|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ammehjelpen sine hjemmesider
Jeg tenker at dette har ikke nødvendigvis noe å gjøre med amming i seg selv, men om de som ammer, altså oss kvinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
er grønn og fin.
|
Jeg har lest det dere skriver, og det går ikke på å ikke forstå argumentene. Men jeg er ikke enig.Spesielt ikke i at opplysningene hører mere til på ammehjelpen sine sider framfor flaskeposten sine.
![]() |
#23 |
Glamorøs
|
Kanskje du kan forklare litt om de andre årsakene da?
Ja, og endel av det å fremme amming går jo nettopp på problematikken med at Nestlé har overbevist mødre i uland om at de ikke bør amme. Ser du ikke sammenhengen?
![]() |
#24 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp!! Og dermed ser jeg ikke problemstillingen din. Nestle hindrer kvinner i å amme. Ammehjelpen er en organisasjon som har som mål å verne om og fremme amming. Det gjøres blandt annet ved å spre kunnskap om amming, overvåke at WHOs kode om markedsføring av spedbarnsmat overholdes, osv. Når noen sprer feilaktig og falsk kunnskap om amming og hindrer mødre i å amme, går det direkte på det Ammehjelpen har som mål. Det nytter dessverre ikke å be Nestle pent om å følge WHO koden. Den eneste reaksjonsformen som Ammehjelpen har til rådighet overfor Nestle er å spre inforsmasjon om boikotten. Samtidig som Ammehjelpen kan jobbe med å spre kunnskap til mødre i u-land om amming, naturligvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|