Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser dere på julaften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-06, 15:53   #9
Nasse Nøff
Oslojente i eksil

Nasse Nøff sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis vi hadde hatt bedre plass, evt. bodd i samme by som besteforeldrene, ville jeg nok syntes det jeg også.

Vi har heldigvis plass, men ingen av besteforeldrene bor i samme by som oss. Men foreløpig er det ingen av dem som kommer. En grunn til at mine foreldre ikke kommer er fordi min gamle mormor på snart 98 år lever fortsatt, og vi vil ikke at hun skal feire jul alene. Men de har sagt at den dagen hun ikke lever lenger så kommer de på besøk. Da drar de på rundgang mellom oss og mine søsken, dvs de tar vel med seg lillebroren min også (han er nå 25 år, og er ikke så liten lenger), hvis han ikke har skaffet seg sin egen familie innen den tid da vel og merke. Den som lever får se.

Det er flere grunner til at jeg ikke vil dra bort i jula.

En er at mine foreldre bor i Oslo, mine svigerforeldre bor i Lofoten mens jeg bor i Trondheim. Det er uansett langt hvor enn måtte ønske å dra på vinterveier. Vi har 3 barn, så fly kommer ikke på tale, nordover er det altfor dyrt. Bare sjekk selv med SAS/Norwegian og Widerø (må ta W. - eneste fly til Lofoten). Og da bilen fullasta med pakker og trøtte slitne unger og 2 voksne på glatte vinterveier er IKKE aktuelt, og da hjem igjen med dobbelt så mange pakker. Nei fysj.

Vi ønsker å ha det rolig og fredelig. Men vi tar gjerne i mot besøk. Det gleder vi oss til. Mine foreldre kommer jo gjerne, mens mine svigerforeldre er såpass knyttet til egen jul at det spørs. Men det får være deres eget tap.

En annen grunn er at vi ønsker å skape våre egne juletradisjoner på våre egne premisser, og det kan bare gjøres hjemme hos oss selv.

Men man har jo egne ønsker og tradisjoner for jula, så det beste er jo å gjøre som man selv ønsker. Eller?

Sist redigert av Nasse Nøff : 30-10-06 kl 15:56. Årsak: Æsj, enda en skrivefeil. Går fort i svingene.
Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.