra-vottene med avtagbart ullfleecefòr.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:50   #22
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

(og har heller ikke langt skaft)

Akkurat det kan man vel fikse sjøl.

Gammel 04-01-08, 23:51   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Akkurat det kan man vel fikse sjøl.

Hvis man kan strikke ja

(andre strikker sånnt til avkommet)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 00:26   #24
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.gullull.no/shop.asp?mid=9...evel1=23540281

Der har du de perfekte vottene, som så absolutt er verdt prisen og enda litt til.

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Har god erfaring med disse jeg også.

Nå stoler jeg på dere altså. Nå har jeg bestilt hvert sitt par til ungene, så får vi teste. Vi var på vottejakt så seint som tidligere i dag uten å finne noe som var helt topp.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 00:28   #25
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjemmestrikkede votter som strikkes med langt skaft og knyting for de minste. Reima uten for utenpå. Det har mine unger brukt i alle år og både jeg og ungene er fornøyde. I kaldt, tørt vær bruker de kun ull og i varmt, vått vær bruker de kun reima.

Gammel 05-01-08, 00:42   #26
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hvordan er Gullull-vottene i størrelsen? Blir 2 år for stort for min lille jente? Hun er 20 mnd og lita. Siden resten er litt smått regner jeg ikke med at hendene hennes er av de største.

Gammel 05-01-08, 00:55   #27
mamsi
Nybegynner

mamsi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Follo
mamsi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi er veldig fornøyde med Reima tec sine votter.

Gammel 05-01-08, 06:36   #28
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hvordan er Gullull-vottene i størrelsen? Blir 2 år for stort for min lille jente? Hun er 20 mnd og lita. Siden resten er litt smått regner jeg ikke med at hendene hennes er av de største.

Avkommet brukte strl. 2 år både i fjor og i år, er over 4 år nå.
Så de er nok litt store i strl. Men avkommet er også liten altså.

Gammel 05-01-08, 12:18   #29
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har prøvd Hestra, reimatec, nøstebarn, cubus-votter, hm-votter og mange andre.

Ingen slår vottene fra Ticket to Heaven. De er varme, vanntette, lette og myke (jeg syns reima sine er så stive, disse er mye mykere og lettere å gripe med) og de har langt skaft. Regulerbar borrelåsrem over håndleddet, så de sitter godt.
De er ganske dyre, nesten 300, men det er de jammen verdt.

De er så gode at flere av de ansatte i barnehagen har spurt oss hvor de er kjøpt, de kunne tenke seg dem til egne barn.

Gammel 05-01-08, 13:02   #30
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?

Nå har jeg og bestillt votter fra Gullull etter at storebror i klartekst har sagt at han over hodet ikke liker de nye Lindex-vottene. Han så med lengsel etter de gamle Trollvottene som lillebror hadde på seg og sa at de var mye bedre. De er imidlertid for kalde, synes jeg, så nå gir vi Gullull en sjanse.

Gammel 05-01-08, 13:08   #31
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Ingen slår vottene fra Ticket to Heaven.

De er veldig gode, de har vi brukt til storesøster med stort hell.

Puddingen har små og lubne fingre som alltid sniker seg ut av tommeldelen.
Til henne har vi landet på Hestra Baby Zip (storesøster også elsker disse, bare så det er sagt.) Glidelås helt ned til tommelbasis er genialt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 15:47   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Glidelås helt ned til tommelbasis er genialt.

Men det må da bli kaldt?
På ordentlig kalde dager?
Glidelåsen holder jo ikke været ute.

Gammel 05-01-08, 16:25   #33
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?

Men det må da bli kaldt?
På ordentlig kalde dager?
Glidelåsen holder jo ikke været ute.

Har ikke de men votter med glidelås. De kan jo ha en "fold" slik som dressene har.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 22:07   #34
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: De perfekte votter, finnes de?

Der har du de perfekte vottene, som så absolutt er verdt prisen og enda litt til.

Vi er også veldig fornøyd med gullikvottene. De var de eneste "boblevottene" som holdt mine varm mens de var små.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 22:40   #35
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammamia, her.

Vi går for billige votter, men har heller mange par. hater å lete etter votter i stresset om morgenen. Dessuten er det alltid noen som blir borte(akkurat som sokker). På nyttårsaften var vi ute og grillet da fikke en av nabobarna svidd hull i reimavotten sin da hun skulle grille pølse på bålet. da fikk jeg bekreftet at det er lurt med votter som ikke er så dyre at det blir krise om de blir mistet eller ødelagt.

enig. Har mange par votter, med glemske barn er det ikke alltid enkelt å finne to like... (jeg vet at snøfreseren spiste en helt ny vott et år...)

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Par 3: Tynne uforede regnvotter fra HM/Kappahl whatever. Brukes over par 1 eller (helst) par 2 dersom det regner eller er sørpete. Varmt og likevel mulig å bevege seg i.

Regnvotter fra H&M er iallefall veldig flotte når det er klissføre, og om høsten når ungene er ute i regnet i sandkassa.
Jeg kjøper vanlige votter på H&M på nettet (hamstrer "rester" på slutten av sesongen), synes de er fine, og gode. Har kjøpt fra str 1-2 år og oppover. Gode og lange så de dekker godt. Ungene drev ute i snøen i 3-4 timer på søndag, var ikke kalde eller våte gjennom.

Gammel 09-01-08, 22:52   #36
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Mamma har strikket leievott til oss!

Gammel 09-01-08, 22:59   #37
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er fornøyd med de lange vottene fra Lindex. De har gummi inni håndflaten og virker vanntette og passe varme (foret med fleece). Vi fikk de i julegave, så jeg vet ikke hva de koster.

I tillegg har vi polvotter fra HM (litt trange å komme inn i kanskje), votter fra Hestra (samme som på bilde lenger opp) og regnvotter fra et finsk merke som er gode. Pluss mange flere votter.

Jeg er visst vottefreak, hehe..

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 09-01-08 kl 23:05.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 23:03   #38
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: De perfekte votter, finnes de?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Nå er de i tillegg på tilbud til 215,- så nå er de billige!
De har langt skaft, er tynne nok til å leke med, sitter godt på, vind- og vanntett, varme nok, men ikke for varme. Ull regulerer jo tempen. så det blir verken for kaldt eller varmt, eller klamt. De har refleksstripe og.
Bhg. har alltid skrytt masse av de.
På de aller, aller kaldeste dagene kan man evnt. ha et par hjemmestrikkede ullvotter inni dem også, hvis man har en frossenpinn uten særlig blodsirkulasjon i hendene som mitt barn.
Jeg ønsker meg slike selv, men de har ikke strl. min.

Har god erfaring med disse jeg også.

Jeg også, vi bruker bare disse. Har gjort det siden poden var drøye året.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 23:03   #39
Pipling
Nybegynner

Pipling sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
Pipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hjemmestrikkede ullvotter også med enten vindtette eller vanntette (bare tynne) votter over.
Øh.. Det var en rar forklaring.

MEN, det kommer selvfølgelig an på hvor i Norge man bor.. Tror kanskje det ville vært litt lite der det blir -20. Men i Bergen, hvor jeg holder til er det mer enn nok!

Gammel 09-01-08, 23:09   #40
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har vært veldig fornøyde med regnvottene fra Troll. De er foret med terrywool (hva nå det er), og Ener´n er alltid tørr og varm når han har brukt dem.
Når det er tørt og kaldt vær har polvottene fra H&M fungert veldig bra (lange i skaftet, med borrelås-stramming i håndleddet). Eller hjemmestrikkede ullvotter.

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Mamma har strikket leievott til oss!

Hva er en leievott?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.