Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sender du privat e-post på jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender du privat e-post på jobb?
Nja, en sjelden gang 46 35,38%
Ja, daglig 50 38,46%
Ja, og forwarder gjerne bilder av nakne menn og klissete slideshows med vennskapsbudskap 7 5,38%
Nei 24 18,46%
Dustepoll 3 2,31%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-08, 22:46   #41
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sender du privat e-post på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Noen synes den fine pollen min var en dustepoll.

Har du nå lært til neste gang at du lager offentlig poll, så du kan finne de to og rødprikke dem, evt. reise hjem til dem og kline noe ekkelt på dørhåndtakene?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 22:48   #42
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem? Jeg? Det kan jeg da ikke tenke meg. Alle e-postene du får fra meg i løpet av en dag skal selvfølgelig ses på som høyst offisielle og journalførbare.

Not.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 22:53   #43
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ja, daglig.

(Senest i dag sendte jeg en privat e-post til en kunde ved en feiltakelse, og skjønte ikke hvorfor han ringte meg, men det er en annen sak. )

Jeg sitter i landskap, og det ville kostet mer tid om jeg skulle reise meg opp, finne et stillerom og ringe derfra i stedet for å knatte ned en e-post. I tillegg har arbeidsgiver lagt sperre på den adressen jeg har som privat e-post, så da blir det tungvint å bytte avsenderadresse.

Jeg skriver imidlertid alltid "privat" i subject-feltet, slik at det ikke skal være tvil om at det er Anda som er formell avsender, ikke "Tittel" Anda.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 22:58   #44
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

(Senest i dag sendte jeg en privat e-post til en kunde ved en feiltakelse, og skjønte ikke hvorfor han ringte meg, men det er en annen sak. )

Jeg har faktisk klart å sende en e-post til en kontakt som har samme navn som mannen hvor det sto "Hei kjære, husker du å kjøpe med to melk etter jobben i dag?" Jeg avsluttet heldigvis ikke med "Elsker deg, suss fra Gaia", som jeg pleier, for da hadde det vært skrekkelig pinlig å treffe ham i jobbsammenheng senere (ikke minst siden han er på den mindre attraktive siden...)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:10   #45
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det er sjelden. Men jeg har både tid og egen pc, selv om jeg er lærer. Skriver ikke så mye privatmail egentlig.

Gammel 04-02-08, 23:20   #46
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Definer "fra jobb"? (Har ikke lest hele tråden så hvis dette er svart på før så er jeg ikke blind, bare lat).

1: Sende fra jobb-mailadressen
2: Sende fra privatadressen, men mens du sitter på jobb.

Jeg gjør i hvert fall det siste daglig, men sender aldri fra jobbmailen min.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:23   #47
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sjelden. Ikke fordi jeg ikke har tid og mulighet, men fordi jeg ikke har så mange å skrive til.

Gammel 04-02-08, 23:25   #48
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Noen synes den fine pollen min var en dustepoll.

Ja.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:26   #49
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sender sjelden private mail, men det er sjelden jeg har behov for det. Jeg ringer derimot ofte private telefoner for å gi beskjeder til mannen, ringe opp til barnehagen, bestille frisørtimer etc.

Gammel 04-02-08, 23:32   #50
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender av og til privat mail fra jobbmailadressen min. Men det er i så fall uskyldige korte mail som hvem som helst kan lese.
Jeg er særlig påpasselig fordi vi har en felles mailkonto til avdelingen, som alle har oppe på sine maskiner - og jeg ville synes det var pinlig om jeg sendte en privat mail fra denne adressen (og ikke minst fikk et privat svar tilbake).

De lange utlegningene sendes fra privatadressen. Men det kan være jeg sitter på jobb og skriver slike, via webmail.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:38   #51
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, jeg sender aldri privatmail fra jobben. Jeg har ingen av de private kontaktene mine liggende inne i adresselisten. Skulle jeg sendt mail fra jobb ville jeg nok sendt via webmailen min og ikke fra jobbadressen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 00:03   #52
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender privat e-post både fra jobb-adressen og privatadressen, både når jeg er på jobb og hjemme.
Og jobb-e-post fra alle adressene.

Alt er et godt sammensurium.

Gammel 05-02-08, 00:17   #53
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender aldri en eneste privat e-post mens jeg er på jobben. Ikke chatter jeg med mannen eller henger på sånne derre nymotens webfora heller.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 00:57   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg sender aldri en eneste privat e-post mens jeg er på jobben. Ikke chatter jeg med mannen eller henger på sånne derre nymotens webfora heller.

Hvem er du? Er du ny her?

Gammel 05-02-08, 01:01   #55
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender for øvrig privat mail i arbeidstiden rett som det er (dog sjelden med nakne menn i), men da vanligvis fra min private gmail-adresse og ikke fra jobbadressen min (med mindre den private mailen er til kolleger, som jo hender). Mest fordi jeg liker å ha all den private mailen min samlet på ett sted.

Gammel 05-02-08, 03:13   #56
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg har liten tilgang til mail på joben - og generelt veldig liten tid å bruke på datan på jobben, derfor blir svaret nei. Hadde jeg hatt en kontorjobb hadde sikkert svaret blitt ja.

Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 10:01   #57
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvem er du? Er du ny her?

Helt ny.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 10:05   #58
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg sender for øvrig privat mail i arbeidstiden rett som det er (dog sjelden med nakne menn i), men da vanligvis fra min private gmail-adresse og ikke fra jobbadressen min (med mindre den private mailen er til kolleger, som jo hender). Mest fordi jeg liker å ha all den private mailen min samlet på ett sted.

Signerer.

Opprinnelig lagt inn av him

I tillegg: Sender man fra privat konto kan i alle fall ikke sjefen leste den.

Men kan sjefen det da? Lese mailen min altså?

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 10:05   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender private mail fra jobbadressen og jobbmail fra privatadressen, og private mail fra privatadressen i "arbeidstiden". (Legg merke til hermetegnene.) Skillet mellom arbeid og privatliv er noe utydelig i mitt liv. Mailer med nakne menn er det smått med, men det kan jo alltids hende at alfaMannen sender noen av de nyeste snapsene han har tatt av seg selv med mobilkameraet. Det pleier dog å gå som mms.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 10:29   #60
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Men kan sjefen det da? Lese mailen min altså?

Klart de kan!
Du har sikkert til og med signert på at de får lov den gang du fikk tilgang til systemet.
Men man har jo stort sett regler for når og hvordan.
Her hos oss har vi ørt og fjørti skjemaer som må fylles ut før en sjef får tilgang.

:I read your e-mail:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.