Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags sko/støvler på barna i vått slapsevær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-08, 19:52   #101
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sko/støvler på barna i vått slapsevær?

For ikke å snakke om den elendige tex-en i de "vanntette" Friends-skoene fra Obs!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:55   #102
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vel, det ble Cherrox her (Viking), så får jeg dra fram denne tråden igjen før neste vintersesong og kjøpe bedre støvler.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:04   #103
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De aller fleste dager bruker Snupp Geox-sko med GoreTex, og hittil har de holdt unna vannet. Slapset i går medførte at skoene var dryppvåte fra innerst til ytters da jeg kom i barnehagen (jeg antar at han hadde valgt å "bade" i slapset, kjenner jeg ham rett) så i dag ble det Cherrox.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 10:16   #104
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Junior liker å hoppe i sølepytter, så her er det kun Cherrox som holder han delvis tørr på bena. De greier dessverre ikke å holde ute det vannet som renner opp i støvlene når han sitter i sørpa.

Gammel 11-01-08, 16:15   #105
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ztjerna løper gjennom vanndammer, og bader i dem med sine Superfit sko, uten at de er så mye som litt fuktige inni etterpå. Jeg håper de skoene finnes i sto-ore størrelser slik at vi aldri behøver lete etter de perfekte vintersko til han igjen

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 16:29   #106
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ztjerna løper gjennom vanndammer, og bader i dem med sine Superfit sko, uten at de er så mye som litt fuktige inni etterpå. Jeg håper de skoene finnes i sto-ore størrelser slik at vi aldri behøver lete etter de perfekte vintersko til han igjen

Har du bilde av disse?

Gammel 11-01-08, 16:32   #107
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi bruker Viking Thermo nesten hele vinteren. Guttene foretrekker de skoene selv.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 16:44   #108
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Har du bilde av disse?

Dette var det beste jeg kunne finne;

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 19:52   #109
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Amen. Viste ikke at Cherrox var ut engang jeg. Cherrox er det eneste som duger når det er vått og slaps ute.

Kjøpte ett støvler par i fjor som skulle være såååå mye bedre, med neopren i støvleskaftet. Makan til oppskrytte møkkastøvler til blodpris.

Het de støvlene "Dock Boot"??? Drittstøvler- snuppa mi var ALLTID kald og klam år hun hadde brukt disse! Til og med på høstturen i barnehagen i oktober!

Gammel 13-01-08, 00:40   #110
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Første året i barnehagen var det bare vintersko, som toåring hadde han et par slushers (fått i julegave) og i år har vi selv kjøpt viking Thermo, som er litt dyrere men lettere og mykere.

Vi bor på vestlandet så de brukes ganske hyppig, men det virker som om han har god bevegelse.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 02:01   #111
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har Viking Thermo. Kjempefornøyd. Veldig mye lettere enn cherrox.

Det forundrer meg at noen foreldre (nå snakker jeg generelt - ikke ut fra denne tråden) tror at Cherrox er vintersko og kun har det med til barn i barnehagen ved snø og ved minusgrader. Ingenting i verden er så kaldt på beina som cherrox når det er minus. Det er plastsko, for pokker. Og slaps er det så og si aldri når det er minusgrader....

Gammel 13-01-08, 02:09   #112
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Elias har et par Kamiksko som brukes i slaps.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 11:51   #113
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Har du bilde av disse?

Vi har disse fra superfit! (men i blå) - De er jeg kjempefornøyd med!

Gutten har bare hatt superfit han - jeg er solgt!

De scoret forøvrig ikke topp på tv2 hjelper deg sin test fordi den tørket for sakte. Det har ikke vært noe problem hos oss, for den har jo ikke blitt våt!

..og Zol: Superfit finnes opp til str 40 ifg sidene deres.

Gammel 13-01-08, 12:10   #114
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva er det som gjør superfitskoene så bra? Har de gore-tex eller lignende?
Hva ligger de på prismessig?

Gammel 13-01-08, 12:12   #115
malena

malena sin avatar

Standard

Ser nå at Eurosko har disse. Skal ta en nærmere titt på dem neste gang jeg er i byen.

Gammel 13-01-08, 12:26   #116
Left
Passiv

Standard

I går var vi ute og kjøpte nye vintersko, Ponny sympatex - har veldig god erfaring med dem fra tidligere.
Vi fikk et par av farmor og farfar tidligere i vinter som var kjøpt på Økonomisko - og makan til skit skal man lete lenge etter. Impregnerte dem godt med spray før de ble tatt i bruk, men det kunne jeg spart meg. Han var så klissvåt på beina at det trakk langt oppover leggene. De går i søpla. Og det var ikke så ekstremt vått heller, så de måtte være som trekkpapir omtrent.
Nå får vi håpe de nye funker bedre. Lillebror har arvet et par Ponny Sympatex etter storebror, og var ikke våt.

Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 21:35   #117
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

De to eldste bruker Kamik Snowcone så og si hele vinteren i Trondheim. Det er jo stort sett varmegrader her, så de er perfekte.

Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 22:14   #118
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Cherrox. Om noen har andre gode forslag så er jeg åpen for det, men akkurat nå har vi kun Cherrox som fungerer i slikt slapsete sølevær.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 22:23   #119
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du inkluderer Viking Thermo i cherroxbetegnelsen, så har jeg ingen gode forslag.

Gammel 14-01-08, 22:40   #120
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om du inkluderer Viking Thermo i cherroxbetegnelsen, så har jeg ingen gode forslag.

Ser jo at om jeg hadde lest litt i tråden så finnes det jo forslag her

Vi har Viking Cherrox(men det er vel ikke Thermo?)

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.