|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil fjerne Pippi
|
|
|
#3 |
|
Come what may...
|
Sv: Vil fjerne PippiNei det er jo bare tull! Skal nesten alt bare være Disney nå?
|
|
|
#4 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil fjerne PippiNoe så latterlig!
|
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Vil fjerne PippiMerkelig synspunkt. Her i huset er Ole Aleksander Filibom-bom-bom og Knerten favorittene om dagen, og Pippi er jo alltid populært. Jeg er absolutt ikke blant tv- og litteraturnostalgikerne (typisk Jul i Skomakergata som Den Eneste Sanne Julekalenderen), men det er da ikke slik at vi bør fjerne klassikerne. Her i huset blir Karius og Baktus og Marikken brukt sammen med både Karsten og Petra og Kaptein Sabeltann. Det er da vel plass til både gammelt og nytt? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Vil fjerne PippiDette var skummelt faktisk. En litteraturviter som ikke finner plass til klassikere i bibliotekene, og som mener bøker eldre enn fem år er for gamle.
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Vil fjerne PippiDet meste av Karsten og Petra og omtrent alt av Sven Nordquist er jo over fem år. Dermed for gammelt.
|
|
|
#8 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Vil fjerne PippiSignerer Monsoon, Pippi er favoritten her, og mange av de "gode gamle" er veldig populære, og brukes om hverandre med de nye.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vil fjerne PippiFor en dustete ting å gjøre. Jeg elsket jo Astrid Lindgren som barn, og Anne fra Bjørkely. Selv om mye var skrevet lang tid før jeg ble født tar de for seg ganske universelle poblemstillinger og følelser.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil fjerne PippiÅ fjerne de syntes jeg hørtes ekstremt ut, men jeg skjønner argumentet med at man ikke bare skal introdusere våre "helter" for barna, men også bli kjent med alle de nye, flotte barnebøkene som blir gitt ut. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: Vil fjerne PippiHva med voksne? Tåler vi å lese bøker som er eldre enn fem år gamle?
|
|
|
#12 |
|
Audacious
|
Sv: Vil fjerne PippiJeg er enig med Monsoon, det må være plass til begge deler! En del av Astrid Lindgrens produksjon vil jeg dessuten påstå er tidløs, som Ronja Røverdatter og Mio min Mio.
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil fjerne Pippi
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: Vil fjerne PippiDette må jo være en bevisst provokasjon, og har lykkes over all forventning?
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Vil fjerne PippiNå ble jeg plutselig veldig glad for at jeg er så oppegående på barnelitteratur og kan bestemme selv hva jeg vil formidle. Tenk om prosjektet til denne nepedama fører til at bibliotekene tømmes for barneklassikere. Enda godt vi har hyllene fulle. Stakkars de barna som går glipp av Pippi og Bakkebygrenda. For ikke å snakke om Anne fra Bjørkely. Dette var et trist påfunn.
|
|
|
#19 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil fjerne PippiTull og vas. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Vil fjerne PippiAstrid Lindgren, Egner, Anne Cath og disse forfatterne er tidløse. Dette synes jeg tok kaka. |
|
|
|
![]() |
|
|