Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...
Opprinnelig lagt inn av Libra, her.
Jeg tenker mer på fordømmelsen av den andre familien. Dersom damen var uhøfflig når hun snakket til barnet så er jeg selvsagt enig i at det var unødvendig, det skrev jeg da også i mitt første innlegg. Men, det hagglet med fordømmelse av denne familien, og karrakteristikken av de var ikke akkurat til å forståes i den rettning at man satte spesielt stor pris på mangfoldet. 
Vi har ikke annet valg enn å forholde oss til hovedinnlegget.
Der står det at damen på nabobordet ikke på en vennlig og høflig, men snarere ur og streng måte irettesatter HIs barn.
Det synes jeg er unødvendig.
Og der ser jeg at vi er enige, så da er det vel ikke grunn til å diskutere det mer.
Når det gjelder karakteristikken og antagelsene, så er jo de selvfølgelig høyst subjektive, og det må være rom for at du og jeg tolker en beskrevet atferd på ulikt vis.
Skilpadda - at grensene mellom uhøflig og høflig, akseptabelt og uakseptabelt varierer fra person til person er en selvfølge.
Men selv om det er slik, må det vel være i orden at jeg sier at "å sette pris på mangfoldet" ikke betyr at man med det må sette pris på uhøflige og uvennlige mennesker.
Hvis jeg ikke kan si det slik, på en enkel og grei måte, uten at det forventes at det skal spesifiserer i det uendelige, blir det unødvendig hardt arbeid å gjøre rede for meningene sine synes jeg.
Det skulle ikke være store kontroverset i at jeg jeg tolker naboborddama som uvennlig. Det tror jeg de fleste som leste HI gjorde.