Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hjelpes! (Nettavisen om overforbruk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-08, 21:37   #21
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelpes! (Nettavisen om overforbruk)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Eiendomsmegler. Så han har provisjonslønn. Han kunne få inn 70 000 og bare bruke opp alt sammen.

Eg hadde kosa meg mykje meir med tanken på å kunne sette 50 000 rett på sparekonto. :sær og kjedeleg:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 21:42   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelpes?! Hvordan overlever de? Jeg blir helt stum ...

Gammel 30-01-08, 21:48   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Aha! (Sto det i artikkelen? :trenger tydeligvis nye briller: )

Det var et stort oppslag om dem i Dagbladets Magasinet forrige helg.

Gammel 30-01-08, 21:48   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg hadde kosa meg mykje meir med tanken på å kunne sette 50 000 rett på sparekonto. :sær og kjedeleg:

I dere tilfelle ville älternativet heller vært å finne frem regningsbunken og sette i gang...

Gammel 30-01-08, 22:11   #25
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huff, dette så ikke bra ut. Snakker om strutseadferd
Men, nå kikket jeg 10 minutter på programmet, og på en eller annen måte er det jo fint at noen er villige til å stå frem. Kanskje er det noen seere der ute som får seg en tankevekker,og får noen tips og ett spark i baken til å komme seg ut av økonomisk uføre. Det må være forferdelig å slite i en sånn ond sirkel, selvforskyldt eller ikke.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 22:13   #26
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

For noen folk.

Gammel 30-01-08, 22:23   #27
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eh... Belønne det at de har begynt å spare penger med et hotellopphold?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 22:29   #28
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Synes det egentlig var et ganske dårlig og unyansert program, jeg. Hva med henne? Hvor mye har hun egentlig fått av mamma opp gjennom årene? Og er en måned virkkelig nok til å si hvor bra resultatet er? Og hun skal hjelpe ham??? Hun har da vel vært med og drukket champagne og spist sushi hun og? Hvordan kan noen med en inntekt på 18000 bruke så mye på merkeklær og sandaler... Hadde håpet de ville se litt mer på hennes rolle i det hele.

Gammel 30-01-08, 22:40   #29
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, forskjellen på de to er vel at hun har brukt penger hun har (selv om de kommer fra mamma), mens han er i ferd med å gå konk.

Til å være et tv3-program syns jeg slett ikke det var så ille. Han fikk jo for eksempel ikke lån i banken med en gang, og de ble ikke lovet store summer i bruktbutikken.

Gammel 30-01-08, 22:46   #30
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Tja, forskjellen på de to er vel at hun har brukt penger hun har (selv om de kommer fra mamma), mens han er i ferd med å gå konk.

Til å være et tv3-program syns jeg slett ikke det var så ille. Han fikk jo for eksempel ikke lån i banken med en gang, og de ble ikke lovet store summer i bruktbutikken.

Jeg synes TV3 har nådd nok en bunn. Å lage tv underholdning av folk som ikke klarer å styre økonomien er bare rett og slett trist. Gud vet hva det neste blir ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:02   #31
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Jeg synes det er bra at det blir fokus på det, men satt og gapte flere ganger over uttalelsene. Rive ned badet fordi de hadde valgt billige fliser og runde spotter i stedet for firkanta...

Gammel 30-01-08, 23:06   #32
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj. Det var allerede en tråd om dette.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 00:46   #33
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

For en trist lesing. Det er jo lett å le av dem, men mest er det dypt tragisk at disse unge menneskene ikke har fått med seg mer økonomisk vett hjemmefra.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 01:12   #34
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sagt hva jeg synes om TV-programmet i den andre tråden vedrørende dagens episode.

