Sv: Endelig noen som vil gjøre noe med Staff sine uttalelser
Hadde nå Staff bare forsvart overgriperne, men han gjør jo ikke det. Han forsvarer overgrepene! Han forherliger og bagatelliserer alvorlig seksuelle overgrep mot barn. Overgrep som all nyere forsking, feks ved Alternativ til vold, sier at medfører posttraumatisk stressyndrom, senskader i form av konsentrasjonsvansker, adferdsproblematikk, søvnproblemer og kanskje selvmordstanker.
At Staff selv satte pris på seksuell omgang med en voksen mann eller fler som 12-åring kan ikke være retningsgivende for hvordan vårt samfunn ser på voksnes overgrep mot barn. For det er et overgrep at en voksen mann tvinger en liten gutt til å suge seg til utløaning, deretter forgriper seg ytterligere på barnet ved å påtvinge det oralsex (for slik å skambelegge hendelesen og "fordele" skylden, slik at det blir vanskeligere å si fra) og så si at barnet vil bli drept el. hvis det sier det til noen.
Dette er alvorlige overgrep. Staff er en jurist som beveger seg i ytterkanten av hva som er lov, og jeg så ham helst fradømt retten til å praktisere. Hans støtte av pedofil praksis opprører meg og gjør meg rasende på overgrepsofrenes vegne. Jeg har jobbet med voksne som har vært utsatt for "mindre" alvorlige hendelser enn Lommemannens ofre, og de sliter med tildels store psykiske problemer som en følge av hendelsene.
Vi har plikt til å ta disse barna på alvor og ikke bagatellisere overgrepene de er blitt utsatt for. Og ettersom homofobien i samfunnet er så stor, og gutter ikke lett identifiserer seg med offerrollen vil jeg tro at 300-400 ofre er toppen av isfjellet. Jeg tror han har begått overgrep mot mange fler.