Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva spiser du som mellommåltid?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 16:05   #41
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du som mellommåltid?

Gjerne en instant kaffe latte (fra Nescafe), ikke så ille med kalorier og mettende, har gjerne et knekkebrød til. Og epler, det er en slager.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 11:44   #42
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hvordan er de bixit-kjeksene med blåbær som mellommåltid egentlig? Er det altfor mye sukker? De reklamerer jo med 48% fullkorn.

Gammel 28-10-06, 22:32   #43
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Havreknekke med jarsberg eller kaviar (eller berre smør). Eg elskar havreknekke og et gjerne 4-5 i slengen

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 22:50   #44
tutta
Passiv

Standard

Nøtter
Frukt
Grønn-te/chai latte m/ havremelk
latte m/soya/havremelk
confetti rett i koppen suppe
smoothie
ryvita

Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 22:56   #45
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Smoothie høres godt ut.
Her blir det liten tid til mellommåltider, men kanskje en skive, frukt eller yoghurt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:05   #46
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*Hjemmelagd smoothie (1 god neve frosne grønnsaker, 1 lettyoghurt naturell, en god splæsj appelsinjuice eller eplejuice. Kjør med stavmikser. Hvis du synes den er litt bitter har du i litt vaniljersukker. Nyt )
* Havregryn. Engangsposene er geniale men de er søtede, vanlig havregryn er også ok. Kan kjøres i mikrobølgeovn med vann noen minutter og det smaker faktisk helt ok med kanel (og litt sukker) på. På jobben har vi cappucinostrø (?) så jeg bruker det.
* 2 fiberrik-knekkebrød
* nøtter og tørket frukt (tørker for det meste selv)
* en stor kopp nypete og en appelsin

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:14   #47
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yoghurt med havregryn er et greit mellommåltid. Ellers går det mest i frukt.

Gammel 28-10-06, 23:56   #48
Svaggen
Aktiv

Svaggen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Svaggen er litt kul
Standard

På jobben blir det gjerne en yoghurt eller Bixit.
Hjemme har jeg alltid en pose med mandler i skuffen som jeg småspiser av mens jeg lager middag.

Gammel 29-10-06, 09:29   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svaggen, her.

Hjemme har jeg alltid en pose med mandler i skuffen som jeg småspiser av mens jeg lager middag.

Bedre å ha dem i kjøleskapet eller fryseren.
Jeg har alltid nøttene i kjøleskapet, for da holder oljen seg bedre og nøttene forblir sunne. Harsknet olje er ikke sunt overhodet, dessuten smaker det bajs. Så folkens, la alltid nøttene ligge i kjøleskapet! Jeg har en stor boks med nøtteblanding (hassel, mandler, valnøtter, pecanøtter og paranøtter) i kjøleskapet som jeg spiser litt av hver dag.

Gammel 29-10-06, 09:30   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

*Hjemmelagd smoothie (1 god neve frosne grønnsaker, 1 lettyoghurt naturell, en god splæsj appelsinjuice eller eplejuice. Kjør med stavmikser. Hvis du synes den er litt bitter har du i litt vaniljersukker. Nyt )

Gammel 29-10-06, 09:58   #51
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så folkens, la alltid nøttene ligge i kjøleskapet!

Ah, da lærte jeg noe nytt i dag også!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 20:25   #52
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Bruker du faktisk grønnsaker, eller mener du bær? Jeg er villig til å prøve med grønnsaker, jeg. Hvis du mener det er godt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 13:37   #53
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser frukt, yougurt(youplait, 0,1%), et knekkebrød med pålegg, en banan, alt som inneholder CA 100kcal.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:23   #54
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Bixit Bars med blåbær . Kommer i esker med småpakninger med 2 Bar'er i hver. En pakke metter greit, stiller søtsuget og inneholder ca 120 kcal (for de som er opptatt av det ).

Jeg har med en pakning på jobb hver dag. Spiser denne i 14-tida for å holde sulten i sjakk frem til middagstid.

Ellers er jo yoghurt og banan greie mellommåltider.