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Synes det egentlig var et ganske dårlig og unyansert program, jeg. Hva med henne? Hvor mye har hun egentlig fått av mamma opp gjennom årene? Og er en måned virkkelig nok til å si hvor bra resultatet er? Og hun skal hjelpe ham??? Hun har da vel vært med og drukket champagne og spist sushi hun og? Hvordan kan noen med en inntekt på 18000 bruke så mye på merkeklær og sandaler... Hadde håpet de ville se litt mer på hennes rolle i det hele.

Han sier at han har tjent mye i perioder, og jenta har nylig sagt opp jobben for å studere. Så de har hatt nok hatt mye mer å rutte med, men har brukt enda mer. At TV3 presenterer en lav inntekt er selvsagt et planlagt stunt for å øke gispefaktoren.

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente her. Hva har banken og bruktbutikken sine avgjørelser med TV3 og kvaliteten på programmet å gjøre?

Gammel 31-01-08, 08:51   #35
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente her. Hva har banken og bruktbutikken sine avgjørelser med TV3 og kvaliteten på programmet å gjøre?

De kunne lett ha laget en "solskinnshistorie" der alt går bra bare de økonomiske rådgiverne er med. Det hadde neppe vært noe problem å finne et sted han kunne fått lån. Tenk deg en scene der de sitter på et kontor, den bankansatte omfavner ham og sier at nå skal alt gå bra, alle gråter og han vandrer ut igjen på rosa skyer. I det virkelige programmet klarte de ikke å løse alt med en gang, men måtte faktisk jobbe litt for resultatene.

Gammel 31-01-08, 08:59   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde trodd dette var et program hvor de fulgte dem opp nøyere, over en lengre periode. Jeg har sett et par Oprah-program som tar for seg samme problematikken, hvor de greier å få frem utrolig mye mer nyttig info på like lang sending.
Jeg syns ikke en måned, dvs. én regningsrunde, er nok til å stable folk på beina igjen og gi dem sunne vaner.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:00   #37
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Dette er så dumt og utrolig latterlig at man nesten skulle tro at hele historien om dette tragiske paret er "arrangert for TV".

Er det virkelig mulig....?

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 13:23   #38
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har ikke jeg sett programmet, men de virket jo ikke som de skarpeste knivene i skuffen for å si det sånn.

Gammel 31-01-08, 15:03   #39
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg hadde trodd dette var et program hvor de fulgte dem opp nøyere, over en lengre periode. Jeg har sett et par Oprah-program som tar for seg samme problematikken, hvor de greier å få frem utrolig mye mer nyttig info på like lang sending.
Jeg syns ikke en måned, dvs. én regningsrunde, er nok til å stable folk på beina igjen og gi dem sunne vaner.

Veldig enig.

I tillegg er jeg rimelig skeptisk til Bank2. Når de refinansierer dyrt og med kausjonist så mister mange muligheten for å få gjeldsordning. Dvs. at det blir kausjonisten som enten må betale eller få gjeldsordning dersom det ikke går.

Men jeg antar at programmet var ment å beskrive luksusvarianten av "dårlig råd". Det som er synd for de som faktisk har ordentlig dårlig råd, der man ikke forhandler med kredittkortselskap, men med strømleverandør og utleier om å slippe å bli hus- og strømløse. Der valgene ikke handler om designersko eller vanlige sko, men medisiner eller mat... De kan fort bli satt i samme bås.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:17   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Veldig enig.

I tillegg er jeg rimelig skeptisk til Bank2. Når de refinansierer dyrt og med kausjonist så mister mange muligheten for å få gjeldsordning. Dvs. at det blir kausjonisten som enten må betale eller få gjeldsordning dersom det ikke går.

Men jeg antar at programmet var ment å beskrive luksusvarianten av "dårlig råd". Det som er synd for de som faktisk har ordentlig dårlig råd, der man ikke forhandler med kredittkortselskap, men med strømleverandør og utleier om å slippe å bli hus- og strømløse. Der valgene ikke handler om designersko eller vanlige sko, men medisiner eller mat... De kan fort bli satt i samme bås.

Og jeg er veldig enig med Kie igjen. I alt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.