Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehoder

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 13:40   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Med slike kommentarer blir det klart for meg at jeg må har forklart meg svært dårlig i denne tråden.

Jeg ser hva du sier, men vil fortsatt påstå at hvordan man oppfatter utvalg, plassering, tilgjengelighet og den oppdeling som er, også farges av "hvordan" man ser på dette. Altså den holdning man har til dette, og de samfunnsbriller man tar på. At de har valgt å dele opp en del klær ut fra hva man "vanligvis" velger å kjøpe, kan sees på som et problem, eller ikke sees på som et problem. Du misliker egentlig kjønnsinndelingen som starter tidlig. Dette skaper bryderi for deg som forbruker når du skal handle, for du ønsker at ideelt sett var butikker lagt opp etter hvordan du synes kjønn burde forholde seg til hverandre i tidlig alder. Når de har lagt seg på en veldig kjønnsdelt linje, så blir du irritert. Man kan også tenke at "sånn er det bare", og så lete etter klær der man antar de er - om de nå er på "jentesida" eller "guttesida". Selv har jeg vel som regel sett oppdelingen som hensiktsmessig, på samme måte som oppdeling i kategorier ellers i samfunet. En slags hjelp til å sortere ting. På samme måte som inndeling i størrelser, et.c.

Jeg har en gutt som bruker 86/92, og ei jente som nettopp har startet med 110, og problemet her er vel mer å ikke overhandle klær, fordi det nettopp er så mye fint, og utvalget er så stort - overalt. Jeg lar meg ikke stoppe av "sider" i butikkene, men finner litt her og litt der. Min gutt har også en god del rosa.

Så jo - noen ganger handler det om hvordan man ser på ting. Det var ikke ment som et flåsete svar, men mer en betraktning som et alternativt perspektiv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.