|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ekvilist
|
Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehodeJeg er enig i at en del kjeder har unisexklær Elinblu, men så snart barnet nærmer 3 år er utvalget av slike klær veldig mye mindre. Som sagt måtte jeg forlate avdelingen for gutter på KappAhl å gå over på avdelingen for jenter for å finne røde vanter til gutten min. En forelder til en jente som ønsket blå vanter ville måtte forlate jenteavdelingen å gå over i gutteavdelingen. Selv luer og vanter var inndelt i ulike avdelinger etter kjønn. Jeg har i perioder forsøkt å lete etter gensere og bodyer i klare røde farger, en farge jeg synes sønnen min kler veldig godt. Da må jeg som ofte over i jenteavdelingen og ta til takke med blonder og blomster. Jeg snakker da om større barn, da poden var mindre var det lettere å finne slike klær.
|
|
|
#42 |
|
Ekvilist
|
Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode
Med slike kommentarer blir det klart for meg at jeg må har forklart meg svært dårlig i denne tråden.
|
|
|
#43 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode
Nja.. tror heller det du skriver leses litt ulikt.
|
|
|
#44 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehodeJeg tror ikke du forklarer deg dårlig, men jeg tror ikke problematiseringen er allmenngyldig.
|
|
|
#45 |
|
Stadig underveis
Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehodeJeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, selv om jeg ikke er så glad i retro. Da storebror var liten lette jeg feks etter turkis i jenteavdelinger. Nå klarer jeg forresten ikke å finne turkis body til lillesøster |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ekvilist
|
Nei, mye ligger nok i at ikke alle har samme engasjement som meg, og ikke ser på kjønnsdelingen som noe problem. Tråden var ment for de som har et lignende engasjement, men etter noen år på forum så har jeg lært at man ikke kan forbeholde egne tråder til noen grupper. Det blir litt som "For alle oss som vurderer silikon i brystene" - jeg synes det er helt greit at slike tråder blir kludret litt med.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 22-01-08 kl 13:48. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehodeHåper gjerne å finne linker til steder hvor de har fine og glade klær her inne altså!
|
|
|
#49 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg ser hva du sier, men vil fortsatt påstå at hvordan man oppfatter utvalg, plassering, tilgjengelighet og den oppdeling som er, også farges av "hvordan" man ser på dette. Altså den holdning man har til dette, og de samfunnsbriller man tar på. At de har valgt å dele opp en del klær ut fra hva man "vanligvis" velger å kjøpe, kan sees på som et problem, eller ikke sees på som et problem. Du misliker egentlig kjønnsinndelingen som starter tidlig. Dette skaper bryderi for deg som forbruker når du skal handle, for du ønsker at ideelt sett var butikker lagt opp etter hvordan du synes kjønn burde forholde seg til hverandre i tidlig alder. Når de har lagt seg på en veldig kjønnsdelt linje, så blir du irritert. Man kan også tenke at "sånn er det bare", og så lete etter klær der man antar de er - om de nå er på "jentesida" eller "guttesida". Selv har jeg vel som regel sett oppdelingen som hensiktsmessig, på samme måte som oppdeling i kategorier ellers i samfunet. En slags hjelp til å sortere ting. På samme måte som inndeling i størrelser, et.c. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ekvilist
|
Jeg ser at retro er en gjenganger i denne tråden. Jeg har aldri før tenkt at jeg er glad i retro, er klærne på bildene jeg har vist fram retro? Egentlig vet jeg ikke helt hva retro er. Liker jeg retro når jeg liker klær til barn i sterke farger og uten dødningehoder og prinsessekroner? Jeg kommer uansett aldri til å bruke ord som "Jeg liker å kjøpe retroklær til sønnen min". Jeg er fryktelig lite oppdatert på motefronten både når det gjelder voksne og barn, det innrømmer jeg glatt.
|
|
|
#51 |
|
Ekvilist
|
Ja, og det er bare flott! Jeg er radikal på området, det er jeg klar over. Jeg mener at vi gjør samfunnet og barna en bjørnetjeneste ved å dele kjønnsmessig inn i "myke" og "harde" verdier allerede fra de kommer ut av magen. Det dreier seg ikke bare om at jeg ikke finner det jeg leter etter der hvor jeg har lyst til å finne det, det er snakk om holdninger til kjønn og likestilling på et overordnet plan.
|
|
|
#52 |
|
Alltid våken
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Jupp, det irriterer meg, men ikke i den grad at jeg blir skikkelig irritert. Hvis du skjønner. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehodeJeg tar gjerne imot tips til flere norske nettbutikker som selger kule, litt "spesielle" gutteklær. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Sperret
Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehodeEr det noen som vet om disse velourbuksene fra Katvig er lange eller korte? De ser jo korte ut, men siden de blir betegnet som bukser, så må de jo være bukselange? Det står ingenting om hvor lange de er i produktbeskrivelsen. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Erfaren nok
|
Me Too har en del turkis mener jeg?
|
|
|
#56 |
|
Erfaren nok
|
Kan ikke skjønne annet enn at det der er ei bukse ja?
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehodeVi finner mye på Mexx, Benetton og GAP. Jeg vil ikke ha dødningehoder, retro, striper eller ruter, så jeg er sikkert en av de mest kresne her ...
|
|
|
#58 |
|
Alltid våken
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
De er lange ja. Jeg har et par sånne. Kjempedeilige. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Sperret
Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehodeOyoy; |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Og jeg bestilte for 550,-
|
|
![]() |
|
|