Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gaver med ulik verdi til egne barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-06, 15:00   #13
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gaver med ulik verdi til egne barn

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg er eldst, og fikk vel for så vidt de dyreste gavene. Men jeg fikk som regel alltid ting som ski, skisko, spark, utedresser osv, dette arvet så broren min. Han fikk alltid ting han ønsket seg, leker, bøker og filmer, jeg fikk sjelden det. Fra jeg var 6-7 år fikk jeg svært sjelden noe jeg faktisk ønsket meg, og det syntes jeg var kjempetrist. Husker et år jeg inderlig ønsket meg glitterpenner, jeg snakket om det i månedsvis, men jeg fikk vintersko. Jeg er derfor opptatt av at barna mine skal få noe de ønsker seg, det trenger slettes ikke være dyre gaver. En fin miks av nyttig og moro er fint.

Jeg håper jeg greier å unngå gjennomført forskjellsbehandling av barna mine. Det er ikke alltid gjennomførbart at summen blir helt lik, men da er det jo greit å veksle på.

Jeg skjønner dette. Men som en påpekte i tråden så er det ikke alltid så kult å arve alt heller.

Uten at jeg har stått obenfor problemstillingen enda, så vil jeg tro at ski og sykler ol. er ting vi kjøper uavhengig av bursdager og sånn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.