Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Det som er felles for både de som har blitt "fiklet" med og de som har blitt utsatt for andre ting er at de har opplevd det vondt og anmeldt forholdet til politiet. Det er ofrene selv som rapporterer og selv om retten må gradere synes jeg det blir feil dersom andre skal vurdere hvorvidt detter er noe man skal bli traumatisert av og ikke. De ofrene som ikke har følt dette som noe problem i det hele tatt har nok heller ikke anmeldt forholdet.
Vel, det er jo også litt variabelt, da. Det er jo ikke ofrene selv som anmelder, det er foreldrene. Og foreldrene gjør dette fordi DE vurderer overgrepet som alvorlig. Det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom foreldrenes vurdering og barnets opplevelse av situasjonen.
Jeg er forøvrig helt enig i at andre ikke skal dømme hvorvidt enkeltpersonene har blitt traumatisert. Det er jo akkurat det som er poenget. Men jeg mener at det gjelder begge veier. Man skal ikke avfeie den som har følt et problem, men heller ikke lage problem for den som ikke reagerte negativt.
|