Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Steines til døde for utroskap (Iran)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 14:36   #41
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steines til døde for utroskap (Iran)

Jeg skjønner deg godt Azi, men det er jo et regime det er vanskelig å stå imot og protestere mot. Likevel så er det jo slik at de jo har mange menneskers støtte, og mange er jo enige med denne typen straff.

Hva jeg mener bør gjøres spørres det om. Jeg mener det bør tydeliggjøres sterkere at en synes det er akseptabelt og at de som lever i eksil, og motstandere av denne type regime bør få internasjonalt støtte uansett om det er regimer det er lønnsomt å være venner med. Saudi Arabia og en del andre Emirater f.eks.

Det som vanskeliggjør det er jo at dødsstraff brukes i f,eks USA, og det er da ikke spørsmål om å kunne kritisere på prinsipp, men vurdering av alvorlighet av forbrytelse. Det blir langt mere nyansert.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 15:31   #42
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg er bare så lei av høre det i over 20 år nå. Jeg bestemte meg for en liten stund siden. Hver gang noen sier at landet er det. Skal jeg ta kvinne meg opp og rette ryggen min og minne dem på at det har ikke noe med landet å gjøre, men dem som styrer landet nå.

Sånn føler jeg det ofte også når folk snakker om USA på samme måte. Det er jo styret i landet folk flest har noe imot, men de skiller ofte ikke mellom det og menneskene som bor der. Men, igjen, jeg forstår jo hva folk mener, så jeg henger meg egentlig ikke så mye opp i det, selv om jeg er enig eller uenig med dem.

Flere her sier at styret i Iran fordømmes av verden for deres handlinger. Men, det er jo tydligvis ikke nok. Regimet i Iran fortsetter som før, og de har jo ved flere anledninger ytret at de overhodet ikke bryr seg om hva verden tenker om dem, og at verden ikke har noe med hvordan de styrer landet sitt. Så, bortsett fra krig, hva kan gjøres? Revolusjon? Det blir vel blodig uansett. Det er så vanvittig trist at noen regimer i 2008 har et så barbarisk tankesett og at resten av verden står rundt og ser på. Sanksjonene som er i bruk i dette tilfellet hjelper jo ikke, så lenge høytstående politikere omtrent står med armen rundt skuldrene på ledelsen i Iran og sier "vi er venner".

Sist redigert av Trolljenta25 : 06-02-08 kl 16:35.
Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 16:17   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem står med armene rundt skuldrene på lederne i Iran, bortsett fra han der gærne sør-amerikaneren?

Gammel 06-02-08, 16:40   #44
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Det er jo ikke engang et år siden en norsk delegasjon reiste til Iran. Ja, det var for å snakke om atomprogrammet til Iran, men hva slags inntrykk gir det når debatten over sanksjoner mot Iran raser som verst?

At Putin reiste dit, er kanskje et dårlig eksempel?

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 16:48   #45
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Det er faktisk så mange som er "venner" og støtter Iranske regime.

Gammel 06-02-08, 17:20   #46
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er faktisk så mange som er "venner" og støtter Iranske regime.

Og mye av kritikken virker veldig som for syns skyld.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 17:26   #47
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg glemte vist en ikke der ser det ut som. Jeg er vist for mett til å fungere!

Gammel 06-02-08, 18:01   #48
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg forstår at du GENERELT reagerer, altså. På at folk skjærer alle over en kam og fordømmer en tradisjonsrik, stolt og gammel sivilasasjon som Iran nord og ned pga. et relativt nytt styre. Men egentlig var ikke den kommentaren til Joika, isolert sett, noe å reagere på. Men den var kanskje "dråpen"?

Greit nok det, men så lenge det ikke nytter å forklare seg i etterkant så må jo det bli utrolig trettende. Ikke vits å "ta kampen" mot noen som ikke mente noe med det mener jeg... Feks da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 18:18   #49
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Steines til døde for utroskap

Takk Lisa, det er synd at dine venner ikke kun flyktet ifra styresette i Iran.

Dette skjønte jeg ikke.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.