Jeg har også brukt denne oppskriften på focaccia med soltørket tomat og fetaost. Deler brødet opp i passende biter, fryser det ned slik at jeg lett kan ta med meg en bit på jobb/tur etc. Kjempegodt!

Focaccia med soltørket tomat - Kcal per 30 g: 70
5 dl vann
50 g gjær
1 ts salt
1 beger Sans Kesam Mager
6 dl hvetemel sammalt, grov
50 g tomater soltørkede tørre
100 g fetaost 20%
2 ss rosmarin, finhakket
1 ts grovt salt
7 dl hvetemel siktet

Slik gjør du:
Rør gjæren ut i lunkent vann i en bolle. Tilsett salt, kesam og mel. Arbeid deigen til den kjennes glatt og smidig. La den heve på et lunt sted under plast i ca. 30 minutter.
Ha deigen over i en langpanne dekket med bakepapir.
Skjær de soltørkede tomatene i biter og strø dem over deigen sammen med finhakket rosmarin, fetaost i biter og grovt salt. Trykk dem litt ned i deigen. La deigen heve under plast i 15 minutter. Stek focacciaen midt i ovnen på 225 °C i ca. 20 minutter. Avkjøl på rist.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:44   #55
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Knekkebrød med epleskiver/eplebåter og drysser litt kanel over. Kjempegodt! Bare prøv
Knekkebrød med banan på i skiver, lettvint og godt, og metter bra (pga. banan).
... eller bare en banan da, som blir det enkleste
Har alltid med meg en banan i sekken, og hiver innpå rett etter trening. Holder forbrenninga gående, som å hive ved på peisen

Gammel 03-11-06, 14:46   #56
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

er det galt? det syns jeg hørtes kjempe deilig ut..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 14:59   #57
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Hvordan er de bixit-kjeksene med blåbær som mellommåltid egentlig? Er det altfor mye sukker? De reklamerer jo med 48% fullkorn.

Litt digresjon...
Men det minner meg om ameriskanske salgstriks som 98,2% FAT FREE!
Ser for meg at bixit-kjeksene er 48% fullkorn og 50% sukker. Men må understreke at jeg ikke har lest på pakken, der står det sannsynligvis. Enten prosenter, ellers kan du se hvor sukker står på innholdsfortegnelsen: etter mengde i synkende rekkefølge.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 15:59   #58
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Ser for meg at bixit-kjeksene er 48% fullkorn og 50% sukker. Men må understreke at jeg ikke har lest på pakken, der står det sannsynligvis. Enten prosenter, ellers kan du se hvor sukker står på innholdsfortegnelsen: etter mengde i synkende rekkefølge.

På Bixit-pakken står følgende:

Pr.100g
Energi 1900kj (440 kcal)
Protein 7,5g
Karbohydrater 57 g
- hvorav sukker 18 g
Fett 21 g
- hvorav mettede fettsyrer 9 g
Natrium 0,5 g
Kostfiber 10 g

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:48   #59
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sitter her med og ser sånn ut---->

Hvordan orker dere å spise så mye og så ofte.
Ok, de gravide er unnskyldt. Da døttet jeg også konstant noe inn i gapet.

I uka spiser jeg første måltidet mellom 11 og halv 12, det er lunsj.
(mat om morran er noe av det mest ekle jeg vet om, når jeg ikke er gravid)
Neste måltid er middag.
Og så er det sjeldent mere mat den dagen.

I helgen er det frokost og middag. frokosten er vel og merke IKKE kort tid etter at jeg har stått opp da, men noen timer senere.

Om jeg skulle glimte til å spise et mellom måltid blir det en sjokis eller noe annet med et skyhøyt sukkernivå.
Kveldsmat spiser jeg en sjelden gang.

Når jeg ikke jobbet spiste jeg bare middag.

Gammel 03-11-06, 22:50   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Sitter her med og ser sånn ut---->

Hvordan orker dere å spise så mye og så ofte.
Ok, de gravide er unnskyldt. Da døttet jeg også konstant noe inn i gapet.

Det synes jeg ikke, de gravide burde jo passe enda mer på hva de spiser for fosterets skyld.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.