|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Meningen med livetKanksje vi kvinner trenger mer egotid og derfor ¨går ned i stilling? det virker jo ikke på de fleste her at man anbefaler å gå ned i stilling forå å være mer hjemme med barna eller for å gjøre husarbeid. Det anbefales jo for å pleie seg selv og gjøre egne ting. Ganske langt fra 50-tallets kvinnesyn mener nå jeg. Kanskje vi innerst inne er glade for at det er vi som kan hvile en dag i uka? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Meningen med livet
Selvfølgelig er jeg glad for at jeg fikk hvilt en dag i uka. Det erkjenner jeg langt utenpå, og ikke innerst inne i det hele tatt. Det tror jeg gjelder de fleste.
![]() |
#3 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
ja så da trenger ikke dette med deltid nødvendigvis være en kjønnsdebatt, det er det jeg mener |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meningen med livetMannen min har nøyaktig dobbelt så høg lønn som meg. Derfor er det rimeleg innlysande at dersom ein av oss skal gå ned i stillingsprosent, så må det bli meg.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Faktaside om redusert arbeidstid: http://www.arbeidstilsynet.no/c26976...html?tid=28158
Rett til er ikke det samme som krav til, men arbeidsgiver må dokumentere en vesentlig ulempe for virksomheten - det holder ikke med en generell ulempe.
![]() |
#6 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
|
|