Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Barnerom i annen etasje enn foreldrene?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-08, 13:07   #41
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?

Vi har dette dilemmaet nå... Huset vi ser på har 2+2 soverrom på hver sin etasje. Mulig at guttene må sove samme på det ene rommet i samme etasje som vi og ha lekerom i første etasjen?

Huset er jo perfekt på alle andre måter.

Gammel 21-01-08, 13:13   #42
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ja, det er befriende, helt enig. Men hva om det begynner å brenne? Det er skrekken min.

Det er vel alles skrekk.
Poden har soverom i andre enden av leiligheten enn det vi har. Om det begynner å brenne i stuen eller på kjøkkenet, kan vi faktisk få trøbbel med å komme inn til ham. Til tross for at alt er på et plan.

For meg er det ikke nødvendigvis et krav at alle soverom er på samme plan. Jeg ser både fordeler og ulemper med begge deler.

Gammel 21-01-08, 16:45   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det med brann er skummelt, men ville likevel valgt barnerommet i en annen etasje. Man kan aldri forsikre seg helt mot brann, men man kan feks seriekoble brannvarslerne, montere brannstige, ha brannøvelser sammen med de litt større barna, osv.

Gammel 21-01-08, 17:35   #44
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barna har soverom i første etasje, mens vi ligger nede i kjelleretasjen. Jeg var litt skeptisk til det i starten, men det har gått helt fint. Vi flyttet i sommer da den yngste var 4,5 år.

Gammel 21-01-08, 19:59   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er lite hysterisk. Her bor eldste i kjelleren, mellomste i første etasje og vi voksne og minsta på loftet. Vi kunne hatt tre unger på loftet, men velger å spre dem. Mye roligere ved leggetid og hyggeligere når de har venner på besøk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:20   #46
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke likt det, og hadde det vært en annen løsning ville jeg heller gått for det.
Dit vi flytter snart har alle soverommene på et plan, samt i første etasje, og det liker jeg.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 22:56   #47
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Huset vi holder på å bygge får 4 soverom på loftet, og et i hovedetasjen. Vi kommer til å ligge alle sammen på loftet til ungene blir ganske store.

Min søster har soverommene til barna i kjelleren, mens de sover i hovedetasjen. Sånn med tanke på brann så mener jeg dette er ok også. Man kommer seg alltids inn i en kjeller som ligger på bakkenivå, der rommene har vanlig vindu. Men jeg liker allerhelst å ha alle samlet på et plan likevel.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.